خبرگزاری کار ایران

تئوری پروفسور یونگ چیست و چرا تعبیر خواب آن معتبر است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۰۸۶

با معرفی یکی از تکان‌دهنده‌ترین تئوری‌های روانشناسی در تاریخ بشریت با شما همراه هستیم مه لازم است تا همه ما شناختی نسبی نسبت به آن داشته باشیم. روانشناسی علم بسیار پیچیده‌ای است که با ذهن خودآگاه و ناخودآگاه ما گره خورده و دانشمندان زیادی در طول تاریخ برای پرده برداشتن از رازهای روان انسان تلاش کرده‌اند که یکی از این افراد نیز پرفسور یونگ است. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای تئوری پروفسور یونگ نیز برای تعبیر خواب و رویاهایی است که انسان در ضمیر ناخودآگاه با آن روبرو می‌شود.

هستی کشاورز محقق برجسته استفاده از علم روانشناسی برای تعبیر خواب و رؤیا در سایت شخصی خود نکات بسیار مهمی را درباره روش استفاده از تئوری پرفسور یونگ برای تعبیر خواب بیان کرده و کامل‌ترین مجموعه در این باره را نیز تهیه کرده است. در این مقاله سعی داریم تا شرایط استفاده از این تئوری برای تعبیر خواب و رویاها را به چالش کشیده و ازنظر علمی آن را بررسی نماییم. در یک مقاله بسیار جذاب و پر از عجایب مربوط به روان انسان با ما همراه باشید.

پرفسور یونگ کیست و چرا نظریه تحلیل روانشناسی وی اعتبار دارد؟

پرفسور یونگ یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان علم روانشناسی است که بسیاری وی را همراه زیگموند فروید که زمانی هم با هم عشر و نشر داشتند، به عنوان پدران علم روانشناسی جدید نامیده و آن‌ها را ایده پردازان اصلی ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه بشر می‌دانند. پرفسور یونگ که نامی کاملاً آشنا برای افراد مرتبط با روانشناسی انسان است و در تمام مجامع بزرگ علمی روانشناسی جهان درباره وی و آثار وی صحبت به میان می‌آید، نظریه کامل و جامع تحلیل روانشناسی خود را برای بررسی روان بشر ارائه کرده که این نظریه هنوز هم به عنوان پایه و اساس بسیاری از داده‌های علم روانشناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرفسور یونگ در نظریه خود جسم روان انسان را دو مقوله جدا از هم تلقی نکرده و آن‌ها را متصل به هم می‌داند. از این گذشته شخصیت انسان را در چندین وجه مختلف مورد بررسی و عوامل مؤثر بر شکل گیری آن را معرفی می‌نماید. در نظریه یونگ روان انسان در سه سطح هشیار، ناهشیار شخصی و ناهشیار جمعی دسته بندی می‌شوند که هر یک در شکل گیری رویاها و شخصیت انسانی تأثیر مستقیم و البته متفاوتی دارند. روان هشیار به مرکز هشیاری افراد اشاره دارد. ناهشیاری شخصی عقده‌ها و تجربیات سرکوب شده را معرفی می‌کند که هر از چند گاهی خود را در شخصیت فرد غالب می‌نمایند و ناهشیار جمعی از برخی کهن الگوها نشات می‌گیرد که نیاکان و اجداد قدیمی هر شخصی روی شکل گیری آن تأثیر داشته و باعث به وجود آمدن رفتارها و رؤیاهای خاص برای او می‌شوند.

نظریه یونگ و البته آثار وی در حال حاضر یکی از علمی‌ترین و معتبرترین منابع برای تعبیر خواب محسوب می‌شود. البته باید اشاره کنیم که تعبیر خواب به روش تئوری یونگ چیزی کاملاً فراتر از تعبیر خواب‌های معمول بوده که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد. تعبیر خواب در نظریه یونگ می‌تواند نقطه عطفی برای تحلیل روانشناسی بشر با استفاده از رؤیاهای وی باشد.

تئوری پروفسور یونگ چیست و چرا تعبیر خواب آن معتبر است؟

آیا نظریه پرفسور یونگ درباره تحلیل روانشناسی بشر علمی است؟

پرفسور یونگ برای ارائه تئوری خود سال‌های زیادی تلاش کرده و حتی در این راه در برهه‌ای با نظریات زیگموند فروید که لقب شناخته‌شده‌ترین روانشناس جهان را نیز یدک می‌کشد، مخالفت نموده است. وی با بررسی کامل جزئیات رفتاری اشخاص و ارتباط دادن آن‌ها با رؤیاهای وی اقدام به تعبیر خواب و رویاها نموده و از این طریق شخصیت انسان را تشریح کرده است. اولین و مهم‌ترین نمونه آزمایشگاهی وی خود شخصیت یونگ بوده است. وی بارها و بارها روی شخصیت خود تحقیق کرده و با استفاده از دیدگاه‌های روانشناسان بزرگ مانند خود فروید نظریه خود را نهایی کرده است.

  • پرسونا یا همان جنبه‌ای از شخصیت که افراد به دنیا نشان می‌دهند،
  • سایه یا همان بخشی از شخصیت فرد که وی دوست ندارد و در پس ذهن خود قائم می‌نماید،
  • آنیما و آنیموس قدرت‌های جنسیتی انسان که در تضاد با هم شخصیت جنسی وی را شکل می‌دهند،
  • کهن الگوها که یادگار نسل‌های گذشته هر شخص روی شخصیت وی می‌باشند،

عناصری در تئوری یونگ هستند که تیپ‌های شخصیتی تعریف شده توسط وی را معرفی کرده و از این عناصر در این تئوری به صورت کاملاً علمی استفاده شده است. این تئوری در هر سطر خود نکات علمی در خود نهفته دارد که درک آن‌ها هنوز هم برای انسان امروز با دشواری‌هایی روبرو است. به همین دلیل استفاده از این تئوری برای تعبیر خواب نیز کاملاً پایه و اساس علمی به خود گرفته است. این را می‌توان در نمونه‌ها و آثاری که خود یونگ از خود به جای گذاشته به خوبی درک کرد.

 

استفاده از تئوری یونگ برای تعبیر خواب و مقایسه آن با سایر روش‌ها

اشاره کردیم که در تئوری یونگ برای تعبیر خواب از نمادهای واقعی زندگی وی استفاده می‌شود. در واقع یونگ قبل از هر چیزی عناصر شخصیتی هر فرد را به صورت کامل بررسی کرده و سپس تئوری خود را برای تعبیر رویاها و خواب وی ارائه می‌نماید. از این رو است که این روش تعبیر خواب به صورت کامل با سایر روش‌ها تفاوت‌های فاحشی داشته و به صورت کامل از جنبه علمی در آن به تعبیر رؤیا پرداخته می‌شود. یونگ با استفاده از نماد شناسی و تشخیص کهن الگوها و ارتباط آن‌ها با جریان زندگی حال حاضر فرد اقدام به تعبیر رویاهایی می‌نماید که به تعبیر خود یونگ هشداری برای آینده برای وی هستند.

تعبیر خواب به روش یونگ در واقع این طور پیش می‌رود که فرد با تأثیرپذیری از شخصیت خود از گذشته تا امروز می‌تواند از رؤیای خود برای بر حذر ماندن از خطرات در آینده استفاده کند. روشی که به صورت کاملاً محیرالعقولی یک معجزه تلقی شده و می‌تواند غیب گویی و پیشگویی را به روش کاملاً علمی برای تعبیر خواب به کار ببندد.

تئوری پروفسور یونگ چیست و چرا تعبیر خواب آن معتبر است؟

تعبیر خواب به روش تئوری یونگ در سایت هستی کشاورز

سایت‌ها و منابع تعبیر خواب بیشتر از اینکه به دنبال ارائه مطالب علمی و موثق باشند، در حال کپی برداری از یک سری اطلاعات موجود در برخی از منابع هستند که در خود این منابع شک و شبهه زیادی وجود دارد. از این رو کمتر منبعی را می‌توان در اینترنت برای تعبیر خواب به روش یونگ و به روش علمی پیدا کرد که در آن نمادها به نوعی نشان دهنده زندگی واقعی خود فرد باشند. در این باره می‌توانید از سایت هستی کشاورز به نشانی hastikeshavarz.org استفاده کنید. محققی که به صورت کاملاً علمی تعبیر خواب به روش یونگ را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و نکات ارزنده‌ای را درباره تئوری وی برای تعبیر رؤیا بیان می‌دارد. همچنین می‌تواند از سایت هستی کشاورز برای مشاهده تعبیر خواب‌های مختلف به روش یونگ نیز استفاده کرده و یک تحلیل کاملاً بی‌طرفانه و نزدیک به حقیقت را درباره رؤیاهای خود مطالعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز