خبرگزاری کار ایران

آشنایی با انواع کابل شبکه

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۷۲۶

آیا به کابل شبکه نیاز دارید؟ کابل شبکه یکی از اصلی ترین تجهیزات شبکه به شمار می‌رود. کابل شبکه دارای انواع مختلفی می‌باشد و هر کدام از آن‌ها دارای کارایی متفاوتی هستند. شایان ذکر است بدانید ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کابل شبکه همچون کابل شبکه مسی، کابل شبکه فیبر نوری و کابل زوج به هم تابیده آشنا کنیم. از سوی دیگر به شما توضیح خواهیم داد کابل شبکه چیست. لازم به ذکر است بدانید کابل‌های شبکه در دو دسته شیلددار و بدون شیلد تولید می‌شوند. کابل شبکه از لحاظ سرعت در دسته‌های مختلفی همچون کابل شبکه CAT5e ، ; کابل شبکه CAT6، CAT6a ، کابل شبکه CAT7 تولید می‌شود. در نهایت شما بعد از مطالعه این مقاله با تمام این موارد به صورت کامل آشنا خواهید شد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله آشنایی با انواع کابل شبکه با ما همراه باشید.

انواع کابل شبکه بر اساس پارامترهای مختلف

کابل‌های شبکه بر اساس پارامترهای مختلفی مانند جنس، کتگوری CAT و بسیاری از پارامترهای دیگر با یکدیگر تفاوت دارند. اگر قصد دارید از این پارامترها مطلع شوید بهتر است بدانید در قسمت زیر این پارامترها را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا شما بتوانید یک کابل شبکه بر اساس نیاز خود خریداری نمایید.

آشنایی با انواع کابل شبکه

 

انواع کابل شبکه بر اساس جنس 

اولین معقوله‌ای که قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم مربوط به انواع کابل شبکه بر اساس جنس است. کابل‌های شبکه به 3 دسته کابل‌ مسی، کابل فیبر نوری و کابل زوج به هم تابیده تقسیم می‌شوند. هر کدام از این کابل‌ها از لحاظ کارایی با یکدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه تمام این کابل‌ها را بررسی کنیم تا شما بتوانید با دید باز یک انتخاب هوشمندانه را تجربه کنید.

کابل شبکه مسی

آیا نسبت به کابل‌های مسی اطلاعاتی دارید یا خیر؟ کابل‌های مسی دارای کاربرد بسیار زیادی می‌باشند. توجه داشته باشید سیم‌های مسی با استفاده از ولتاژ و جریان الکتریکی به انتقال سیگنال‌ها در شبکه می‌پردازند. در اکثر مواقع از کابل‌های مسی در سیم کشی‌های کوتاه همچون بین کامپیوترها، وال پلیت‌ها، داخل داکت و غیر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نکته را در نظر داشته باشید زمانی که میزان مس موجود در یک کابل افزایش پیدا کنند توانایی کابل در پهنای باند نیز بیش‌تر می‌شود.

کابل شبکه فیبر نوری

کابل فیبر نوری از متریال شیشه ساخته می‌شود. توجه داشته باشید این سیگنال‌ها با استفاده از کابل شبکه فیبر نوری با استفاده از پالس‌ها و امواج نوری انتقال پیدا می‌کند. این نوع از کابل سرعت بسیار بالایی دارد به همین دلیل در اتصالات بین ساختمانی استفاده می‌شود. البته کابل شبکه فیبر نوری با توجه به کاربرد و کارایی که دارد بیشتر در مرکز داده، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا در این فضاها به پهنای باند بیش‌تر و سرعت بالاتری نیاز داریم. توجه داشته باشید کابل شبکه فیبر نوری توانایی این را دارد که حجم بالایی از داده را با بالاترین سرعت انتقال دهد. در انتها این بخش بهتر است بدانید که کابل شبکه فیبر نوری یکی از پرکاربردترین کابل‌های شبکه موجود در بازار می‌باشد. این روزها فروش این نوع از کابل شبکه به شدت افزایش پیدا کرده است زیرا هر روز مناطق بیش‌تری به اینترنت فیبر نوری مجهز می‌شوند.

انواع کابل شبکه بر اساس CAT یا Category

کابل‌های شبکه بر اساس CAT یا Category با یکدیگر تفاوت دارند. از این رو بهتر است بدانید که هر چه شماره CAT یا Category بالاتر برود شما تکنولوژی جدیدتری را لمس خواهید کرد. با پیشرفت تکنولوژی می‌توانید از نرخ انتقال با سرعت بیش‌تر، پهنای باند بیش‌تر و میزان نویز پذیری بهبود یافته بهره‌مند شوید. برای مثال اگر بخواهیم 4 نمونه از کابل‌های شبکه با CAT متفاوت را مورد بررسی قرار دهیم بهتر است بدانید که نرخ انتقال داده در CAT5e نسبت به CAT5 بهبود یافته است. از سوی دیگر پهنای باند CAT6a دو برابر بیشتر از کابل شبکه CAT6 می‌باشد. در قسمت زیر قصد داریم چهار نمونه از کابل‌های شبکه که از لحاظ CAT یا Category با یکدیگر تفاوت دارند را مورد بررسی قرار دهیم. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم مطالب موجود در هر پاراگراف را با دقت زیاد مطالعه کنید. زیرا این مسئله می‌تواند در خرید کابل شبکه تاثیر مستقیم بگذارد.

کابل شبکه Cat5e

این کابل شبکه دارای ۴ سیم مسی به هم تابیده می‌باشد که اغلب در شبکه‌های اترنت و فست اترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سوی دیگر کابل شبکه CAT5e توانایی پشتیبانی از سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه را دارد و حداکثر پهنای باند که توسط این کابل پشتیبانی می‌شود 100 مگاهرتز است. این نکته را در نظر داشته باشید میزان پیچش جفت سیم‌ها در هر اینچ بین کابل شبکه CAT5e و CAT3 متفاوت است. این مسئله باعث می‌شود تا کابل شبکه سرعت بیش‌تری را در اختیار کاربر قرار دهد. در انتها بهتر است ذکر کنیم که از کابل شبکه CAT5e بیش‌تر در شبکه‌های خانگی استفاده می‌شود. زیرا اگر شما از این کابل در شرکت‌های بزرگ استفاده کنید ممکن است اختلال به وجود بیاید. حال اگر تصمیم دارید یک کابل شبکه با کیفیت خریداری کنید که توسط برند معتبر تولید شده باشد و تمام این ویژگی ها را هم داشته باشید پیشنهاد می کنیم به سراغ کابل شبکه نگزنس CAT5e UTP بروید. 

کابل شبکه Cat6

کابل شبکه CAT6 اکثراً در شبکه‌های گیگابیت اترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کابل می‌تواند با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه داده‌ها را منتقل کند. در ادامه بهتر است قید کنیم که حداکثر پهنای باند آن ۲۵۰ مگاهرتز می‌باشد. همانطور که می‌دانید لگراند یکی از بهترین برند های تولید کننده کابل شبکه است، کابل شبکه اوت دور لگراند CAT6 SFTP دقیقا ویژگی‌هایی که ذکر کردیم را دارد و میتواند یک انتخاب درست برای شما تلقی شود.

آشنایی با انواع کابل شبکه

 کابل شبکه CAT6[/caption]

کابل شبکه Cat6a

این کابل هم مانند کابل CAT6 اغلب در شبکه‌های گیگابیت اترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است بدانید این کابل توانایی پشتیبانی از سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را دارد و حداکثر پهنای باند این کابل ۵۰۰ مگاهرتز بر ثانیه است. در نهایت اگر به دنبال خرید کابل شبکه با این مشخصات هستید بهترین گزینه برای شما کابل شبکه لگراند CAT6A SFTP باروکش LSZH می‌باشد.

کابل شبکه Cat7

در آخرین بخش از معرفی انواع کابل شبکه قصد داریم کابل شبکه CAT7 را مورد بررسی قرار دهیم. کابل شبکه CAT7 در شبکه‌های گیگابیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سوی دیگر توانایی پشتیبانی از سرعت تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را دارد. در ادامه بهتر است به پهنای باند این کابل اشاره کنیم که 600 مگاهرتز بر ثانیه می‌باشد. نگزنس نیز یکی از برند های بسیار معتبر و محبوب در بخش تولید کابل شبکه به شمار می‌رود. کابل شبکه نگزنس CAT7 SFTP دارای ویژگی های ذکر شده در این بخش از مقاله می‌باشد که شما از طریق لینک درج شده می توانید برای خرید آن اقدام کنید.

نتیجه گیری

مطمئنا تا قبل از مطالعه این مقاله اطلاعات کافی نسبت به انواع کابل شبکه در اختیار نداشته‌اید اما در حال حاضر می‌دانید کابل شبکه در دسته‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. از سوی دیگر Category متفاوتی دارند که از لحاظ پهنای باند و سرعت با یکدیگر فرق می‌کنند. در پایان امیدواریم مطالب موجود در این مقاله بتواند در هنگام خرید کابل شبکه به شما کمک شایانی کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز