خبرگزاری کار ایران

روش کاشت مو در کلینیک های پوست و مو

روش کاشت مو

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۱۶۸

بر طبق آمارهای جهانی، به ازای هر 3 مرد و 5 زن، یک نفر با مشکلات ریزش مو شدید و طاسی روبه‌رو است. امروزه با پیشرفت‌ های زیادی که در این زمینه از علم پزشکی به وجود آمده، روش‌ های کاربردی زیادی برای کاشت مو به وجود آمده است.

با ظهور این روش‌ها، متقاضیان کاشت مو، از آرامش خاطر بیشتری برخوردار شده و با توجه به عوارض کم آن‌ها، دوران نقاهت، کوتاه ‌تر و با درد کمتری همراه خواهد بود. در این مقاله روش کاشت مو و مراحل آن به طور کامل بیان شده و به افراد کمک می‌کند تا با توجه به موارد گفته شده، بهترین انتخاب را داشته باشند. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

کاشت مو چیست؟

در دنیای امروز تنها راه درمان و ترمیم موهای از دست رفته، پیوند موی طبیعی است. این پیوند در نواحی مختلف سر، ابرو، سبیل، مژه و دیگر نواحی اسکار انجام می‌شود. اولین بار این عمل کاشت مو توسط یک دکتر ژاپنی به نام Dr.Okuda در سال 1939 در جهان مطرح شد و در سال 1959 توسط یک دکتر آلمانی به نام Dr.Orentreich انجام گرفت.

در سال‌های بعدی اما با توجه به تجارب به دست آمده، روش‌های مختلف دیگری نیز مورد آزمایش قرار گرفت تا اینکه امروزه با استفاده از تکنولوژی‌های جدید نحوه کاشت مو تغییر کرده و با دسته‌های کوچکی از مو به نام میکروگرافت، پیوند انجام شده و ظاهری طبیعی را به ارمغان می‌آورد. تا چند سال پیش، این عمل، رویایی و غیرقابل تصور بوده ولی در حال حاضر به عنوان یکی از عمل‌های جراحی سبک و سرپایی شناخته می‌شود.

روش کاشت مو

نحوه کاشت مو و روش‌های اصلی آن

روش‌های کاشت مو در دو دسته کلی FUT  و  FITقرار می‌گیرند. اما پیشرفت و ساخت دستگاه‌های تخصصی مختلف برای کاشت مو، روش‌های دیگری از این دو روش استخراج شده و در سراسر جهان و همچنین در دسته‌های جدید طبقه‌بندی می‌شوند. در کل با مقایسه روش FUT و روش FIT میتوان به بهترین نتیجه برای پیوند مو رسید.

شناخت این روش‌ها، به متقضیان کمک می‌کند تا با شناخت بیشتر و بررسی شرایط خود، بهترین گزینه را برای داشتن موهایی زیبا انتخاب نمایند. روش های کاشت مو به ترتیب زمان پیدایش در ادامه بیان می‌شوند. اما حتما در نظر بگیرید که بهترین روش کاشت مو، روشی است که در کلینیک پوست و مو و توسط دکتر جراح و متخصص توصیه می شود.

1. روش کاشت مو FUT

در روش کاشت FUT با ایجاد یک برش نواری در پشت سر، فولیکول‌های موجود در نوار برداشته شده و در قسمت کم‌پشت یا طاس قرار داده می‌شود. نحوه کاشت مو با روش FUT از ابتدایی‌ترین روش‌های پیشرفته برای این عمل بوده و در حال حاضر بسته به شرایط فرد کاربرد دارد.

2. روش کاشت مو FIT

این روش با نام اختصاری FUE نیز شناخته می‌شود و به جای برداشت فولیکول‌ها به صورت نواری از پشت سر، فولیکول به صورت دانه به دانه از بین موهای سر برداشته خواهد شد. فولیکول‌ها در مواد مخصوصی نگه داشته شده و سپس در پوست ناحیه طاسی و کم پشت، کاشته می‌شوند.

3. نحوه کاشت مو به روش BHT

در روش BHT علاوه بر محل برداشت واحدهای فولیکولی مو، ابزار استفاده شده نیز متفاوت از دو روش قبلی است. این روش بسیار برای افرادی که خود بانک موی خوبی ندارند، بسیار مناسب خواهد بود. در واقع در روش BTH، فولیکول‌ها علاوه‌بر سر، از بدن فرد نیز برداشته می‌شود. البته برداشت فولیکول مو بیشتر از ناحیه سینه و زیر ریش بوده و موی نواحی دیگر، کاربرد چندانی ندارند و ماندگاری خود را به سرعت از دست می‌دهند.

4. کاشت موی سوپرترکیبی

با توجه به عنوان این روش و نحوه کاشت مو، ترکیبی از دو روش FIT و FUT است. ترکیب این دو روش برای کسانی که طاسی سر گسترده‌تری دارند و همچنین بانک موی خوبی ندارند، مناسب خواهد بود. در روش ترکیبی در ابتدا مشابه با روش FUT، نواحی طاسی پر شده و سپس مشابه با روش FIT تراکم مو صورت می‌گیرد. فرآیند سوپرترکیبی، از روش ترکیبی به اضافه روش BTH به وجود می‌آید.

روش‌های دیگری نیز وجود دارند که شامل روش Super SUT، روش Micro FIT، روش Super FUE، روش DHI و روش FCI می‌شوند. تمامی این روش‌ها نیز بر پایه دو روش اصلی FIT و FUT هستند و در بیشتر موارد تنها نحوه برداشت مو متفاوت خواهد بود.

روش کاشت مو

مراقبت‌های بعد از کاشت مو

  • حساسیت پیوندهای انجام شده بسیار بالا است، بنابراین باید تا دو هفته بعد از عمل جراحی به شدت از محل جراحی مراقبت نمود.
  • بهتر است تا بهبود کامل زخم‌ها، میزان فعالیت‌های ورزشی کاهش یابد.
  • بانداژهای انجام شده بعد از 2 تا 5 روز برداشته خواهند شد، اما باید توجه داشت که نباید پیوندها لمس شوند. در روز ششم اما می‌توان موهای کاشته شده را به آرامی لمس نمود.
  • بخیه‌ها بعد از 10 تا 14 روز قابل برداشت هستند.
  • پیوندهای انجام شده بعد از چند هفته بسته به روش کاشت مو، به‌طور کامل می‌ریزند تا موهای جدید مجدداً رشد نمایند. بعد از حدود 6 ماه، موهای جدید نمایان خواهند شد.
پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز