خبرگزاری کار ایران

مقایسه روش های کاشت مو طبیعی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۱۳۷

کاشت مو در حال حاضر پیشرفته‌ترین درمان طاسی و ریزش مو محسوب می‌شود. در ابتدا کاشت مو فقط به یک روش انجام می‌شده است؛ اما پیشرفت تجهیزات پزشکی در کنار پیشرفت علم پزشکی باعث شده است تا کاشت مو به روش‌های متنوعی انجام شود. این روش‌ها در بعضی از پارامترها مشترک و در برخی پارامترها با همدیگر متفاوت هستند. کاشت مو به روش میکروگرافت، کاشت مو به روش اس یو تی، پیوند مو به روش اف یو تی، پیوند طبیعی مو با روش اف ای تی، پیوند به روش ترکیبی و اچ آر تی جزو متداول‌ترین روش‌های کاشت در ایران هستند که توسط کلینیک‌های معتبر پزشکی انجام می‌شوند. در ادامه مطلب این روش‌ها با یکدیگر مقایسه می‌شود و مهم‌ترین مزیت‌ها و معایب آنها برشمرده می‌شود.

کاشت مو با تکنیک میکروگرافت؛ روش انحصاری کلینیک هلیا

تکنیک میکروگرافت یکی از بهترین روش‌های پیوند مو محسوب می‌شود؛ زیرا این روش جزو غیرتهاجمی‌ترین روش‌های پیوند است و زیباجو با کمترین میزان درد و جراحت روبرو می‌شود. خارج شدن گرافت‌های مو با دقت بسیار بالا، خارج شدن گرافت‌ها با پانچ‌های الکترونیکی خودکار و در نتیجه عدم آسیب فولیکول‌های مو در طی مراحل استخراج، بازدهی بسیار بالا، ایجاد موهایی پرپشت، ایجاد موهایی با حالت خوش فرم و طبیعی از مزیت‌های تکنیک میکروگرافت است.

تراکم موها بعد از پیوند با این روش حدود 2 برابر تکنیک‌های دیگر مانند تکنیک ترکیبی است. ابزارهایی که در تکنیک میکروگرافت استفاده می‌شود نسبت به سایر روش‌های پیوند مانند روش اس یو تی، بالاترین دقت را دارد. به سبب دقت همین ابزارها، برش‌هایی که در این روش روی پوست سر ایجاد می‌شود؛ کوچک‌ترین اندازه را دارد. به همین سبب زیباجو با مشکلاتی مانند ایجاد زخم بعد از کاشت، ایجاد اسکار و عفونت پوست سر مواجه نخواهد شد.

مقایسه روش های کاشت مو طبیعی

کاشت مو با تکنیک  اس یو تی ؛ کمترین عوارض بالاترین تراکم

این تکنیک نیز جزو تکنیک‌های پیشرفته است که به دلیل استفاده از ابزارهای پیشرفته و دقیق در طی مراحل کاشت و برداشت مو، احتمال عفونت و خطای انسانی تقریباً نزدیک به صفر است. تعداد فولیکول‌های استخراج شده در این روش بین 3500 تا ده هزار فولیکول مو است که نسبت به بسیاری از روش‌ها بیشتر است. دوران نقاهت کوتاه، عدم ایجاد اسکار، عدم خونریزی و عدم ایجاد زخم‌های شدید در محل کاشت و برداشت از مهم‌ترین مزیت‌های این روش است. یکی از تفاوت‌های این روش با روش‌های قدیمی‌تر کاشت مو این است که می‌توان علاوه بر موهای پشت سر، موهای سایر نقاط بدن مانند موهای ریش و قفسه سینه را برداشت کرد. در نتیجه افرادی که بانک موی مناسبی در پشت سر ندارند؛ می‌توانند از این روش پیشرفته بهره ببرند؛ به همین سبب این روش می‌تواند روش مناسبی برای افرادی که شیمی درمانی کرده‌اند؛ باشد. روش اس یو تی سرعت و عملکرد بالایی نسبت به سایر روش‌های پیوند مو دارد. بعد از میکروگرافت پیشرفته‌ترین روش کاشت مو متعلق به روش اس یو تی است. در واقع تمامی مزیت‌های روش اس یو تی را روش میکروگرافت دارد با این تفاوت که ابزارهای مورد استفاده در روش میکروگرافت دقیق‌تر و پیشرفته‌تر هستند.

 

کاشت مو با تکنیک اف یو تی؛ معجزه رشد مجدد مو

این روش نسبت به سایر روش‌های کاشت مو قدیمی‌تر است و جزو روش‌های تهاجمی محسوب می‌شود. در این روش ممکن است زیباجو بی‌هوش شود و پس از بی‌هوشی یا بی‌حسی موضعی، متخصص جراحی زیبایی یک نوار از پوست سر محل بانک مو را برش می‌دهد. به همین دلیل این روش به نام برداشت تک نواری و جداسازی استریومیکروسکوپی معروف است. واحدهای فولیکولار مو بعد از برداشت از طریق جراحی، زیر میکروسکوپ‌های پیشرفته قرار داده می‌شوند تا به طور کامل بررسی و سپس انتخاب شوند. عرض نوار برداشت شده بین یک تا یک و نیم سانتی‌متر و طول آن بین 10 تا 25 سانتی‌متر است. در هر سانتی‌متر مربع می‌توان بین 60 تا 120 واحد فولیکولار کاشت کرد. ایجاد اسکار در منطقه بانک مو، تراکم کمتر موهای کاشته شده نسبت به سایر روش‌ها، ایجاد جراحت و خونریزی شدید در محل بانک مو، دوران نقاهت طولانی و احساس درد و سوزش از معایب این روش نسبت به سایر روش‌های کاشت مو است.

مقایسه روش های کاشت مو طبیعی

کاشت مو با تکنیک ترکیبی؛ نهایت تراکم را تجربه کنید

در روش پیوند مو با تکنیک ترکیبی به صورت همزمان از کاشت مو به روش اف یو ای و اف یو تی بهره گرفته می‌شود. این روش درمانی برای طاسی‌های شدید درجه 6 و 7 به کار می‌رود. در این روش ابتدا مو به روش اف یو تی کاشته می‌شود؛ سپس برای افزایش تراکم موها و پر کردن نقاط خالی روش اف یو ای به کار برده می‌شود. افزایش تراکم موها، پیوند 12 هزار تا 15 هزار تار مو در یک جلسه، تراکم بالای مو و نتایج طبیعی از جمله مزیت‌های این روش درمانی محسوب می‌شود. این روش با توجه به مزیت‌هایی که دارد؛ معایبی چون بی‌حسی پوست سر، برداشت نواری پوست سر از محل بانک مو، دوران نقاهت طولانی و درد و خونریزی را نیز به دنبال دارد. افرادی که طاسی گسترده دارند و تمایل دارند که در کمترین زمان و در یک جلسه کاشت مو را انجام دهند؛ می‌توانند این روش را به کار بگیرند. این روش در یک جلسه 4 تا 8 ساعته توسط تیم پزشکی انجام می‌شود.

کاشت مو با تکنیک اف آی تی؛ همه آن چیزی که باید بدانید

تکنیک اف آی تی به روش غیرتهاجمی کاشت مو اطلاق می‌شود. در این روش به جای برداشت مو به صورت برش تک نواری، از میکروموتورهایی که به انتهای آنها پانچ‌هایی با ضخامت 6 دهم تا 9 دهم میلی‌متر متصل است؛ استفاده می‌شود. فولیکول‌های مو پس از برداشت، در محلول‌های مخصوصی ذخیره‌سازی و آماده‌سازی می‌شوند. ذخیره‌سازی فولیکول‌ها به سه روش ذخیره‌سازی در سرم یا آب نمک، ذخیره سازی آیس گرافت و هیپوترمول انجام می‌شود. بعد از برداشت و ذخیره سازی فولیکول، باید در محل کاشت کانال‌هایی برای کاشت ریشه‌های گرافت ها باز شود. تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت، جهت کاشت مو، خط رویش مو و ضخامت پانچ استفاده شده در محل بانک مو، تعداد و قطر کانال‌ها را تعیین می‌کند. پس از ایجاد کانال با دقت بالا، گرافت‌ها با زاویه 30 تا 45 درجه کاشته می‌شوند. دسته‌های نامنظم مو، درد و خونریزی کانال‌ها، بی‌حسی پوست سر تا مدتی خاص از معایب این روش محسوب می‌شود. تکنیک‌های پیشرفته‌تر این معایب را ندارند.

 

ترمیم مو با تکنیک اچ آر تی

تکنیک اچ آر تی در ایران به نوعی ترمیم مو اطلاق می‌شود که صرفا برای بهبود ظاهر فردی انجام می‌شود. در این روش خبری از پیوندهای موی طبیعی نیست و از موهای مصنوعی استفاده می‌شود. در این روش از طریق چسب‌هایی که با پوست سر سازگار است؛ لایه ای روی پوست سر چسبانده می‌شود که روی این لایه موهایی مصنوعی شبیه به موهای خود فرد از نظر جنس و رنگ قرار می‌گیرد. این روش ترمیمی جزو تکنیک‌های پزشکی کاشت مو محسوب نمی‌شود. این روش مشابه با قرار دادن کلاه گیس روی سر فرد است و برای افرادی که نمی‌توانند بنا به دلایلی مانند دیابت کاشت مو انجام دهند؛ توصیه می‌شود. این روش اصلا قابل مقایسه با روش‌های نوین کاشت مو نیست و جزو روش‌های ابتدایی محسوب می‌شود.

کدام روش کاشت مو برای من مناسب است؟

با وجود تنوع روش‌های کاشت مو، سوالی که برای زیباجویان پیش می‌آید این است که کدام روش برای من مناسب است؟ این یک سوال تخصصی است و پزشک متخصص پوست و مو متناسب با شرایط فرد مانند میزان طاسی سر، علت ریزش و نوع ریزش مو، ضخامت تارهای بانک مو، شرایط جسمی فرد، بودجه فرد و سایر پارامترها بهترین روش را برای کاشت مو انتخاب می‌کند. برای انتخاب روش مناسب، به یک کلینیک معتبر پوست و مو مراجعه کنید. کلینیک‌هایی که بهترین و بروزترین امکانات را در اختیار دارند؛ بهتر می‌توانند شما را راهنمایی کنند؛ زیرا به تمامی مزیت‌ها و معایب روش‌های کاشت تسلط دارند و طبق علم روز و تجربه شما را راهنمایی می‌کنند. کلینیک پوست و مو هلیا یکی از بهترین کلینیک‌ها برای مشاوره کاشت مو است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز