خبرگزاری کار ایران

راهنما و معرفی خرید مبل چستر فیلد از مونیکا چوب

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۵۰۷

در تهیه مبل‌های چسترفیلد از انواع مختلفی از پارچه‌ها استفاده می‌شود؛ اما پرکاربردترین روکش‌های این مبل معمولا از جنس چرم هستند.

مبل چسترفیلد یکی از شناخته‌شده‌ترین محصولات در دنیای مبلمان است، این مبل‌های کلاسیک آنچنان محبوب هستند که به هرکجا بروید، می‌توانید انتظار داشته باشید یکی از آن‌ها را ببینید؛ لابی هتل، کافه، کتابخانه، خانه، دفتر کار یا هرجای دیگری که فکرش را بکنید. مبل‌های چسترفیلد با روکش چرمی لوکس، پشتی کوتاه و دسته‌های بلند نخستین بار در خانه‌های نجیب‌زادگان و پادشاهان بریتانیایی دیده شدند و پس از آن، به تدریج در میان مردم عادی نیز محبوبیت پیدا کردند. شاید برایتان سوال باشد که چطور یک مبل می‌تواند تا این اندازه در جهان و در بین فرهنگ‌ها و سلیقه‌های مختلف محبوبیت پیدا کند. جواب این سوال را باید در تاریخچه مبل چسترفیلد جستجو کنیم؛ پس یک فنجای چای برای خود بریزد و با ما همراه شوید تا نگاهی دقیق‌تر به این محصول پرطرفدار در دنیای دکوراسیون داخلی بیاندازیم.

 

تاریخچه مبل چسترفیلد   

مبل چسترفیلد نخستین بار در حدود سال ۱۸۰۰ میلادی توسط لرد فلیپ استنهوپ (Lord Philip Stanhope)، کنت چهارم چسترفیلد (شهری در ۲۴۰ کیلومتری لندن) مورد استفاده قرار گرفت و نام خود را نیز از همین شهر برداشته است. گفته می‌شود کنت علاقه داشت صندلی داشته باشد که وقتی بر روی آن می‌نشست، کتش چروک نشود؛ بنابراین از فردی که در زمینه ساخت مبل‌ها تبحر و تجربه خوبی داشت، درخواست کرد این مشکل را حل کند. نتیجه آن، مبلی خاص با استایلی ویژه بود که امروزه آن را به عنوان مبل چستر می‌شناسیم.

چسترفیلد؛ شیک، ساده و کاربردی

از زمانی که نخستین مبل چستر به خانه لرد فلیپ راه پیدا کرد تا امروز، این مبل‌ها سفری طولانی را طی کرده‌اند. این مبل طی بیش از ۲۰۰ سالی که عمرش می‌گذرد دچار تغییرات زیادی شده و طرح‌های مختلفی از آن‌ها به بازار عرضه شده است، طرح‌هایی که آنچنان متنوع هستند که هر فردی را با هر سلیقه‌ای می‌توانند راضی به خریدشان کنند. برای افرادی که می‌خواهند مبل چستر خریداری کنند، انتخاب‌های زیادی وجود دارد؛ از مدل‌هایی با روکش چرمی آنتیک که مناسب دفتر کار هستند تا مدل‌های ساده‌تر و نرم‌تر که می‌توانند انتخاب خوبی برای فضای نشیمن خانه باشند.

ساختار مبل چسترفیلد

در تهیه مبل‌های چسترفیلد از انواع مختلفی از پارچه‌ها استفاده می‌شود؛ اما پرکاربردترین روکش‌های این مبل معمولا از جنس چرم هستند. پارچه‌های کتانی و پشمی نیز گاهی برای ساخت مبل چستر مورد استفاده قرار می‌گیرند. متریالی که برای ساخت بخش‌های داخلی مبل چستر استفاده می‌شود نیز شامل چوب و فوم است. برای ساخت مبل چسترفیلد، ابتدا طرح آن مشخص می‌شود و سپس براساس طراحی صورت گرفته، کار ساخت کلاف آغاز می‌شود.

کلاف از جنس چوب است و اسکلت کلی کار را تشکیل می‌دهد. پس از ساخته شدن کلاف، فوم‌ها بر روی اسکلت چوبی قرار می‌گیرند و در جای خود محکم می‌شود. در مرحله بعد، روکش در نظر گرفته شده برای مبل بر روی کار کشیده می‌شود. حالا نوبت می‌رسد به بخش اصلی فرآیند ساخت مبل چستر که همان بخش دکمه‌کاری مبل‌ها است؛ بخشی که طرح تیپیکال مبل‌های چستر را تشکیل می‌دهد. این مرحله اهمیت زیادی در بحث زیبایی محصول دارد و بنابراین باید با کیفیت بالایی انجام شود.

انواع مبل چسترفیلد

مبل‌های چستر در ۳ مدل مختلف تولید می‌شوند؛ مبل چستر ۳ نشیمنگاه یا ۳ نفره، چستر ۲ نشیمنگاه یا ۲ نفره و چستر تک‌ که ظاهرش کمی با دو مدل دیگر تفاوت دارد و دارای دسته‌ها و پشتی بلندتری است.

همچنین مبل‌های چستر را می‌توان براساس کیفیت ساخت نیز طبقه‌بندی کرد. بر این اساس، مبل چستر ایتالیایی را به عنوان مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین انواع مبل‌های چستر در دنیا می‌شناسیم. چستر ترک نیز نوع دیگری از این مبل‌ها است که کیفیت قابل قبولی دارند و برای تهیه آن‌ها از متریال خوب و باکیفیتی استفاده می‌شود. چستر کلاسیک نیز دارای ساختاری استاندارد است و برای روکش آن، علاوه‌بر چرم از پارچه کتان و پشمی هم استفاده می‌شود.

راهنما و معرفی خرید مبل چستر فیلد از مونیکا چوب

مبل چستر در دکوراسیون داخلی

در محبوب بودن مبل چسترفیلد هیچ شکی نیست و افرادی زیادی هستند که تمایل دارند از این مبل‌ها در بخشی از دکوراسیون خانه یا محل کار خود استفاده کنند؛ اما ممکن است این سوال برای برخی افراد ایجاد شود که این مبل‌ها را در چه سبکی از دکوراسیون می‌توان استفاده کرد. تنوع گسترده مبل‌های چستر این امکان را ایجاد کرده است که بتوان آن‌ها را با هر سبکی از دکوراسیون ست کرد.

محبوب‌ترین مدل مبل چسترفیلد، انواع چرمی آن‌ها هستند. مبل چستر چرمی را می‌توانید هم در خانه و هم در محل کار استفاده کنید اما به دلیل ظاهر خیلی رسمی که دارند باید فضای مناسبی برای آن ها در نظر بگیرید. چستر چرمی در دکوراسیون‌های چوبی بیشترین زیبایی و هارمونی را خواهد داشت، بنابراین اگر فضای خانه، محل کار یا ویلای‌تان چنین طراحی دارد، با خیال راحت می‌توانید یک چستر چرمی عالی سفارش دهید و زیبایی فضایتان را تکمیل کنید.

چسترهای تهیه شده از پارچه کتان یا میکروفیبر کمی حالت غیررسمی دارند و بنابراین برای هماهنگ کردن آن‌ها با انواع دکوراسیون‌های مختلف مشکلی نخواهید داشت. همچنین چسترهای غیر چرمی دارای تنوع رنگ بالایی هستند و این نیز دلیل دیگری است که بتوانید از آن‌ها بدون هیچ محدودیتی در هر فضایی استفاده کنید.

مبل چسترفیلد؛ یک انتخاب کلاسیک

برای ساخت یک دکوراسیون شیک کارهای زیادی می‌توان انجام داد؛ اما استفاده از مبل‌های چسترفیلد یک انتخاب مطمئن هستند. با خرید یک مبل چستر، می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که دکوراسیونی شیک، کلاسیک و بدون نقص خواهید داشت. مبل‌های چستر با تنوع بسیار خوبی که در زمینه شکل، جنس و قیمت دارند می‌توانند یک انتخاب مناسب برای هر فضایی باشند. شما به کدام شکل از مبل چستر بیشتر علاقه دارید؟ کدام ویژگی مبل‌های چسترفیلد از نظر شما جذاب‌تر است؟   

راهنما و معرفی خرید مبل چستر فیلد از مونیکا چوب

مبل چستر را از کجا بخریم؟

در حال حاضر مبل‌های چستر طرف‌داران بسیار زیادی را به خود اختصاص دادند و همیشه جزو پرفروش‌ترین سبک‌ها دسته‌بندی می‌شوند. درصورتی‌که شما عزیزان قصد خرید مبل چستر را دارید، می‌توانید به‌راحتی از سایت مونیکا چوب و در این بخش متنوع‌ترین سبک‌ها و مدل‌ها را همراه با مشخصات دقیق و کلی مشاهده کنید. با وجود این بستر مناسب، دیگر نیازی به مراجعه حضوری و تحمل دردسر‌های تردد شهری ندارید. به‌راحتی می‌توانید در منزل خود انواع مبل‌های چستر را مشاهده کنید و در صورت تمایل با مناسب‌ترین قیمت به‌صورت کاملاً اورجینال همراه با ضمانت‌نامه معتبر مدل موردنظر خود را از فروشگاه خریداری کنید.

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد مبل چستر و خرید انواع مبل با مونیکا چوب که یکی از بهترین عرضه‌کننده‌های مبل‌های لوکس و لاکچری می‌باشد تماس گرفته تا مشاورین این مجموعه اطلاعات جامع‌تری را در اختیار شما قرار‌دهند.

جهت اطلاعات بیشتر و دیدن انواع مدل‌های دیگر از سایت مونیکا چوب (monicawoodco.com) دیدن فرمایید.

آدرس، شماره‌ها و اطلاعات بیشتر جهت بازدید و خرید حضوری: تهران، اکباتان مجتمع مگامال طبقه F2 - تلفن: 021-55245293

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز