خبرگزاری کار ایران

4 برند تولید کننده کابل شبکه

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۰۷۸

اساسا در شبکه‌های کامپیوتری لازم است که تبادل اطلاعات صورت بگیرد و بخش‌های مختلف یک شبکه کامپیوتری به‌هم متصل شوند، بنابراین برای انجام این کار از انواع کابل‌ شبکه استفاده می‌شود. اصولا کابل شبکه در ساختار خود زوج سیم‌هایی دارد که به‌هم تابیده شده‌اند. از آن جایی که این کابل‌ها تجهیزات بسیار مهمی هستند بسیاری از برندهای داخلی و خارجی در زمینه تولید آن‌ها فعالیت می‌کنند.

هر برند محصولات خود را با کیفیتی متفاوت از سایر برندها تولید می‌کند بنابراین سطح کیفیت آن‌ها کاملا متفاوت خواهد بود؛ اما 4 برند تولید کننده کابل شبکه که از جمله بهترین برندهای داخلی و خارجی به شمار می‌روند عبارت‌اند از برند سیمیا، نگزنس، لگراند، زیمنس که در ادامه آن‌ها را بیشتر معرفی می‌کنیم.  

کابل شبکه و کاربردهای آن

به مجموعه‌ای از سیم‌ها که از جنس شیشه و یا مس تولید می‌شود کابل شبکه می‌گویند. اصولا این کابل‌ها را برای اتصال و یا انتقال دیتا بین اجزای مختلف شبکه همچون روترها، کامپیوترها، سوئیچ‌ها و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین به عبارت ساده‌تر این کابل‌ها رساناهایی هستند که داده‌ها داخل آن‌ها جریان دارند و از یک دستگاهی از شبکه را به دستگاه دیگری منقل می‌کنند. اساسا این کابل‌ها مدل‌های مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها مشخصات فنی متفاوتی را ارائه می‌دهند بنابراین در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.  

استانداردهای کابل کشی شبکه

در سراسر دنیا برای کابل کشی شبکه از استانداردهای خاصی بهره می‌برند و حتی رنگ بندی این کابل‌ها هم استاندارد خاص خود را دارند. متداول‌ترین استانداردی که برای کابل کشی شبکه بیان شده است استاندارد ANSI/TIA/EIA هستند که به اختصار به آن TIA/EIA می‌گویند. در آمریکای شمالی به وفور از این استاندارد استفاده می‌شود و اما در اروپا استقبال بیشتری برای استاندارد ISO/IEC 11801 دارند. و اما برای پرس سوکت‌ها از دو استاندارد رنگی مختلف T-568A و T-568B استفاده می‌شود.

4 برند تولید کننده کابل شبکه

برند سیمیا

یکی از بهترین برندهای تولید کننده کابل شبکه برند سیمیا است که با بهره‌مندی از ماشین آلات متنوع و بهترین تولید کنندگان اروپایی به همراه تکنولوژی به‌روز دنیا به فعالیت خود ادامه می‌دهند. برای بهبود و حفظ کیفیت مجهز به آزمایشگاه بسیار پیشرفته‌ای است که تمام استانداردها و اصول را به خوبی رعایت می‌کنند.

این موارد همه با هم توانسته‌اند که کیفیت کابل‌های شبکه سیمیا را بالا ببرند و در بین سایر برندهای تولیدکننده جزء بهترین برندها به شمار بیاید. شرکت سیمیا در سال 1360 تاسیس شده است که از بهترین مواد اولیه هم برای محصولات خود استفاده می‌کنند. با تولید سیم و کابل‌های آلومینیومی فشار ضعیف جایگاه بسیار خوبی در بازار کابل شبکه، کابل‌های مخابراتی، پتروشیمی، خودرویی، تابلو سازی و... به دست آورد.  

برند نگزنس

برند نگزنس یک شرکت فرانسوی است و در زمینه تولید تجهیزات شبکه فعالیت می‌کند. در واقع در این زمینه بسیار فعال است و در سال 1897 تاسیس شده است. به جرات می‌گوییم که یک شرکت اصیل و معتبر است که در حال حاضر حدود 26000 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند. امکان ندارد که بحث کابل شبکه به میان بیاید اما صحبتی از کابل شبکه نگزنس نشود. تمام محصولات این شرکت بیشتر کاربردهای داخلی دارند و بهتر است که برای محیط‌های بسته و سقف‌دار استفاده شوند. روکشی که برای این کابل‌ها در نظر گرفته شده است از LSZH و PVC هستند که معمولا رنگ آن‌ها نارنجی است. البته برای محیط‌های خازجی هم از کابل‌های outdoor نگزنس استفاده می‌کنند و در برابر عوامل خارجی گزینه‌های بسیار مناسبی هستند. آن دسته از کابل‌هایی که outdoor هستند دارای روکشی به رنگ مشکی هستند که جنس آن‌ها از PE است. در نهایت لازم است بگوییم که کابل‌های LSZH از کیفیت بسیار بالایی برخوردار‌ند که اگر بسوزند دود بسیار کمی را از خود تولید می‌کنند.

 4 برند تولید کننده کابل شبکه

برند لگراند

یکی دیگر از نام‌آورترین شرکت‌ها در صنعت برق و الکترونیک شرکت بلدن است؛ که این شرکت هم در سال 1865 در کشور فرانسه تاسیس شده است. محصولات برند لگراند اقلام بسیار متنوعی هستند که از تجهیزات آن‌ها به وفور استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها به کابل شبکه، پچ کورد، کیستون، پچ پنل و... اشاره کرد. عوامل بسیار زیادی منجر شده که یکی از برترین شرکت‌های نامدار باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به کیفیت منحصر به فرد و ساختار و استانداردهای رعایت شده به همراه قیمت مناسب را نام برد. کابل‌های شبکه برند لگراند معمولا در حلقه‌های 305 الی 500 متری تولید می‌شوند. روکشی که برای کابل‌های این برند استفاده شده از جنس PVC و LSZH خواهد بود و ناگفته نماند که روکش LSZH از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند و قیمت نهایی آن‌ها هم بیشتر است. کابل‌های این برند به رنگ آبی هستند اما گاهی اوقات به رنگ زرد و طوسی هم ارائه می‌شوند. قطعا این برند جزء 4 برند تولید کننده کابل شبکه است که محصولات خود را به صورت SIP و FTP روانه بازار می‌کند. لازم است بدانید که کابل‌های SFTP لگراند از کیفیت فوق العاده‌ای نسبت به سایر برندها برخوردار هستند و در عین حال نویز بسیار کمی را دریافت می‌کنند.       

برند زیمنس

در سال 1847 ارنست زیمنس شرکت زیمنس را تاسیس کرد که چهار دسته  اصلی محصولات این شرکت پزشکی، انرژی، صنعت و زیرساخت شهری هستند. بنابراین می‌توان گفت که یکی از کوچک‌ترین تولیدات این شرکت همان کابل شبکه است لذا تنوع محصولات این برند به حدی زیاد است که نمی‌توان آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

این شرکت علاوه بر تولید کابل شبکه بسیاری از لوازم خانگی، سیستم‌های روشنایی، قطار، اتوماسیون صنعتی و... را هم به خوبی و باکیفیت بالا تولید می‌کند. این کابل‌ها اصولا در متراژهای 305 و 500 متری روانه بازار می‌شوند که معمولا در فضاهای داخلی خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در سال 2018 حدود 380000 نفر کارمند در این شرکت فعالیت می‌کردند و برای ساخت محصولات خود از بهترین دستگاه‌ها و باتجربه‌ترین متخصصین استفاده می‌کند؛ تمام این عوامل در کنار هم منجر به کیفیت فوق‌ العاده کابل شبکه برند زیمنس شده است و مشتریان با اطمینان خاطر محصولات آن‌ها را تهیه و خریداری می‌کنند. برند زیمنس برندی مهتبر و نامدار است که با خیالی راحت‌ می‌توان محصولات آن‌ها را خریداری کرد و در مدت زمان طولانی آن‌ها را مورد استفاده قرار داد.  

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز