خبرگزاری کار ایران

آشنایی با کابل شبکه و نحوه خرید آن

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۱۹۵

 برای اتصال و انتقال داده ها بین کامپیوتر ها، مودم ، روتر و سایر تجهیزات شبکه  از کابل شبکه  استفاده می شود.

گاهی اوقات این کابل ها خارجی هستند و می توان از آنها برای انجام کارهایی مانند وصل کردن رایانه به مودم های اینترنتی یا پورت های زمینی استفاده کرد. کابل شبکه همچنین می تواند بخشی از یک زیرساخت بزرگتر باشد و در این موارد اغلب  به همراه چیزهایی ساخته می شود تا دسترسی به اینترنت و خدمات کابلی دیگر را فراهم کند. با گسترش روزافزون برنامه های کاربردی کابل شبکه در زندگی روزمره، مردم اغلب کلماتی مانند "کابل اترنت"  را می شنوند. ما به راحتی می توانیم با این عبارات و سوالاتی مانند کابل اترنت در مقابل کابل شبکه گیج شویم: تفاوت چیست؟ برای تشخیص یکی از دیگری به دانش اولیه نیاز دارید. در این مقاله بیشتر به کابل شبکه می پردازیم.

کابل شبکه چیست؟

کابل شبکه امروزه استفاده های گوناگونی دارد، در انواع لوازم الکترونیکی مانند لپ تاپ، موبایل و... کاربرد دارد و داده ها را رد و بدل می کند. شاید از خود بپرسید این کابل ها چه کاربردی دارد؟ باید بدانید که داده ها با استفاده از آن ها در جریان هستند.

رایج ترین انواع کابل های ارتباطی که به آن "کابل جفت پیچ خورده" گفته می شود، بر دیگر کابل ها غالب است. در شبکه های محلی؛ معمولاً محیط‌های اداری، سایت‌های خرده‌فروشی و تجاری، کابل‌کشی مسی و کابل جفت تابیده، متداول‌ترین نوع کابل است.

کابل جفت پیچ خورده امروزه کاربرد های بسیاری دارد و مورد توجه است. متشکل از چهار جفت سیم یا هادی نازک است، این "سیم ها" یا هادی ها، در داخل عایق یا غلاف بیرونی کابل قرار دارند. هر جفت به چندین پیچ اضافی پیچیده می شود.

کابل شبکه مفهوم گسترده ای از انواع کابل های مورد استفاده در شبکه های مختلف است. برای اتصال و انتقال داده ها بین شبکه و رایانه استفاده می شود. انواع کابل های شبکه در بازار وجود دارد و برای شرایط مختلف شبکه کابل های شبکه متفاوتی مورد نیاز است. متقاطع اترنت، جفت پیچ خورده، کواکسیال و فیبر نوری چهار مورد از پرکاربردترین کابل های شبکه هستند.

آشنایی با کابل شبکه و نحوه خرید آن

انواع کابل شبکه را بشناسید

عملکرد هر یک از آنها متفاوت است و برای کاربردهای مختلف مناسب است.

کابل فیبر نوری: کابل فیبر نوری از دسته ی رزوه های شیشه ای تشکیل شده است که هر یک از آنها قادر به انتقال پیام های مدوله شده بر روی امواج نور هستند. کابل فیبر نوری طراحی و ساختار پیچیده ای دارد. اگرچه ممکن است این تفاوت کوچک به نظر برسد، اما تفاوت فوق العاده ای در عملکرد و استفاده از کابل های فیبر نوری ایجاد می کند.

کابل جفت پیچ خورده: این نوع کابل این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و افراد زیادی به دنبال خرید این نوع کابل هستند. کابل جفت پیچ خورده برای انتقال سیگنال های دیفرانسیل متعادل مناسب است. روش ارسال سیگنال به روزهای اولیه تلگراف و رادیو برمی گردد. در کل این کابل شبکه مزایای زیادی دارد، برای مثال نویز را کاهش می دهد.

کابل هم محور:  کابل کواکسیال، نوع دیگری از کابل شبکه است که دارای یک هادی داخلی است که با عایق فوم احاطه شده است، به طور متقارن توسط یک محافظ فلزی بافته شده و سپس پیچیده شده است، سپس با یک پوشش پلاستیکی پوشانده شده است. کابل کواکسیال به عنوان یک کابل انتقال فرکانس بالا، از یک هسته مسی جامد تشکیل شده است و در مقایسه با کابل جفت تابیده بهتر عمل می کند. قابلیت انتقال 80 برابر یا بیشتر را دارد. این نوع کابل عمدتاً در خطوط تغذیه برای اتصال فرستنده‌ها و گیرنده‌های رادیویی با آنتن‌ها، اتصالات شبکه کامپیوتری و توزیع سیگنال‌های تلویزیون کابلی استفاده می‌شود.

کاربرد نخ داخل کابل شبکه چیست؟

ساخت نخ کابلی یک فناوری پیشرفته است که برای تولید انواع جدید نخ ها با کارایی بالا همراه با ترکیبات جدیدی از خواص منحصر به فرد استفاده می شود. نخ کابلی از یک نخ هسته مستقیم و نخ پوششی مارپیچی تشکیل شده است (BISFA، 2009). برخلاف نخ‌های نساجی معمولی که از یک ماده الیافی تشکیل شده‌اند، این نخ‌ها از دو یا چند جزء شامل یک هسته و یک لایه بیرونی تشکیل شده‌اند که به طور یکنواخت در طول هسته توزیع شده‌اند. هسته از یک نخ رشته ای پیوسته و با استحکام بالا ساخته شده است که بار را حمل می کند. در طول پردازش، نخ هسته پیچ خورده نمی شود و روی محور نخ کلی قرار می گیرد. سیم فلزی همچنین می تواند به عنوان ماده اولیه برای هسته استفاده شود. در مورد لایه بیرونی می توان از نخ های رشته ای مختلفی استفاده کرد که عملکرد اصلی آن اصلاح بافت سطح است. علاوه بر این، لایه بیرونی عملکرد محافظتی دارد و از آسیب نخ های شکننده و با استحکام بالا جلوگیری می کند. انتخاب ترکیبات مختلف این اجزاء خواص فیزیکی و مکانیکی لازم را فراهم می کند. بنابراین وجود نخ در کابل شبکه بسیار مهم است.

آشنایی با کابل شبکه و نحوه خرید آن

انواع کابل شبکه

تنوع بسیاری از این کابل ها وجود دارد. فروش کابل شبکه در دسته بندی های مختلفی از جنس، متراژ و یاشرکت تولید کننده آن صورت می گیرد. موارد زیر از از پرطرفدارترین درخواست های آن می باشند:

کابل شبکه در متراژ های استاندارد 1متری، 10 متری، 15 متری و کابل شبکه 20 متری و همچنین به صورت سفارشی در هر اندازه ای در بازار موجود می باشد.

خرید از ماز کابل ارایه دهنده انواع کابل شبکه

شما می توانید کابل LNA مودم و یا کابل شبکه را از فروشگاه ماز کابل بخواهید، رضایت مشتری همیشه در راس کار این فروشگاه  قرار دارد، بنابراین همیشه سعی دارد بهترین قیمت کابل شبکه و کمترین قیمت را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر به دنبال کابل شبکه ای با بهترین کیفیت و عالی ترین عملکرد هستید بهتر است ماز کابل را انتخاب کنید. اگر شما فردی هستید که مقاومت کابل شبکه برایتان اهمیت دارد و دوست دارید ساختار کابل شبکه شما منحصر به فرد باشد، ماز کابل در خدمت شما است.

سخن پایانی

کابل‌ شبکه، سخت‌افزار شبکه‌ای است که برای اتصال یک دستگاه شبکه به سایر دستگاه‌های شبکه یا اتصال دو یا چند رایانه برای اشتراک‌گذاری چاپگرها، اسکنرها و غیره استفاده می‌شوند. کابل اترنت شاخه ای از کابل شبکه است. فقط کابل های شبکه ای که در محیط های اترنت (LAN، MAN، WAN) استفاده می شوند، کابل اترنت نامیده می شوند. کابل اترنت معمولاً منحصراً به کابل مسی یا آلومینیومی اشاره دارد. با این حال، کابل شبکه به طیف وسیعی از انواع کابل مانند پچ کابل و فیبر نوری شیشه ای اشاره دارد. در واقع هر کابلی که روی شبکه اعمال شود کابل شبکه است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز