خبرگزاری کار ایران

آیا با خرید ملک در استانبول می‌توان اقامت گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۰۶۹

اکثر شهروندان خارجی می توانند اقدام به خرید ملک در استانبول نمایند و سپس از این طریق اقامت تابعیت خود را از کشور ترکیه دریافت کنند. عاقلانه این است که قبل از تصمیم گیری در رابطه با این موضوع ابتدا شرایط خرید ملک در این کشور را بدانید. از آنجایی که کشور ایران و ترکیه از نظر فرهنگی و شرایط اقلیمی بسیار مشابه هستند. همچین از نظر مسافتی فاصله کمی با هم دارند، این امر رفت و آمد را برای افراد راحت کرده است. می توان گفت که با اقامت گرفتن از این کشور می توانید به راحتی به تحصیل و یا کار و سکونت در آن بپردازید.

دلیل اصلی که باعث جذب افراد به گرفتن اقامت در این کشور می گردد مربوط به شرایط اقتصادی آن در مجامع بین المللی می باشد. بازار کار آزاد میتواند به شما کمک کند که کسب کار خود را در سطح جهانی گسترش دهید.  همچنین میتوانید با خیال راحت داد و ستد مالی با دیگر کشور ها داشته باشید و همچنین در کشوری که ثبات اقتصادی نسبتا خوبی دارد زندگی کنید.

قوانین خرید ملک در استانبول

طبق آخرین قوانین ترکیه که در رابطه با گرفتن پاسپورت به وسیله خرید ملک وضع شده است هر شخصی می تواند با خریدن ملکی مانند آپارتمان، خانه، زمین و... که دارای ارزشی به اندازه 450 هزار دلار و یا بیشتر باشد حق شهروندی و یا تابعیت ترکیه را دریافت کند. این قانون تا دوماه پیش 250 هزار دلار بود که به تازگی افزایش پیدا کرده است .البته شما میتوانید با گرفتن وام هم خانه مد نظر خود را خریداری کنید؛ برای اطلاعات بیشتر برای خرید ملک در استانبول با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا شما را به بهترین نحوه راهنمایی کنند.

 برخی از افراد فکر می کنند می توانند با خرید ملک در استانبول و شهر های دیگر به این ارزش سریعاً شهروندی ترکیه را دریافت کنند در صورتی که باید حداقل تا سه سال ملکی را که در این کشور خریداری کرده‌ اید نگه دارید سپس بعد از گرفتن تابعیت برای گرفتن پاسپورت ترکیه اقدام کنید.

 به این نکته توجه داشته که خانه‌ای که خریداری میکنید تا سه دست قبل نباید دست افراد غیر ترک بوده باشد. بازه زمانی برای گرفتن پاسپورت چیزی در حدود ۶۵ الی ۸۰ روز می باشد. روش دیگر برای گرفتن اقامت این کشور گرفتن اقامت توریستی می باشد که از سال ۲۰۲۱ این اقامت به اندازه یک سال اعتبار دارد.

آیا با خرید ملک در استانبول می‌توان اقامت گرفت

تفاوت شهروندی و اقامت

شما با گرفتن اقامت کشور ترکیه فقط می توانید در این کشور سکونت داشته باشید و پاسپورت ترکیه به شما داد نمی شود. افراد با گرفتن اقامت توریستی نیز می توانند فقط به مدت یک سال در این کشور بمانند و سریعاً بعد از اتمام اعتبار باید آن را تمدید نمایند. البته اقامت تحصیلی و کاری نیز وجود دارد که هر کدام از این موارد نیز دارای شرایط خاصی هستند. اما اگر حق شهروندی کشور ترکیه را دریافت کنید به شما گذرنامه این کشور داده خواهد شد و تمامی حقوق شهروندی شما توسط قانون اساسی تضمین می گردد.به طور مثال شما میتوانید مانند افراد ترک رای دهید و ...  با گرفتن گذرنامه کشور ترکیه از طریق خرید ملک در استانبول می توانید به راحتی بدون ویزا به ۱۰۰ کشور جهان مسافرت کنید.

در حالی که این مزیت با داشتن گذرنامه ایران امکان پذیر نیست. از طرف دیگر حقوق شما در مجامع بین المللی با داشتن تابعیت کشور ترکیه جدی تر گرفته می شود. یعنی کشورهای دیگر نمی توانند به راحتی اموال و یا پول شما را بلوکه نمایند.

آیا با خرید ملک در استانبول می‌توان اقامت گرفت

حداقل قیمت خرید ملک و شرایط آن

میزان سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در استانبول و یا شهرهای دیگر کشور ترکیه به عواملی مانند امکانات بنا، امکانات محلی و دسترسی های آن، متراژ خانه، شهر، منطقه و محل آن، سن ملک و... بستگی دارد. برای گرفتن اقامت در شهری مثل استانبول باید ملکی به ارزش 85 هزار دلار خریداری کنید در غیر این صورت به شما اقامت داده نمی شود. همچین یک آپارتمان یک خوابه 40 متری ( استاندارد) با سند و بدون مشکل بانکی ( ایپوتک) به طوری که با روحیات هم وطنان ایرانی همخوانی داشته باشد و دارای حداقل امکانات رفاهی باشد قیمت حدودا 1 میلیون 500 هزار لیر می باشد. با توجه با نوسانات ارز قبل از اقدام حتما با مشاوران ما در املاک پوریا تماس حاصل فرماید.

نکته حائز اهمیت که حتما باید توجه داشته باشید، این امر میباشد که در بعضی از مناطق ترکیه شما حتی اگر 1 میلیون دلار هم خانه بخرید نمی توانید اقامتی دریافت کنید. حتما برای خرید ملک در استانبول با افرادی که معتبر هستند، در این زمینه تجربه کافی دارند و حافظ منافع شما هستند همکاری کنید زیرا بعضی از مشاوران صرفا برای گرفتن کمیسیون این مورد را به شما نمی گویند و شما را دچار مشکل میکنند. املاک پوریا با داشتن سالها در این زمینه در کنار شما خواهد بود تا خانه مد نظر خود را تهیه کنید

  اما برای خرید چه شرایطی نیاز است؟ خرید شما باید کاملاً به صورت نقد انجام گیرد و همانطور که در بالا اشاره شد ملکی که خریداری می کنید نباید تا سه دست قبلی توسط افراد خارجی خریداری شده باشد. اگر این شرایط را داشته باشید حداکثر به مدت 3 ماه می توانید تابعیت کشور را بگیرید. در ضمن فراموش نکنید که پس از خرید ملک حق ندارید تا سه سال آن را بفروشید.

به طور کلی روش های زیادی برای گرفتن پاسپورت ترکیه و یا اخذ اقامت وجود دارد اما بهترین و کم زمان ترین روش خرید ملک میباشد. با خرید ملک به ارزش 400 هزار دلار در کمتر از سه ماه می توانید پاسپورت این کشور را کسب کنید و از مزایای داشتن پاسپورتی که اعتبار خوبی برخوردار است بهرمند شوید. املاک پوریا با داشتن سالها تجربه در زمینه خرید ملک در استانبول با حفظ منافع شما در کنار شما خواهد بود تا خانه مد نظر خود را تهیه کنید برای مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز