خبرگزاری کار ایران

انستیتو فراورش گاز پژوهشگاه صنعت نفت افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۱۳۴

بیطرف معاون مهندسی پژوهش و فناوری وزارت نفت، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز و جعفر توفیقی رئیس پژوهش صنعت نفت و جمع دیگری از مدیران و معاونت‌ها افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ ۱۲ قرارداد پژوهشی حوزه پایین دستی صنعت نفت یک سال پیش میان سه شرکت اصلی وزارزت نفت و هفت داشنگاه و دو مرکز تحقیقاتی کشور امضا شد که در این میان یکی از قراردادها با هدف همکاری پژوهشی در حوزه تصویه و شیرین‌سازی گاز بین شرکت ملی گاز ایران و پژوهشگاه صنعت نفت امضا شده بود.

این گزارش حاکی است نخستین انستیتو در قالب قراردادهای پژوهشی پایین دستی صنعت نفت انستیتو متانول دانشگاه شیراز بود که اردیبهشت ماه امسال به بهره‌برداری رسید و امروز نیز انستیتو پرورش گاز در پژوهشگاه صنعت نفت افتتاح شد.

این گزارش می‌افزاید: انستیتو در دو فاز اجرا می‌شود؛ فاز نخست که امروز به نتیجه رسید با هدف تهیه و ایجاد زیرساخت‌های لازم، سازوکارهای اجرایی مناسب، تخصیص و تجهیز فضای اداری – آزمایشگاهی و تهیه برنامه جامع اجرایی انستیتو برای فاز دوم اجرایی شده است.

در فاز دوم اجرای پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی مناسب با نیاز گاز کشور در دستور کار قرار می‌گیرد. در این فاز در حوزه‌های شیرین‌سازی، بازیافت گوگرد و گازهای ارسالی به مشعل و آلاینده‌ها، فعالیت‌های تحقیقاتی دنبال می‌شود. انستیتو فراورش گاز، انجام پژوهش‌های کاربردی را از طریق شبکه‌سازی، تحقیق و پژوهش در کشور پیش می‌برد.

یادآور می‌شود ایران به عنوان بزرگ‌ترین دارنده منابع گاز طبیعی در دنیاست بنابراین لازم است برای استفاده از این منبع انرژی پاک به منظور توسعه و مولد اقتصاد کشور روی فناوری‌های کلیدی این حوزه سرمایه‌گذاری شود.

در جهت احصای سیاست‌های کلی برنامه ششم وزارت نفت و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه در طول سال‌های اخیر گام‌های موثری برداشته است.

در این راستا؛ با محوریت دانش‌بنیان بودن صنعت نفت از طریق برنامه‌ریزی نظام صحیح ارتباط صنعت نفت و مراکز پژوهشی و دانشگاهی در حوزه‌های مختلف ۱۲ انستیتو در صنایع پایین دستی تاسیس شده است که انستیتوی فراورش گاز نیز به پژوهشگاه صنعت نفت با هدف توسعه و تامین دانش فنی مورد نیاز برای فرایندها، مواد شیمیایی پر مصرف و خدمات فناورانه صنعت گاز کشور واگذار شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز