خبرگزاری کار ایران

سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ اقامت و پاسپورت این کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۹۹۴

 معرفی روش های سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ اقامت

امروزه سرمایه گذاری در ترکیه و دریافت اقامت آن، با توجه به اینکه این کشور به یکی از بهترین محل ها برای زندگی، مهاجرت و مسافرت تبدیل شده است، برای بسیاری از افراد موضوع مهمی است. به همین جهت در این مقاله ما تصمیم گرفته ایم یکی از مهم ترین روش های دریافت اقامت و پاسپورت ترکیه را به شما معرفی کنیم.

سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ اقامت موضوعی است که قرار است آن را در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم. شرایط انجام سرمایه‌گذاری را به نحوی توضیح خواهیم داد که شما در صورت تمایل، بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

ابتدا این نکته را در نظر داشته باشید که شرکت آسیا ملک در زمینه سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه، چندین سال فعالیت دارد؛ نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم را به صورت کامل تر، با توجه به تجربه های پیشین و به منظور هموارسازی فرآیند سرمایه گذاری و اخذ پاسپورت ترکیه آماده کرده و در سایت خود قرار داده است. شما می توانید اطلاعات تکمیلی را از این سایت دریافت کنید.

کشور ترکیه با توجه به اینکه جاذبه‌های گردشگری، تفریحی، تاریخی، فرهنگی و اقتصادی فراوانی دارد، در طی سال های اخیر به طور چشمگیری جمعیت آن رشد داشته و همانطور که بالاتر اشاره کردیم، افراد زیادی از سراسر دنیا به این کشور سفر و مهاجرت می کنند. نتیجه این اتفاق، کنار هم قرار گرفتن اقوام مختلف با فرهنگ های متفاوت است که در نوع خود جذاب می‌باشد.

به همین جهت با توجه به افزایش روز افزون اشتیاق مردم نسبت به سرمایه گذاری در ترکیه، دولت این کشور شرایطی را عملاً برای سرمایه گذاران ایجاد کرده و تا حد امکان موانع را از جلوی راه آنها برداشته است.

در ابتدای امر، اولین سؤالی که قرار است پاسخ دهیم، این است که برای سرمایه گذاری در ترکیه چه بسترهایی مناسب اند و بهتر است روی چه مواردی سرمایه گذاری کنیم. با توجه به اینکه ترکیه دارای نیرو کار جوان و پویا است، مشوق های دولتی فراوانی دارد که یکی از آنها معافیت از مالیات در سطوح مختلف می‌باشد.

بهترین بسترها برای سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ اقامت و پاسپورت این کشور

در ادامه، ما به معرفی 4 بستر مناسب برای سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ پاسپورت می‌پردازیم.

  1. خرید ملک و بازسازی

در سال های اخیر، موضوع خرید ملک و بازسازی آن در ترکیه به وفور دیده شده و رفته رفته به علاقه‌مندان این حوزه افزوده می شود. به عنوان مثال، شما می‌توانید به راحتی با خرید ملک در استانبول شروع به بازسازی آن کرده و با قیمت مناسب تری آن را به فروش برسانید.

6 درصد از فروش املاک و مستغلات از سپتامبر 2017 (شهریور 1396) به خریداران خارجی اختصاص دارد و پیش بینی می شود که تعداد خریداران روز به روز بیشتر شود. علاوه بر این، سرمایه گذاران خارجی برای خرید املاک و مستغلات نیازی به دریافت اجازه اقامت ندارند. سرمایه گذاران خارجی که حداقل مبلغ 250.000 دلار سرمایه گذاری می کنند، حق ثبت تقاضای تابعیت ترکیه را دارند و به راحتی می توانند پس از آن، مهاجرت خود و اخذ پاسپورت ترکیه را قطعی بدانند.

 

2.سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات

بخش فناوری اطلاعات روز به روز در حال پیشرفت است و در دانشگاه های این کشور، دروس و زیر شاخه های تحصیلی ایجاد شده‌اند که ارتباط مستقیم با فناوری و تکنولوژی دارند. با این شرایط، سرمایه گذاری در بخش فناوری و تکنولوژی ترکیه کاری کاملاً منطقی است و ثمره آن اخذ اقامت ترکیه می باشد.

ممکن است که تا به الان شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی سریعتر اقدام کرده باشند، اما هیچ وقت برای سرمایه گذاری در این راه دیر نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر هم می توانید با کارشناسان آسیا ملک در ارتباط باشید.

 

3.ثبت شرکت و ایجاد فرصت شغلی

سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ اقامت و پاسپورت این کشور

روش دیگر برای سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ اقامت این کشور، ثبت شرکت و ایجاد اشتغال است. با توجه به اینکه ایران و ترکیه از بعد فرهنگی و دینی به هم نزدیک هستند، معمولا ایرانیان زیادی به سرمایه گذاری در این کشور تمایل دارند. اما ثبت شرکت و دریافت اقامت از این طریق شرایطی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

  • پس از ثبت شرکت، برای راه اندازی آن می بایست 5 شهروند ترکیه را استخدام کنید.
  • ثبت شرکت بایستی توسط اداره کار و امور اجتماعی ترکیه، مورد تأیید قرار بگیرد.
  • این شرکت ها باید حداقل یک سهام دار داشته باشند. همچنین وجود هیئت مدیره از الزامات است.
  • هزینه ثبت و راه اندازی شرکت حدود 10.000 لیر معادل 2.500 دلار می باشد.

 

4.سرمایه گذاری در حوزه انرژی و منابع طبیعی ترکیه

ترکیه با توجه به اینکه با کسری بودجه و انرژی 130 میلیارد دلاری رو به رو است، مسلماً در این بخش، سرمایه گذاران خارجی را می پذیرد و شما با سرمایه گذاری در این بخش، اقامت دائم ترکیه را برای خود و خانواده تان دریافت خواهید کرد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز