خبرگزاری کار ایران

آشنایی با انواع کابل شبکه

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۱۹۸

کابل شبکه یا کابل LAN محموعه‌ای از زوج سیم‌های به هم تابیده شده است که برای انتقال اطلاعات در یک شبکه کامپیوتری استفاده می‌شود. برندهای مختلفی در سراسر دنیا تجهیزات شبکه تولید می‌کنند و تنوع قابل قبولی در بازار وجود دارد. این تنوع قیمت بیشتر مربوط به دسته‌بندی کابل‌ها می‌شود.

در این مقاله قصد داریم برترین برندهای کابل شبکه همچون، کابل شبکه لگراند یا کابل شبکه نگزنس را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با انواع کابل شبکه

در طول زمان با پیشرفت تکنولوژی و اهمیت انتقال اطلاعات، تولیدات تجهیزات شبکه از جمله کابل شبکه بیشتر از پیش افزایش یافته است.

کابل شبکه که در بین کاربران با نام کابل LAN هم شناخته می‌شود، یکی از اساسی‌ترین اجزا در انتقال دیتا است. این نوع کابل‌ها معمولا از ۴ زوج رشته (۸ رشته دو به دو تابیده‌شده به‌هم) و از جنس مس، آلومنیوم، آهن و آلیاژ ترکیبی از این فلزات است تولید می‌شود.

این پیشرفت و نیاز‌های متعدد به انتقال دیتا، عامل تولید کابل‌های شبکه مختلفی شده است. این تنوع ایجاب کرد بنا بر مشخصه های نرخ انتقال دیتا بر ثانیه، جنس روکش کابل و ساختار کابل آن‌ها را دسته‌بندی کرد.

جنس روکش کابل شبکه

یکی دیگر از عوامل مهم در کابل شبکه، جنس روکش آن است. معمولا کابل‌های شبکه از جنس PVC ، LSZH و پلی اتیلن است.

کابل‌های LSZH که در بازار به‌عنوان کابل‌های نسوز شناخته شده در مقابل حرارت و آتش منقبض شده و تولید دود نمی‌کند و نیز کابل‌های پلی اتیلن در تولید کابل‌های OutDoor که برای مصرف در محیط بیرونی است و در مقابل آفتاب و عوامل فرسایشی مقاوم است، استفاده می‌شود.

آشنایی با انواع کابل شبکه

ساختار کابل شبکه

نویز از عواملی است که در کیفیت کابل شبکه تاثیر مستقیمی دارد. گاها یک کابل برق زمانی‌که درکنار یک کابل شبکه قرار میگیرد آن را دچار اختلال کرده و مانع انتقال می‌شود. ازاین‌رو تولیدکنندگان کابل شبکه ساختارهای مختلفی را برای مقابله با آن در نظر گرفته‌اند که باعث تنوع در تولید کابل شده است.

انواع کابل شبکه

  • کابل‌های UTP

 این نوع کابل‌های ساده ترین نوع ساختاری را داشته و معمولا از این کابل در محلی فاقد کابل برق و هر جریانی که عامل تولید نویز می‌شود استفاده می‌شود.

  • کابل‌های FTP

 دارای فویل برای محافظت از نویز اطراف است . معمولا جنس فویل از ورقه‌ی نازک آلومنیومی است.

  • کابل‌های STP

 دارای رشته‌های محافظ نویز که شیلد نام دارد.

  • کابل‌های SFTP

 دارای فویل و شیلد برای حفاظت بهتر از نویز اطراف کابل. این نوع کابل برای استفاده در محلی که کابل برق نیز عبور می‌کند بیشتر استفاده می‌شود.

کابل شبکه لگراند

شرکت لگراند از جمله برترین برندهای کابل شبکه در دنیا است که یک شرکت معتبر فرانسوی است و دفتر مرکزی مربوط به آن در شهر لیموژ واقع گردیده است. شرکت لگراند نیز به مانند دیگر برندهای تولید کننده تجهیزات شبکه به تولید و عرضه‌ی تجهیزات مربوط به شبکه از جمله کابل شبکه مشغول می‌باشد که در ایران به طور فراگیر عرضه می‌شود بیشترین کابل شبکه وارداتی مربوط به لگراند می‌باشد.

آشنایی با انواع کابل شبکه

کابل‌هایی که توسط این شرکت تولید می‌شوند رنگ بندی‌های منحصر به فردی دارند از جمله‌ی این رنگ‌ها می‌توان به طوسی، آبی و زرد اشاره نمود. در واقع می‌توان گفت انواع مختلف کابل‌ها با رنگ‌های متفاوتی توسط این برند مطرح تولید می‌شوند.

نماینده لگراند در ایران نیز شرکت تسلاتکنیک است.

کابل شبکه نگزنس

برند نگزنس نیز یک شرکت فرانسوی است که در مجموعه‌ی برترترین برندهای کابل شبکه در دنیا قرار دارد و هم اکنون به تولید و عرضه‌ی کابل‌های شبکه به سراسر دنیا مشغول است. کابل‌هایی که توسط این شرکت فرانسوی تولید می‌شوند محبوبیت بسیاری از جمله در ایران دارند به خصوص کابل شبکه نگزنس و در دسته‌ی محصولات پرفروش در کشور ما قرار گرفته‌اند. این شرکت فرانسوی نیز در عرصه‌ی رقابت با شرکت‌های دیگر از رنگ‌های منحصر به فرد برای تولید کابل‌های خود استفاده می‌نماید که می‌توان کابل‌های تولید شده توسط این برند دارای رنگ‌های نارنجی و مشکی می‌باشند. بعد از لگراند بیشتریت کابل شبکه وارداتی مربوط به نگزنس می‌باشد.

آشنایی با انواع کابل شبکه

کابل شبکه بلدن

این برند نیز  جزء برند برتر کابل شبکه در دنیا قرار گرفته است که به تولید تجهیزات شبکه مشغول است. شرکت کابل شبکه بلدن یک شرکت آمریکایی است که قدمتی بالغ بر صد سال در تولید کابل‌های شبکه دارد و بسیار در سطح جهانی مطرح شده است.

آشنایی با انواع کابل شبکه

 

این شرکت امریکایی بسیار در تولید کابل‌ها و کیفیت آن‌ها با برندهای دیگر رقابت می‌نماید که همین امر سبب کیفیت و محبوبیت بالای محصولات این برند گردیده است. اولین کابل شبکه وارداتی مربوط در ایران همین برند بلدن بوده است ولی با توجه به محدودیت‌ها جای خود را به دیگر برندها داده است.

کابل شبکه اشنایدر

امکان ندارد که اشنایدر جزء برندترین برترهای کابل شبکه دنبا قرار نگیرد. شاید شنیدن نام اشنایدر شما را به شک بیاندازد که طرف حسابتان یک شرکت آلمانی است، اما اشنایدر در اصل فرانسوی بوده و در سال 1836 فعالیت خود را آغاز کرده است. نزدیک به 200 سال سابقه، اعتماد خوبی در خریداران ایجاد می‌کند. نه تنها کابل شبکه اشنایدر بسیار با کیفیت است، بلکه سایر تجهیزات شبکه این شرکت مثل پچ کورد، ترانکینگ و غیره نیز جزء محصولات رده بالای بازار به حساب می‌آیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز