خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

آغاز آنالیز گازهای فلر برای تزریق به میادین نفتی و تولید برق/ تجویز راهکار مناسب به پالایشگاه‌ها برای استفاده بهینه از فلرها

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۶۹۱

توفیقی گفت: پژوهشگاه آمادگی دارد دانش فنی مورد نیاز پالایشگاه‌هایی که دارای گاز فلر هستند را تامین کند و راهکار مناسب تجویز کند.

جعفر توفیقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اقدامات پژوهشگاه در زمینه گازهای فلر اظهار داشت: پژوهشگاه در خصوص اینکه ترکیب گازها چه است و چه استفاده‌ای قرار است از آنها بشود پروژه‌هایی را در دستور کار دارد.

وی افزود: ما بررسی می‌کنیم که آیا قرار است این گازها تبدیل به محصولات با ارزش دیگر و یا  برق شود یا اینکه به میادین نفتی برای ازدیاد برداشت تزریق شود، همه اینها بستگی به این دارد که ترکیب گازهای فلر چه است،  پژوهشگاه این گازها را آنالیز کرده و بهترین راه استفاد ه از آن را بررسی می‌کند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: پژوهشگاه آمادگی دارد که در همه این زمینه‌ها دانش فنی مورد نیاز پالایشگاه‌هایی که دارای گاز فلر هستند را تامین کند و راهکار مناسب تجویز کرده و محاسبات مهندسی و طراحی را انجام دهد.

وی اعتبار مورد نیاز برای این پروژه را سرجمع با دیگر پروژه‌هایی که در دستور کار انستیتو فرآورش گاز قرار گرفته 10 میلیارد تومان ریالی و حدود 60 تا 70 هزار یورو ارزی برای سال 97 ذکر کرد و گفت: اعتبار پروژه گازهای فلر سال به سال تامین می‌شود، چون مستمر است.

توفیقی یادآور شد: کشور ما بیبشترین حجم از این گازها را دارد و جای زیادی برای کار وجود دارد امیدواریم بتوانیم از آن استفاده بهینه کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز