خبرگزاری کار ایران

انواع درب اتوماتیک مناسب بیمارستان ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۷۱۴

ما در این مطلب قصد داریم درباره کاربردها و انواع درب اتوماتیک بیمارستان صحبت کنیم. همان‌طور که می‌دانید در گذشته درب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به صورت اتوماتیک نبود و لازم بود که فرد بیمار، اطرافیان وی و همچنین کادر پزشکی درب را با کمک دست، باز کنند که این موضوع می‌توانست علاوه‌بر انتقال بیماری، مشکلات دیگری را به‌خصوص برای افراد ناتوان به‌وجود آورد. اما اکنون به لطف پیشرفت تکنولوژی، درب‌های اتوماتیکی طراحی شده‌اند که با عنوان درب اتوماتیک سریع صنعتی و همچنین درب اتوماتیک اسلایدینگ و ... در بازار شناخته می‌شوند که می‌توانند به‌راحتی باز و بسته شده و برای بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و کلینیک‌های پزشکی و فضاهای پر رفت و آمد بسیار مناسب باشند.

درب اتوماتیک چیست؟

پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌های مختلف سبب شده‌ است تا متخصصان و طراحان در هر زمینه‌ای بتوانند محصولات و خدماتی را به کاربران ارائه کنند که بتواند تا حدود زیادی به آسان‌تر شدن زندگی آن‌ها کمک نماید. طراحی و ساخت درب‌های اتوماتیک نیز نتیجه تلاش طراحان و متخصصان در حوزه تولید درب‌های اتوماتیک است که در مدل‌ها و انواع مختلفی به بازار عرضه شده است. ویژگی مهم و عمده درب‌های اتوماتیک در این است که بدون نیاز به دست و با استفاده از نیروی برق باز و بسته می‌شود. برای این نوع درب‌ها سنسورهای حرکتی و چشمی در نظر گرفته شده که باز شدن درب‌ها منوط به عملکرد آن‌هاست.

بنابراین استفاده از درب اتوماتیک بیمارستان به افراد کمک می‌کند برای باز و بسته کردن درب‌ها نیازی به قدرت بدنی نداشته و مانع از انتقال میکروب که می‌تواند سهم زیادی در شیوع بیماری‌های مختلف داشته باشد، گردد. نوع دیگری از درب‌های اتوماتیک نیز طراحی و تولید شده‌‌اند که به درب اتوماتیک سریع صنعتی و ... معروفند. این درب‌ها نیز کاربرد بسیار خوبی برای کارخانه‌ها، مراکز صنعتی و تولیدی دارند و می‌توانند کمک کنند تا عبور کارکنان، بار و ... به راحتی انجام پذیرد. در ادامه سعی داریم ضمن بررسی چگونگی کارکرد درب‌های اتوماتیک به معرفی این دو نوع درب بپردازیم.

پیشنهاد می کنیم بهترین درب اتوماتیک شیشه ‌ای برای فروشگاه ها را مطالعه کنید.

اجزای تشکیل‌دهنده درب اتوماتیک

تمامی درب‌های اتوماتیک به گونه‌ای ساخته می‌شوند که اجزای تشکیل‌دهنده آن‌ها تا حد بسیار زیادی به یکدیگر شبیه است. بخش‌های مختلفی که به باز و بسته شدن درب‌های اتوماتیک کمک می‌کنند شامل موارد زیر می‌شود:

  • هنگر و تسمه: وظیفه نگه‌داشتن لت‌های متحرک بر روی ریل، به عهده هنگرها می‌باشد. تسمه نیز که به واسطه تسمه‌گیر به هنگرها وصل شده، نیرو را از موتور به هنگرها انتقال می‌دهد و درب باز و بسته می‌شود.
  • قفل: برای این نوع درب‌ها اصولا هم از قفل‌های برقی و هم از قفل مکانیکی استفاده می‌شود که از نظر امنیتی می‌توان به حراست از محیط مورد نظر پرداخت.
  • موتور درب اتوماتیک: موتورهایی که برای درب‌های اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد از نوع  DC بوده و با ولتاژ 24 ولت تا 90 ولت کار می‌کنند.
  • سنسور یا چشمی: چشمی‌ها از فرستنده و گیرنده‌های مادون‌قرمز تشکیل شده‌اند که به باز و بسته شدن درب کمک می‌کنند.

انواع درب اتوماتیک مناسب بیمارستان ها

  • ریموت کنترل: داخل درب‌های اتوماتیک بخشی قرار داده می‌شود که می‌تواند فرمان باز و بسته شدن را دریافت نماید این فرمان توسط ریموت ارسال می‌شود.
  • مرکز کنترل: این قسمت به صورت جعبه‌ای طراحی شده که نقش تابلو فرمان را دارد و دستور لازم برای باز و بسته کردن درب را به شاسی‌ها و جک‌ها ارسال می‌کند.
  • میکروسوئیچ: باز و بسته شدن درب اتوماتیک توسط قسمت مکانیکی آن صورت می‌گیرد که کمک می‌کند با قطع و وصل جریان مرکز کنترل را از موقعیت درب در هر لحظه مطلع نماید.
  • ریل: همان‌طور که مشخص است، درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک و ... درون ریل‌هایی کار گذاشته می‌شوند که می‌تواند حرکت آن‌ها را هنگام باز و بسته شدن آسان نماید.

تا این‌جا سعی کردیم به‌طور خلاصه به کارکرد اجرای مختلف درب‌های اتوماتیک اشاره کنیم. در ادامه به معرفی درب اتوماتیک بیمارستان، درب سریع صنعتی و همچنین درب اتوماتیک اسلایدینگ خواهیم پرداخت.

 درب اتوماتیک بیمارستان

به طورکل برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از درب‌های اتوماتیک تک‌ لت و ریلی استفاده می‌شود. زیرا چنانچه این درب‌ها به صورت لولایی و یا دو لت ریلی مورد استفاده قرار گیرد، ایزوله کردن آن‌ها کاری سخت و پیچیده خواهد بود. به همین منظور درب اتوماتیک بیمارستان به‌خصوص برای مکان‌ها و بخش‌های داخلی بیمارستان، به گونه‌ای طراحی می‌شود که هوای محیط داخلی و بیرونی نتواند رفت‌وآمد داشته باشد و از خروج اشعه پرتو و مواد مضر دارویی یا رادیواکتیو نیز جلوگیری نماید.

درب‌ اتوماتیک بیمارستان دسترسی عمومی را در لابی مرکز درمانی فراهم کرده و به کارکنان بیمارستان اجازه می‌دهند تا در مواقع اضطراری به راحتی و با سرعت در سالن‌ها حرکت کنند. ورودی ساختمان بیشترین تردد را در طول شبانه‌روز دارد بنابراین استفاده از درب اتوماتیک علاوه بر اینکه موجب سهولت در رفت و آمد برای بیماران و کارکنان خواهد شد، به دلیل عدم تماس با درب مانع از گسترش بیماری‌ها نیز می شود.

درب اتوماتیک سریع صنعتی

این نوع درب که به درب سریع السیر نیز معروف است یک نمونه از درب‌های اتوماتیک به شمار می‌آید که بیشتر برای محیط‌های پر رفت‌وآمد مانند کارخانجات، سوله‌ها، تولیدی‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی این نوع درب‌ها در سرعت باز و بسته شدن آن نسبت به سایر درب‌های اتوماتیک است. درب اتوماتیک سریع صنعتی، بیشتر مناسب برای استفاده در مناطق مختلفی است که باید از هم جدا باشند. این نوع درب‌ها از قابی فولادی ساخته شده و با پی‌ وی سی پوشانده می‌شوند. استفاده از این نوع درب در انبارها و همچنین ساختمان‌هایی که لازم است تحت کنترل باشند، مرسوم‌تر است. این نوع درب اتوماتیک به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان از باطری ذخیره‌کننده برای زمانی که برق قطع می‌شود کمک گرفت.

از مزایای این نوع درب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  سرعت باز و بسته شدن بالا و تردد نامحدود
  •  صرفه‌جویی در انرژی
  •  حفظ دمای محیط داخلی در زمستان و تابستان
  •  کاهش آلودگی هوا
  •  دوام و استحکام
  •  جلوگیری از ورود حشرات
  •  زیبایی ظاهری با طیف رنگی گسترده
  •  عایق بودن درب‌ها با استفاده از پنل‌های فوم‌دار

درب‌های اتوماتیک اسلایدینگ

این نوع درب اتوماتیک را حتما در بسیاری از مکان‌ها و ساختمان‌ها دیده‌اید ولی شاید در بین انواع متعدد درب‌های اتوماتیک، با نام این نوع درب به‌طور دقیق آشنا نباشید. این نوع درب به درب کشویی نیز شناخته می‌شود. برخلاف درب اتوماتیک سریع صنعتی که از روکش‌های پی وی سی پوشانده شده، این نوع درب‌ها با استفاده از شیشه ساخته شده‌اند. مهم‌ترین ویژگی درب اتوماتیک اسلایدینگ ، باز و بسته شدن آن بدون نیاز به تماس دست است و به همین جهت از این نوع درب می‌توان به‌عنوان درب اتوماتیک بیمارستان نیز استفاده کرد که البته برای بخش ورودی بیمارستان مناسب‌تر خواهد بود. از دیگر موارد نصب و استفاده از درب اتوماتیک اسلایدینگ می‌توان به ورودی ساختمان‌های تجاری، اداری، ورودی برج‌های مسکونی و مراکز درمانی و بیمارستانی و ... اشاره کرد.

انواع درب‌های اتوماتیک اسلایدینگ

  • درب اتوماتیک چهار لت که دارای دو لت ثابت و دو لت متحرک می‌باشد
  • درب دو لت متحرک
  • درب اتوماتیک یک لت ثابت و یک لت متحرک
  • درب اتوماتیک یک لت متحرک

مزایای استفاده از درب اتوماتیک اسلایدینگ

  •  حفظ موارد ایمنی در فروشگاه‌ها، انبارها و محیط‌های مسکونی
  •  قابلیت کنترل افرادی که به ساختمان وارد شده و یا خارج می‌شوند
  •  امکان اتصال درب اتوماتیک اسلایدینگ به دستگاه حضور و غیاب برای ادارات و شرکت‌ها
  •  صرفه‌جویی در انرژی و هدر رفتن گرمایش و سرمایش
  •  استفاده از درب اتوماتیک بیمارستان اسلایدینگ برای رفت و آمد آسان افرادی که دارای معلولیت جسمی و حرکتی هستند
  •  زیباتر شدن نمای ساختمان با استفاده از این نوع درب اتوماتیک

شرکت آتی دُر

برای خرید، نصب و اجرای انواع درب‌های اتوماتیک، دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین سپردن پروژه به شرکت‌هایی که از تیم طراحی و نصب حرفه‌ای در این حوزه برخوردارند، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و شما را به خواسته‌ای که دارید برساند.

شرکت آتی در "atidoor.com" با بیش از 18 سال سابقه در این زمینه توانسته با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و فناوری روز دنیا بهترین و تخصصی ترین انواع درب‌های اتوماتیک را نصب و اجرا کرده و به یکی از بزرگ‌ترین رقبای بازار در این حوزه تبدیل شده است. چنانچه برای هر یک از پروژه‌های ساختمانی نیاز به سفارش درب اتوماتیک بیمارستانی، درب سریع صنعتی و درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ و... دارید، می توانید به آدرس الکترونیکی https://www.atidoor.com/ مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره تماس 02188808111f بگیرید. همچنین برای تماشای نمونه کار های ما به اینستاگرام ما به آدرس https://www.instagram.com/atidoor.official/ سر بزنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز