خبرگزاری کار ایران

بازسازی ساختمان با تکنیک های کم هزینه و اصولی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۱۱۴

برای انجام عملیات بازسازی بهتر است که به قوانین مربوطه و شرایط موجود به عنوان یک مهندس در شرکت معماری و بازسازی ساختمان به خوبی واقف باشید . باید در ابتدا بررسی های لازمه را روی ساختمان انجام دهید و سپس با مشورت با کارفرما و با توجه به نیازهای وی و نیازهای ساختمان بهترین تصمیم را برای چگونگی بازسازی بگیرید .

 

 همچنین باید توجه کنید که یک ساختمان با توجه به نوع کاربری ان دارای فضاهای مختلفی می باشد که برای بازسازی هر کدام از این قسمت ها شرایط و نکاتی مختلفی وجود دارد که باید به آن ها تسلط داشته باشید . ما در این مقاله از شرکت معماری هیرادانا ، به نکات قابل توجه در بازسازی یک ساختمان مسکونی میپردازیم .

نکات قابل توجه در بازسازی ساختمان :

  • تغییر کفپوش ها و دیوارپوش ها

از آنجایی که نشیمن و پذیرایی فضایی بزرگ در یک خانه محسوب می شوند ، سطوح مختلف آن نیز بیشتر از دیگر فضاها می باشد و به دنبال آن بسیار قابل توجه می باشد . در بازسازی ساختمان می توان کفپوش های نشیمن که در گذر زمان دچار آسیب شده اند و یا حتی قدیمی شده اند را تغییر داد و از کفپوش های به روزتر برای آن استفاده نمود . حتی اگر از فرش برای پوشاندن کف خانه استفاده می کنید ، تغییر در آن و یا جابجایی آن ها می توانید تاثیری بزرگ در حس و حال نشیمن و پذیرایی شما بگذارد .

  • تغییر رنگ مبلمان

مبلمان را می توان اصلی ترین عنصر نشیمن دانست . رنگ و مدل و جنس آن که اصولا برگرفته از سبکی است که برای دکوراسیون داخلی خود انتخاب کرده اید ، می تواند تغییر کند و البته که باید در انتخاب رنگ و جنس و مدل جدید نیز از سبک دکوراسیون خود پیروی کنید . می توانید با ایجاد تغییراتی کوچک یا بزرگ در مبلمان خود شاهد تغییراتی بزرگ در نشیمن خود باشید .

  • تغییر پرده ها

پرده ها از جمله عناصری هستند که هم جنبه ی تزیینی داشته و هم دارای عملکرد می باشند . پرده ها را می توان در نشیمن تغییر داد و رنگ و مدل جدید آن را با توجه به رنگ و مدل جدید مبلمان و فرش ها انتخاب نمود تا بهترین هماهنگی را با یکدیگر داشته باشند . در واقع بستگی به سبکی که برای دکوراسیون دارید نیز می توان از انواع مختلفی پرده ساتفاده نمود . برای مثال در سبک های مانند سبک کلاسیک و یا ویکتوریایی می توان از پارچه هایی فاخر مانند مخمل برای رده استفاده نمود و در سبک های مدرن  و مینیمال نیز میتوان از پرده های کرکره ای و ... استفاده نمود .

نکات قابل توجه در بازسازی اتاق خواب :

  •  تغییر رنگ سطوح مختلف

در اتاق رنگ را می توان مهمترین عامل برای چگونگی حس و حال فضا دانست . به همین علت برای ایجاد تغییری بزرگ در بازسازی اتاق خواب می توانید رنگ دیوارها و سطوح مختلف را تغییر دهید . می توانید از ترندهای روز دنیا از پینه کاری یا طرح ها و کاغذ دیواری های مختلف برای پوشاندن سطوح استفاده کنیدو حس و حالی جدید را به اتاق خود هدیه دهید .

  • استفاده از نور و استفاده از پرده ی مناسب

امروزه برای جذاب تر شدن فضاهای خصوصی مانند اتاق خواب می توان از پرده هایی مانند پرده های کرکره ای و ... استفاده نمود که سایه های قشنگی را وارد فضا می کنند و باعث القای حسی گرم و زیبا در فضا می شود . همچنین می توان با استفاده از نورپردازی های مصنوعی و ایجاد نورهای مخفی در عملیات بازسازی تغییراتی اساسی در فضای داخلی اتاق خواب ایجاد نمود .

  • ایجاد تغییر در تخت خواب

اصلی ترین عنصر یک اتاق خواب را می توان تخت خواب آن در نظر گرفت . شما می توانید در عملیات بازسازی ساختمان با تغییر رنگ و یا حتی شکل تخت خواب خود باعث تغییری اساسی و بزرگ در فضای خود شوید .

  • طراحی کمدها

 مشکل بسیاری از اتاق خواب ها نداشتن کمد دیواری و کمبود فضای مخفی برای ذخیره کردن و مرتب کردن وسایل های افراد می باشد . در بازسازی اتاق خواب می توان این مشکل را اگر اتاق خواب ظرفیت آن را داشته باشد ، رفع نمود و کمد دیواری هایی را برای آن طراحی نمود . در این صورت رفاه افراد بیشتر تامین شده و رضایت آن ها جلب می شود .

بازسازی ساختمان با تکنیک های کم هزینه و اصولی

  • توجه به شخصیت و علایق صاحب اتاق

یکی از اصلی ترین نکاتی که در طراحی اتاق خواب باید در نظر گرفته شود ، علایق و سلایق و تمایلات صاحب اتاق می باشد . باید در بازسازی ساختمان این نکته بررسی شده و تمامی خواسته های وی تا جای ممکن اعمال شود .

نکات قابل توجه در بازسازی آشپزخانه :

  • توجه به شکل و سلامت کابینت ها

یکی از پر اهمیت ترین نکاتی که در آشپزخانه می توان به آن توجه کرد کابینت ها می باشند . در واقع کابینت ها به عنوان عنصر اصلی آشپزخانه شناخته می شوند . به همین دلیل به شکل ، جنس و به روز بودن آن ها و متناسب بودنشان با سبک کلی دکوراسیون خانه باید توجه نمود . در واقع می توان گفت شکل و ساختار کابینت ها رد گذشته شاید چندان اهمیتی نداشت و صرفا استفاده و کاربرد آن بود که دارای ارزش بود . اما امروزه شکل و طراحی و چگونگی ظاهر آن می تواند تا حد زیادی روی زیبایی و ارزش یک ساختمان تاثیر بگذارد . به همین دلیل در عملیات بازسازی می توان به طور کلی طرح و چهارچوب آن را عوض کرد و یا با صرف هزینه ای کمتر چهارچوب اصلی را نگه داشت و در و قسمت های آسیب دیده ی آن را تغییر داد و از طرح هایی به روزتر استفاده نمود .

  • استفاده از رنگ های مناسب

رنگ ها در دکوراسیون به طور کلی دارای اهمیت می باشند و آشپزخانه نیز از آن مستثنا نیست . در بازسازی می توان برای تغییر آشپزخانه به صورت کم هزینه ولی تاثیرگذار ، رنگ سطوح مختلف یا حتی کابینت ها را تغییر داد . بهتر است در انتخاب رنگ دقت نموده و آن را به گونه ای انتخاب کنید که با فضاهای دیگر ساختمان نیز همخوانی داشته باشد .

  • استفاده از تمامی نورهای وارد شده به فضا

نورپردازی را می توان یکی از مهمترین نکته ها برای جذابیت در آشپزخانه ها دانست . هر چقدر نور بیشتر باشد این فضا دارای انرژی و زیبایی بیشتری نیز خواهد بود . البته که باید دقت نمود این میزان تاثیر را نور طبیعی بر محیط می گذارد و نور مصنوعی به هیچ وجه نمی تواند آن اثر را داشته باشد . با توجه به موقعیت ساختمان و قوانین موجود ، می توان پنجره ای در این فضا در بازسازی تعبیه دید تا بهترین نور در صورت امکان وارد آشپزخانه شود .

  • توجه به استانداردها

یکی از نکاتی که در بازسازی آشپزخانه واجب است که به آن دقت شود استاندارد سازی تک تک قسمت های آن است . در واقع استاندارد آشپزخانه به این صورت است که افراد در حالت ایستاده و معمولی بتوانند بهترین استفاده را از فضا ببرند و در راحتی کامل باشند .

  • تاثیر شکل آشپزخانه در سبک انتخابی برای بازسازی آن  

شکل و پلان آشپزخانه یکی از عواملی است که روی چگونگی دیزاین و بازسازی آن تاثیر می گذارد . برای مثال اگر یک آشپزخانه به صورت مستطیل باریک باشد ، برای بهتر شدن آن می توان آن را به سبک مینیمال در بازسازی دیزاین نمود تا فضای آشپزخانه بزرگتر و جذاب تر بنظر برسد .

کلام آخر

شرکت معماری هیرادانا را می توان به عنوان یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه بازسازی ساختمان و بازسازی منزل معرفی نمود . شرکت معماری با توجه به تجربه ی زیاد مهندسان خود می تواند تمامی پروژه های شما را در این زمیه قبول کرده و به بهترین نحو ممکن انجام دهد .

بازسازی ساختمان با تکنیک های کم هزینه و اصولی

برای داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه بازسازی ساختمان و منزل خود ، می توانید با این شرکت ارتباط برقرار کرده و از خدمات آن همین امروز بهره مند شوید . از طریق شماره 09125754921 با ما در ارتباط باشید تا به خانه رویایی خود دست پیدا کنید . 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز