خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید دوچرخه بچه گانه

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۷۷۹

یکی از مناسبترین وسایل بازی کودکان که هم می تواند برای او سرگرم کننده باشد و هم باعث تحرک بیشتر کودک و سلامتی جسمی و روانی را برای کودک بوجود آورددوچرخه است. دوچرخه سوری باعث می شود کودک اعتماد بنفس بیشتری بدست بیاورد و همانند یک ورزش بحساب بیاد ضمن اینکه بر استخوان سازی مناسب و پرورش و رشد ماهیچه های کودک موثر است کودک می بیند که او کاری را انجام داده است و بر قدرت و توانایی فردی خود در انجام کارها تکیه می کند و کودک را برای برعهده گرفتن سایر وظایف زندگی در دوره های بعدی زندگی اجتماعی و فردی آماده تر می کند.

برای خرید دوچرخه بصورت حضوری و سنتی ویا خرید اینترنتی دوچرخه برای کودکان چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

سایز مناسب:

اولین و یکی از مهمترین پارامترهایی که هنگام انتخاب دوچرخه برای کودکان باید در نظر گرفت سایز دوچرخه است که باید مناسب قد و هیکل جثه کودک باشد این یک اصل مهمی است زیرا مناسب نبودن سایز دوچرخه برای کودک می تواند اثرات جبران ناپذیر بر رشد و حالت اندام ها و بخصوص استخوان های در حال رشد و نمو کودک داشته باشد.

سایز های مناسب برای کودکان با توجه به سن و اندازه کودکان

دوچرخه با سایز 12 برای کودکان با سن 2 تا 4 سال و قد 80 تا 100 سانتی متر

دوچرخه سایز 14 برای کودکان 3 تا 5 سال و قد 90 تا 110 سانتیمتر

دوچرخه سایز 16 برای کودکان 5 تا 6 ساله و اندازه 95 تا 115 سانتیمتر

دوچرخه سایز 20 برای کودکان 7 تا 9 سال و فد 110 تا 130 سانتیمتر

دوچرخه سایز 24 برای کودکان 10 و 11 سال با قد 130 تا 140 سانتیمتر

و دوچرخه سایز 26 برای نوجوانان و جوانان

ما میتوانیم دو چرخه را از انواع فروشگاه های بزرگ و کوچک سطح شهر و خیابان و یا از فروشگاه های اینترنتی موجود در اینترنت بصورت آنلاین خریداری کنیم یکی از این فروشگاه ها فروشگاه اینترنتی فروشکالا است که انواع دو چرخه ها را می تواند به شما عرضه کند.

فرمان دوچرخه و در دسترس بودن راحت فرمان برای کودک

مسئله دیگر در انتخاب دوچرخه برای کودک باید توجه کنیم  که دوچرخه ایی برای کودک بخریم که برای رسیدن دست کودک به فرمان مشکلی نداشته باشد و نباید مجبور شود کمر خود را خم کند یا بیش از اندازه دستش را دراز کند و فرمان را بگیرد این مسئله ممکن است به ستون فقرات و گردن نرم کودک آسیب برساند.

زین و یا نشیمن دوچرخه کودک:

زین باید طوری باشد که کودک بتواند براحتی روی آن بنشیند و فرمان را بگیرد و ارتفاع زین باید به اندازه ایی باشد که پای کودک براحتی به رکاب دوچرخه برسد و بتواند رکاب بزند بطوری که پاهای کودک هنگام رکاب زدن نه بیش از اندازه کشیده شود و نه بیش از حد جمع گردد که باعث آسیب به زانو، لگن و یا کف و انگشتان در حال رشد کودک بشود.

برای خرید دوچرخه کوهستانی

راهنمای خرید دوچرخه بچه گانه

چرخ های کمکی:

داشتن دو چرخ اضافی در قسمت دو طرف چرخ عقب دوچرخه کودک بسیار ضروری است چون کودک بخوبی قادر به حفظ تعلدل دوچرخه نیست و از نظر رشد تعادلی و ادراکی هنوزبه حد کافی از رشد نرسیده اند بر همین اساس باید دوچرخ کوچک اضافی در دو طرف  چرخ عقب که باعث ایجاد تعادل برای دوچرخه کودک در هنگام دوچرخه سواری شود تا کودک بر روی زمین نیفتد زیرا بخاطر استخوان های نرم کودک آسیب پذیری بیشتری نسبت به بزرگ سالان دارد بر همین اساس است که این دوچرخه را به این صورت طراحی می کنند تا از زمین خوردن کودک جلو گیری شود.

کلاه ایمنی:

کلاه ایمنی برای حفظ سلامت کودک و جلوکیری از اثرات ضربات وارده بر سر کودک بسیار موثر است بخصوص کودکان که مقداری بزرگ شده اند و دیگر احتیاجی به چرخ های کمکی ندارند. باید کودکان را در همین سنین اولیه زندگی در هنگام دوچرخه سواری به استفاده از کلاه ایمنی مخصوص دوچرخه سواری عادت داد زیرا در آینده این کودکان یاد خواهند گرفت که بدون چرخ های اضافه دوچرخه سواری کنند و یا در سنین نوجوانی و جوانی ممکن است مسافت بسیار طولانی تری از زمان کودکی دوچرخه سواری کنند. مثلا با دوچرخه به مدرسه بروند یا به بازار برای خرید و یا برای گردش و تفریح با دوستان خود با دوچرخه به خارج از شهر بروند.

راهنمای خرید دوچرخه بچه گانه

ترمزهای دوچرخه:

در هنگاه خرید و نگهداری از دوچرخه کودک ترمز برای حفظ امنیت و سلامتی جانی کودک یک امر حیاتی بحساب می آید و باید بطور ویژه مورد توجه بزرگسالان قرار گیرد و آموزش لازم را در زمینه استفاده از ترمزبه کودکان بدهیم تا کودکانمان دچار حادثه و یا آسیب نشود.

البته این دو چرخه ها بخصوص در سایز 20 به پایین نیازی به ترمزهای گران قیمت دیسکی پیشرفته ندارند و همین ترمزهای لقمه ایی هم می تواند مدت زیادی کار کند ضمن اینکه برای تعمیر و تعویض آنها نیاز به تخصص ندارد و هر کسی می تواند آنرا تعمیر یا تعویض کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز