خبرگزاری کار ایران

تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری _ دکورآفیس

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۱۶۸

امروزه پوشش های متنوعی برای دیوار انتخاب می شوند. این پوشش ها هر کدام دارای ویژگی های متنوعی هستند. یکی از این متریال، کاغذ دیواری است. شاید این سوال به ذهن شما خطور کند که آیا هنوز هم استفاده از آن رایج است؟ خوشبختانه با توجه به نوع طراحی منازل و استفاده از سبک های مختلف، طرح های این پوشش نیز به روز شده اند.

دیگر مانند گذشته تنها از نقوش کلاسیک و سنتی برای چاپ روی آن استفاده نمی شود. طرح ها به اندازه ای متنوع اند، که مخاطب می تواند با توجه به نوع طراحی فضا، انتخاب کند. به همین دلیل امروزه اغلب طراحان در بخش های کوچکی از دیوار از پوشش های این چنینی استفاده می کنند. این پوشش بهتر است ضد آب باشد تا در صورت تماس رطوبت با آن، دچار آسیب نشود.

همانطور که ذکر شد، میزان فروش کاغذ دیواری مانند گذشته است و تغییری نکرده است. اما حجم و ابعاد استفاده از آن طبیعتا به دلیل طراحی مدرن منازل، کم تر شده است. در واقع امروزه طراحان برای طراحی اتاق، از متراژ کمتری از آن استفاده می کنند. این موضوع در واقع دقیقا بر خلاف و ضد  میزان استفاده اشراف اروپایی در دوره رنسانس است.

عوامل موثر در انتخاب کاغذ دیواری کدام هستند؟

عوامل متنوعی در انتخاب کاغذ دیواری اتاق موثر هستند. در واقع می توان گفت که برخی از عوامل تاثیر بیشتری در انتخاب نوع پوشش دیوار دارند. مثلا نوع طراحی فضا در این رابطه موثر است. با توجه به سبک طراحی فضا، می توان پوشش با طرح مناسب را انتخاب کرد. یکی دیگر از عوامل، میزان نور گیری و روشنایی ساختمان است. در این صورت باید حتما در انتخاب رنگ آن دقت شود. زیرا رنگ های تیره می توانند یک فضا را کوچک و بی نور جلوه دهند. از این رو عامل نورپردازی نیز در انتخاب آن موثر است. سلیقه طراح نیز می تواند در این رابطه موثر باشد. مثلا برخی از طراحان، تمایل دارند که از ابعاد کمتری از این پوشش برای دیوار استفاده کنند. در واقع این ابعاد با توجه به نوع طراحی انتخاب می شود.

گاهی نحوه طراحی یک فضا اصلی ترین عامل در انتخاب نوع کاغذ دیواری است. در واقع اگر یک فضا  به صورت مدرن طراحی شده باشد، امکان استفاده از طرح های کلاسیک برای آن وجود ندارد. از این رو اغلب برای پوشش دیوار باید به این نکته توجه شود. توجه به عوامل موثر در این راستا می تواند به ارائه یک فضای دلنشین کمک کند.

انواع کاغذ دیواری و نحوه اجرای آن ها

امروزه می توانیم انواع کاغذ دیواری را بر اساس نوع سبک تقسیم بندی کنیم. در این راستا دو سبک مدرن و کلاسیک از همه مهم تر هستند. اما برخی از شیوه های دیگر مانند فانتزی و مینیمال نیز طرفداران خاص خود را دارند. همانطور که می دانید نصب و اجرای این پوشش باید توجه افراد با تجربه انجام شود. در غیر این صورت پوشش به صورت غیر حرفه ای نصب می شود که طبیعتا زیبایی نخواهد داشت. برای نصب آن باید مقدماتی از قبل فراهم شود. مثلا دیوار مورد نظر انتخاب و زیر سازی شود. زیرا دیوار نباید دارای پستی و بلندی باشد. صاف کردن دیوار با ابزار مخصوص انجام می شود. این امر موجب می شود که در هنگام چسباندن آن، موج ایجاد نشود.

استفاده از افراد با تجربه در نصب کاغذ دیواری می تواند منجر به ارائه یک دیوار بدون نقص شود. از این رو حتما توصیه می شود که از نصاب استفاده شود. این پوشش انتخاب مناسبی برای منازل مسکونی است. به این معنی که بهتر است که برای پوشش دیوار بخش های مختلف از آن استفاده شود.  

تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری _ دکورآفیس

مزایای استفاده از کاغذ دیواری ضد آب و قابل شستشو

کاغذ دیواری ضد آب که با نام قابل شستشو نیز شناخته می شود، یکی از پرفروش ترین محصولات است. زیرا این پوشش تزیینی باید علاوه بر زیبایی، دوام و پایداری نیز داشته باشد. تنها در این صورت است که این پوشش از رنگ آمیزی دیوار متمایز خواهد شد. برای ساخت و تولید این پوشش به صورت ضد آب، از موادی مانند پی وی سی استفاده می شود. این ماده موجب دوام بیشتر آن خواهد شد. در صورت بروز آلودگی نیز نیاز به تعویض  آن وجود ندارد. در واقع بدون نیاز به تعویض می توانیم تنها آن را تمیز کنیم.

بنابراین استفاده از پوشش دیوار به صورت ضد آب دارای مزایای و ویژگی های بسیار زیادی است. شما می توانید برای پوشش دیوار از طرح های ساده و متنوع استفاده کنید. این طرح ها بهتر است که ضد آب باشند. زیرا دوام یک پوشش برای دیوار نیز به اندازه زیبایی آن اهمیت دارد. در صورت گذشت سال های مختلف، گرد و غبار روی آن موجب می شود که کدر به نظر برسد. در نتیجه میزان نور فضا نیز کمتر خواهد شد. به همین دلیل بهتر است قابلیت شستشو را داشته باشد، تا بتوانیم آن را تمیز کنیم.

تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری در چیست؟

امروزه پوشش های متنوعی برای دیوار به بازار ارائه شده است. این پوشش ها هر کدام از نظر طرح و نوع استفاده متفاوت هستند. برای نصب همه این پوشش ها نیازمند نصاب هستیم. پوستر دیواری دارای طرحی واحد است. اما کاغذ دیواری با طرح و الگوهای تکرار شوند طراحی می شود. از این رو از نظر نقوش چاپ شده با یکدیگر تفاوت دارند. پوشش با طرح های تکرار شونده قابلیت برش را دارد. اما یک طرح واحد در صورتی که با توجه به ابعاد دیوار طراحی نشده باشد، در صورت برش ناقص خواهد شد. به این معنی که طرح مورد نظر ممکن است دچار آسیب شود.

به طور کلی می توان گفت که این دو پوشش کاملا مجزا طراحی می شوند. هر کدام کارایی خاص خود را دارند. از این جهت نمی توان گفت که با یکدیگر مشابه هستند. تفاوت های آنها موجب شده است که هر طراح، از نوع خاصی از پوشش برای دیوار استفاده کند. پوستر دیواری تا حدودی با طرح های امروزی تر ارائه می شود. اما کاغذ دیواری با طرح های کلاسیک و سنتی نیز قابل ارائه است.

تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری _ دکورآفیس

بهترین کاغذ دیواری برای پوشش دیوار اتاق خواب

فضای خواب باید با رنگ های آرامش بخش طراحی شود. استفاده از طرح های شلوغ برای دیوار اتاق خواب انتخاب مناسبی نیست. از این رو بهتر است که از طرح و نقش مناسب برای آن استفاده شود. بهترین کاغذ دیواری برای دیوار این فضا، نمونه ها با طرح های ساده و رنگ های ملایم است. زیرا این نوع طرح آرامش فضا را مختل نخواهد کرد. در نتیجه در هنگام استراحت یا خواب، یک فضای آرام در اختیار خواهیم داشت. عناصر و رنگ های بصری تاثیر بسیار زیادی روی فرد ایجاد می کنند. به همین دلیل در هنگام خرید کاغذ دیواری باید به این نکات توجه شود.

پوشش دیوار بخش های مختلف یک منزل مسکونی باید با توجه به نوع طراحی فضا صورت بگیرد. ممکن است در طراحی کلی از رنگ و طرح خاصی استفاده شود. در این صورت باید نقش پوشش دیوار نیز با آن نوع طراحی هماهنگ باشد. تنها در این صورت است که یک فضای اصولی از نظر معماری طراحی خواهد شد. برای خرید پوشش مورد نظر می توانید از بین آلبوم های متنوع سایت، طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. انواع طرح های مدرن و امروزی در بخش فروشگاه قرار داده شده اند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز