خبرگزاری کار ایران

5 دلیل قانع کننده برای انجام کاشت مو

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۱۲۹

کاشت مو یا پیوند مو در حال حاضر پرطرفدارترین و محبوب‌ترین روش درمان ریزش مو محسوب می‌شود. اما با این حال بسیاری از افراد برای انجام آن دچار تردید هستند. برخی از تبلیغات غلط در خصوص پیوند مو، مانند ریزش مو بعد از کاشت و ایجاد اسکار در محل برداشت مو باعث می‌شود تا افراد سمت کاشت یا پیوند مو نروند. از این رو در این مقاله برخی از مهم‌ترین مزیت‌های کاشتن مو را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا افراد بسیار بیشتری تمایل به استفاده از این روش درمانی موثر پیدا کنند.

پیشرفت علم پزشکی در دهه اخیر باعث شده است تا این روش درمانی نسبت به قبل مزیت‌های بیشتری پیدا کند؛ به طوری که در حال حاضر کاشت مو از حالت تهاجمی خارج شده است و صرفاً صحبت بر سر مقایسه مزیت‌های روش‌های مختلف پیوند مو است. در ادامه 5 تا از مهم ترین دلایل کاشت فولیکول‌های طبیعی مو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پیوند مو؛ روشی نوین برای حس دوباره جوانی

برخی افراد گمان می‌کنند که پیوند موی طبیعی یک روش درمانی نوین است در حالی که این تصور اشتباه است و سابقه پیوند مو به سال 1930 یعنی 92 سال پیش بازمی‌گردد. در سال 1930 دکتر ساساکاوا پیوند فولیکول‌های موی طبیعی در پوست سر را با موفقیت انجام داد. موهای پیوند شده شروع به رشد طبیعی کردند و این روش به عنوان یک روش موثر برای ریزش مو به جهانیان معرفی شد.

سالانه میلیون‌ها فرد در جهان از این روش درمانی استفاده می‌کنند و نتایج خوبی از این روش به دست می‌آورند. سابقه  طولانی این روش درمانی خود دلیلی بر موثر بودن و مناسب بودن این روش درمانی است. پزشکان با این حال دست از تحقیقات و مطالعات خود برنداشتند و در تلاش برای یافتن راه‌هایی ایمن‌تر و موثرتر برای درمان طاسی و ریزش مو ارثی هستند. هر چه زمان جلوتر می‌رود، روش‌های کاشت مو متنوع‌تر، غیرتهاجمی‌تر و پربازده‌تر می‌شود؛ به همین سبب این روش درمانی مورد تاکید پزشکان پوست و مو قرار گرفته است.

5 دلیل قانع کننده برای انجام کاشت مو

مشاهده نتایج حاصل از کاشت در کوتاه ترین زمان ممکن

بازدهی و نتیجه‌دهی در کوتاه‌ترین زمان ممکن یکی از انتظارات افراد در زمان درمان محسوب می‌شود. نتایج آماری نشان داده است روش‌هایی که به زمان طولانی برای درمان نیاز دارند؛ کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و از طرفی بعد از مدتی فرد دلسرد می‌شود و درمان را دنبال نمی‌کند. اما این موارد برای کاشت مو طبیعی صدق نمی‌کند؛ زیرا نتایج کاشت مو در کوتاه‌ترین زمان خود را نشان می‌دهد. حدود یک ماه پس از پیوند مو، فرد شاهد رشد موهای طبیعی در محل کاشت خواهد بود. این موها نازک و کرکی شکل هستند و بعد از مدتی می‌ریزند. اما بعد از 3 ماه موها با ضخامت و تراکم بیشتر شروع به رشد می‌کنند؛ به طوری که بین 8 تا ده ماه بعد از پیوند مو فرد شاهد نتیجه درمان خواهد بود. در واقع پس از مراجعه زیباجو به مطب برای کاشت مو و انجام مراقبت‌های لازم به مدت یک ماه پس از کاشت، فرد بدون انجام کار خاصی پس از نهایتاً یک سال صاحب موهایی پرپشت خواهد شد.

ایمن بودن کاشت موی طبیعی

اولین پارامتری که در یک روش درمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ ایمن بودن و بی‌خطر بودن روش است. کاشت موی طبیعی نسبت به بسیاری از روش‌های درمانی ایمن‌تر است. به عنوان مثال برخی از روش‌های درمان دارویی باعث سرکوب سیستم ایمنی بدن می‌شوند و در بلند مدت عوارضی چون تداخل در جذب کلسیم، پوکی استخوان، مشکلات چشمی و تغییر رنگ پوست ایجاد می‌کنند؛ در حالی که کاشت مو روی هیچ ارگانی از بدن تاثیر نمی‌گذارد و هیچگونه عوارض جانبی جبران ناپذیری ندارد. تنها عوارض جانبی پیوند فولیکول‌های طبیعی مو، التهاب، زخم و کبودی ناچیز است که با انجام مراقبت‌های لازم و سپری شدن دوران نقاهت از بین می‌روند.

ایجاد اسکار در محل بانک مو یکی از عوارض جانبی کاشت مو تلقی می‌شد که با ایجاد پیشرفت‌های بالا در متدهای کاشت موی طبیعی این عارضه نیز برطرف شده است. به طور قطع می‌گوییم که اگر فرد زیباجو به کلینیک‌های معتبر کاشت مو مراجعه کند و مراقبت‌های لازم را به دقت انجام دهد؛ دچار هیچگونه عارضه غیرطبیعی نخواهد شد.

5 دلیل قانع کننده برای انجام کاشت مو

نتایج ماندگار و دائمی پیوند موی طبیعی

بعد از ایمن بودن روش درمانی، پارامتری که اهمیت پیدا می‌کند دائمی بودن نتیجه روش درمانی است. کاشت موی طبیعی جزو روش‌های درمانی با نتایج دائمی و درازمدت محسوب می‌شود. برخی روش‌های درمانی نتایج موقت دارند و بلافاصله مدتی بعد از قطع روش درمانی فرد مجدداً دچار ریزش مو می‌شود. این در حالی است که ریزش مجدد مو بعد از کاشت به احتمال خیلی کم رخ می‌دهد. اگر فرد بعد از کاشت مو دچار ریزش شود؛ پزشک متخصص به کمک روش‌های درمانی مکمل مانند مزوتراپی، prp  و کاشت مجدد مو جلوی ریزش را می‌گیرد. اما بالای 90 درصد موارد، فرد بعد از کاشت طبیعی مو به جلسات درمانی بعدی و روش‌های درمانی مکمل نیازی نخواهد داشت.

پس افرادی که به دنبال نتایج دائمی و غیرقابل بازگشت هستند؛ بهتر است از روش پیوند موی طبیعی استفاده کنند. این نکته را نیز باید یادآور شد که افزایش سن می‌تواند رشد مو را تحت تاثیر قرار دهد و باعث نازک شدن و تنک شدن موهای فرد شود؛ این اتفاق ممکن است برای موهای کاشته شده در گذر زمان نیز اتفاق بیفتد اما با این حال این موها تا اخر عمر، حداقل تعدادی تار مو نیز تولید خواهند کرد.

نمای ظاهری سر بعد از کاشت مو

در حال حاضر روش‌های پیشرفته متعددی برای پیوند موی طبیعی توسط متخصصان در نظر گرفته شده است. این روش‌های پیشرفته باعث شده است تا نمای ظاهری موها و خط رویش کاملاً طبیعی و آراسته باشد. آراستگی و طبیعی بودن نتیجه کاشت مو یکی از پارامترهای مهمی است که باعث استقبال زیباجویان از پیوند موی طبیعی شده است. پوست سر مدتی بعد از کاشت مو شروع به التیام می‌کند. زمانی که پوست سر به طور کامل التیام یافت و موها شوک ریزشی خود را که حالتی نرمال است؛ پشت سر گذاشتند؛ شروع به رشد می‌کنند.

موهایی که بعد از کاشت رشد می‌کنند؛ ضخامت و ظرافت خوبی دارند و به راحتی حالت می‌گیرند. پزشک متخصص در این روش، با توجه به چهره فرد خط رویش را طراحی می‌کند و ظاهری طبیعی به چهره شخص می‌بخشد. خط رویش ترسیم شده حالتی صاف ندارد و به شکل هفتی و هشت سانتی‌متر بالاتر از ابروها ترسیم می‌شود. برای داشتن ظاهری طبیعی‌تر موهایی تک ریشه‌ای کمی پایین‌تر از خط رویش کاشت می‌شوند.

استفاده از روش‌های پیشرفته کاشت مو مانند روش میکروفیت باعث شده است تا نمای ظاهری سر بعد از کاشت مو زیباتر و طبیعی‌تر باشد؛ به طوری که مانند چند دهه گذشته فرد شاهد باقی ماندن جای اسکار در محل بانک مو نباشد. ضمن اینکه تراکم موها نسبت به روش‌های قدیمی حدود 40 برابر است و با تکنیک گرافت تک تار مویی حالت طبیعی بیشتر می‌شود.

معرفی بهترین کلینیک کاشت مو در ایران تهران

کاشت مو در حال حاضر قطعی‌ترین روش درمانی برای طاسی در نظر گرفته می‌شود. این روش درمانی بنا بر دلایلی چون عوارض جانبی کم، زودبازده بودن، نتایج دائمی، نمای ظاهری طبیعی، غیرتهاجمی بودن و ایمن بودن مورد توجه قرار گرفته است. به همین سبب افراد زیادی به کاشت مو تمایل پیدا کرده‌اند. افراد باید بدانند که کلینیک و پزشک انتخابی در نتایج نهایی کاشت مو می‌تواند تاثیرگذار باشد.

مراجعه به کلینیک‌های معتبر باعث می‌شود تا فرد به نتایج دلخواه هر چه سریع‌تر برسد. کسب نتایجی چون عدم عفونت در محل کاشت مو، عدم ایجاد اسکار در محل بانک مو، رسیدن به موهایی پرپشت و سالم و خط رویش طبیعی در گروی مراجعه به یک کلینیک معتبر و تحت درمان قرار گرفتن با یک تیم پزشکی مجرب است. کلینیک پوست و مو رز یکی از خوش سابقه‌ترین و معتبرترین کلینیک‌های کشور است که در زمینه کاشت موی طبیعی با متدهای روز دنیا خوش درخشیده است. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز