خبرگزاری کار ایران

آیا آموزش‌های فنی و مهندسی در کشور جدی گرفته می‌شوند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۱۸۵

یکی از بهترین راه‌ها برای تربیت افراد کارآمد در آینده، مراکز آموزشی فنی و مهندسی هستند. مهارت‌های فنی و مهندسی در دبیرستان و دانشگاه به طور تخصصی آموزش داده می‌شوند اما این آموزش‌ها کافی نیستند. آموزشگاه‌های فنی و مهندسی برای تکمیل آموزش‌های رسمی راه‌اندازی شده‌اند. اما این آموزش‌ها تا چه حد جدی گرفته می‌شوند؟

عرضه و تقاضای دانش‌پذیران در آموزشگاه و مجتمع‌های فنی عالی

آموزشگاه فنی و مهندسی و مجتمع آموزشی نوین پارسیان یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن دوره‌های فنی و مهندسی است. به دلیل اینکه امروزه افراد زیادی به اهمیت یادگیری نرم‌افزارهای مورداستفاده در رشته‌های مختلف پی برده‌اند، تمایل آنها برای آموزش این نرم افزارها بیشتر شده است. از طرفی به دلیل اینکه در آموزشگاه‌های زیادی این نرم افزارها با همه نکات مربوط به آنها ارائه می‌شوند، کار شما بسیار راحت‌تر شده است.

چه نرم‌افزارها و مهارت‌هایی را کجا آموزش ببینیم؟

برای اینکه در بازار کار موفق باشید و شغل موردعلاقه خود دررابطه‌با رشته فنی و مهندسی را بدون زحمت پیدا کنید، باید حتما تسلط کافی بر نرم‌افزارهای مورداستفاده در آن را داشته باشید. نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند که بهتر است اطلاعات کافی درمورد آنها را به دست آورید که سه مورد از مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از PVElite، اتوکد و PDMS.

حال که تصمیم گرفته‌اید یکی از برنامه‌های کاربردی رشته فنی و مهندسی را آموزش ببینید باید با بهترین مکان برای یادگیری آنها آشنا شوید. در ادامه بیشتر به معرفی سه نرم‌افزار نام‌برده می‌پردازیم و بهترین مکان برای آموزش آنها را معرفی می‌کنیم.

آموزش اتوکد

اتوکد یکی از بهترین نرم‌افزارها در رابطه با نقشه‌کشی است که در رشته‌های مهندسی برق، مکانیک، شهرسازی، معماری، عمران، طراحی صنعتی، دکوراسیون داخلی و فضای سبز کاربرد دارد. استفاده از AutoCAD تا جایی رواج پیدا کرده که از آن با عنوان زبان مشترک بین طراح‌ها در دنیا یاد می‌شود. آموزش اتوکد یا  AutoCADبه شما کمک می‌کند که با طراحان در همه دنیا ارتباط برقرار کنید.

معمولا در همه مراکز رسمی در کنار درس موردنظر، تا حدودی نحوه کارکردن با نرم افزار اتوکد را آموزش می‌دهند. اما برای‌آنکه قادر باشید به‌راحتی از این نرم افزار استفاده کنید و طرح‌های مدنظر را با دقت و کیفیت بیشتری رسم کنید، بهتر است به یکی از آموزشگاه‌های فنی و مهندسی در سراسر کشور مراجعه کنید.

آیا آموزش‌های فنی و مهندسی در کشور جدی گرفته می‌شوند؟

آموزش PDMS

واژه PDMS از عبارت Plant Design Management System گرفته شده و یکی از بهترین نرم‌افزارها در زمینه مدل‌سازی است. این برنامه پرکاربرد در انگلستان ساخته شده و به شما کمک می‌کند که طرح‌های سه‌بعدی ترسیم کنید. بیشترین کاربرد نرم‌افزار PDMS در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی برای طراحی، مدیریت سیستم و مدل‌سازی با بهترین دقت ممکن است. خروجی این نرم‌افزار را به‌راحتی می‌توان با استفاده از سایر برنامه‌ها بررسی کرد.

ازآنجایی‌که این نرم‌افزار بسیار پرکاربرد و مفید است، شرکت‌های فعال در سایر زمینه‌ها نیز با الگو گرفتن از آن، برنامه‌های کمکی ساخته‌اند. برنامه PDMS در گرفتن خروجی از این برنامه‌های کمکی جدید موثر است. دوره آموزش PDMS خصوصا در نوین پارسیان برای افرادی که قصد دارند در آینده فعالیت خود را در زمینه نفت، صنعت و پتروشیمی آغاز کنند، ضروری است.

شما می‌توانید در دو مرحله نحوه کارکردن با نرم‌افزار PDMS را آموزش ببینید. در گام اول با شرکت در دوره مقدماتی، اطلاعات و نکته‌های اولیه را یاد بگیرید. در پایان دوره مقدماتی می‌توانید با استفاده از برنامه PDMS مدل‌های ساده را طراحی کنید. با شرکت در دوره پیشرفته به طور کامل با همه نکات و قابلیت‌های این نرم‌افزار آشنا شده و می‌توانید مدل‌های کم‌نظیری را طراحی کنید.

آموزش PV Elite

PVElite یک از بهترین نرم افزارها برای مهندسانی است که وظیفه طراحی انواع اتصالات تحت‌فشار را برعهده دارند. ازآنجایی‌که امروزه کمتر صنعتی وجود دارد که به طور مستقیم با اتصالات و مخازن تحت‌فشار در ارتباط نباشد، یادگیری نحوه کارکردن با این برنامه اهمیت بیشتری پیدا کرده است. مهندسان فعال در صنعت‌های مختلفی مانند صنایع غذایی، دریایی، نیروگاه‌ها، صنایع دارویی، تجهیزات، پتروشیمی، هسته‌ای، لوله‌کشی پالایشگاه‌ها و... باید حتما به‌راحتی قادر باشند با برنامه PV Elite کار کنند.

برنامه PV Elite یکی از کامل‌ترین برنامه‌ها در زمینه طراحی مخازن تحت‌فشار است که کارکردن با آن بسیار راحت است. اگر تصور می‌کنید برای کار خود به انجام محاسبات دشوار و دقیق، دریافت کدهای ایمن و راه‌اندازی سریع دستگاه‌ها نیاز دارید، به شما توصیه می‌کنیم نحوه کارکردن با برنامه PV Elite را آموزش ببینید.

در فضای مجازی آموزش نرم افزار PV Elite موجود است اما هیچ‌یک از این آموزش‌ها کامل نیستند و برخی از نکات مهم در آنها بیان نمی‌شود. این امر سبب می‌شود که دانش‌پذیر همه نکات مربوط به این نرم‌افزار را یاد نگیرد. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم برای  آموزش PVElite به یکی از آموزشگاه‌های معتبر فنی و مهندسی در کشور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

آموزشگاه‌های فنی و مهندسی عالی آزاد ایران مثل نوین پارسیان نقش مهمی در تربیت نیروی کار آینده ایفا می‌کنند. ازآنجایی‌که در بخش فنی و مهندسی کشور آموزش‌های پایه و مهم مانند نحوه کارکردن با نرم‌افزارهایی مانند اتوکد، PV Elite و... ارائه می‌شود، باید به آن توجه بیشتری داشت. یادگیری کارکردن با این نرم‌افزارها باعث می‌شود افراد با هزینه کمتری طرح‌های موردنیاز شرکت خود را ارائه دهند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز