خبرگزاری کار ایران

المنت حرارتی از کجا بخریم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۷۸۸

المنت حرارتی یکی از مهم ترین قطعات در صنعت محسوب می‌شود که برای تولید انرژی گرمایی به کار می‌رود. المنت های گرمایی به دلیل گرمای بیش از اندازه ای که تولید می‌کنند، باید از مقاومت الکتریکی بالایی برخوردار باشند و مواد اولیه سازنده آن باکیفیت باشد.

پس اگر در انتخاب المنت حرارتی دقت و توجه لازم را نداشته باشید ممکن است المنت به سرعت خراب شده و خسارت بالایی را به همراه داشته باشد. در ادامه این مقاله از خبرگزاری ایلنا قرار است به طور کامل درباره راهنمای خرید المنت حرارتی صحبت کنیم پس همراه ما باشید.

المنت حرارتی چیست؟

اگر بخواهیم به‌طور کوتاه درباره چیستی المنت حرارتی صحبت کنیم باید بگوییم که این قطعه انرژی الکتریکی را دریافت کرده و آن را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند. نکته مهم درباره المنت های حرارتی این است که به تنهایی و مستقیما قابل استفاده نیستند زیرا امکان برق گرفتگی، شکستگی سیم المنت و خطرات جدی دیگر وجود دارد. این قطعه به دلیل تولید گرمای بالا می‌بایست مقاومت الکتریکی بالایی داشته باشد تا دچار آسیب نشود و کارکرد بالایی داشته باشد.

المنت حرارتی از کجا بخریم؟

براساس دیتای ارائه شده از سوی هیتر هدف، المنت های حرارتی از نوع استیل و قطر ۴میل تا قطر ۲۰ میل طول ۲.۵cm تا طول ۷۰cm مخصوص دستگاه های بسته بندی و قالب های پت و صنایع پلاستیک و سیستم های هاترانر و تجهیزات پزشکی و سطح المنت ها به ما اجازه میدهد که در شرایط فشرده حتی به دمایی بالغ بر ۷۰۰ درجه سانتیگراد برسیم.

در ادامه درباره انواع و کاربردهای المنت حرارتی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

راهنمای خرید المنت حرارتی

اولین و مهم ترین نکته در خرید المنت حرارتی این است که نوع مناسب این قطعه را پیدا کنید. همان طور که می‌دانید المنت های حرارتی از انواع مختلفی ساخته می‌شوند و به طور مثال شما نمی‌توانید از المنت میله ای به جای المنت کوره ای استفاده کنید زیرا میزان دمای تولیدی هر کدام از این مدل ها و شکل ظاهری آن‌ها متفاوت است.

نکته دوم که باید در خرید المنت های حرارتی به آن توجه کنیم معتبر بودن کارگاه تولیدی ای است که از آن خرید می‌کنیم. برخی از افراد سودجو برای پایین آوردن قیمت تمام شده از مواد اولیه نامرغوب در ساخت المنت حرارتی استفاده می‌کنند که این کار موجب عمر پایین این قطعه و خسارت می‌شود.

برای استعلام قیمت روز المنت حرارتی و همچنین خرید ترموکوپل و انواع المنت با قیمت مناسب و همچنین کیفیت درجه یک از مجموعه هیترهدف کافیست با یکی از شماره های مقابل تماس حاصل فرمایید: 33909017-021 یا 09125350784

امیدواریم تا اینجای متن پاسخ سوال از کجا المنت حرارتی بخرم را به دست آورده باشید. در ادامه توضیحات بیشتری درباره هیترهای گرمایی را ارائه می‌کنیم.

کاربردهای المنت حرارتی

برای رسیدن به پاسخ این سوال ابتدا لازم است با انواع المنت های حرارتی آشنا شویم زیرا هر کدام از المنت ها کاربردهای مخصوص خود را دارند. پرکاربردترین المنت های حرارتی عبارتند از: المنت شیشه ای  - المنت میله ای، سرامیکی، کوره ای، کویل هیتر، المنت تسمه ای، فلنج دار و فشنگی.

المنت سرامیکی

این نوع از المنت ها همانطور که از اسمشان مشخص است از قطعه سرامیکی ساخته می‌شوند و به چهار دسته اصلی:

  • المنت سرامیکی تخت
  • المنت سرامیکی گرد
  • المنت سرامیکی هویه
  • المنت سرامیکی تسمه ای

تقسیم می‌شوند. این المنت ها را می‌توان به صورت استوانه ای بر روی سیلندرهای لوله و مخازن نصب کرد و اصلی ترین کاربرد آن‌ها در صنایع ذوب آهن و تزریق پلاستیک و تولید لاستیک است.

المنت میله ای

اغلب برای یخ زدایی از المنت های میله ای استفاده می‌شود. این نوع از المنت از روکش های لوله ای از جنس مس، آلومینیوم و یا استیل ساخته می‌شود. انتهای المنت های میله ای به طول 2 الی 5 سانتی متر با پیچ 2 سر و انتهای فنر بسته می‌شود تا از داغ شدن این قسمت جلوگیری کند و بتوان آن را با دست جابجا و کنترل کرد.

المنت کوره ای

المنت کوره ای مقاومت الکتریکی بالا و قابلیت تحمل دماهای بالا را برای مدت زمان های طولانی داشته و 80 درصد آن از نیکل و 20 درصد آن از کروم ساخته می‌شود. نیکروم بنا به دلایل مختلفی محبوب ترین آلیاژ در ساخت المنت کوره ای است چون نیکروم دمای ذوب بسیار بالایی دارد، در دماهای بالا اکسید نمی‌شود، میزان انبساط پذیری کمتری در دماهای بالاتر دارد و همانطور که پیش تر هم بیان شد، مقاومت قابل قبولی نیز دارد.

این نوع از المنت ها به تولید گرمای زیاد تا 1450 درجه معروفند. از این المنت و گرمای بالای آن برای ذوب کردن و سوزاندن مواد استفاده می‌شود. برای این‌که نقطه ذوب و مقاومت الکتریکی المنت کوره ای را بالا ببرند از نیکروم استفاده می‌کنند. پس اگر نیاز به تولید گرمای زیاد در کوره ها دارید این نوع از هیتر حرارتی مناسب کار شماست. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره المنت کوره ای می‌توانید به لینک مقابل مراجعه کنید:

https://heaterhadaf.com/ المنت-کوره-ای-element-hararati/

المنت کویل هیتر

اگر فضای محدودی در اختیار دارید و می‌خواهید در آن، گرمای بالا تولید کنید باید به سراغ المنت کویل هیتر بروید. این المنت معمولا در وسیله های خانگی نظیر سشوار، چای ساز، قهوه ساز، اجاق گاز و سایر لوازم کاربرد دارد. این المنت ها به دو نوع غلاف فلزی و هیتر باز تقسیم می‌شوند.

المنت تسمه ای

این المنت در بین قدیمی ها به المنت کمربندی و المنت حلقه ای نیز معروف است. از ویژگی‌های منحصر به فرد المنت های تسمه ای می‌توان به ضد آب بودن، طول عمر بالا، قیمت مناسب و کارایی بالا اشاره کرد. میزان دمایی که این المنت می‌تواند تحمل کند بین 400 الی 450 درجه سانتی گراد است.

المنت فلنج دار

ویژگی اصلی و متمایز کننده المنت فلنج دار از سایر المنت ها بهینه بودن آن است. بهینه بودن به این معناست که این المنت می‌تواند با سرعت بالایی گرما تولید کند و در عین حال میزان انرژی بسیار پایینی را نیز مصرف کند.

بر اساس نوع کاربرد، المنت های فلنج دار به 3 دسته اصلی تک فاز، دو فاز و سه فاز تقسیم می‌شوند.

المنت فشنگی

المنت فشنگی یا کارتیجی ساختاری لوله مانند دارد و کاربرد اصلی آن، حرارت دادن قطعات فلزی از داخل است. ایمنی بالا، ضد زنگ بودن و مقاومت بالا در برابر ضربه و حرارت از اصلی ترین ویژگی ها و مزایای این المنت ها می‌باشد.

المنت حرارتی از کجا بخریم؟

در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی که هنگام خرید المنت حرارتی باید به آن توجه کنید را یادآور شویم و همچنین سعی کردیم سوال المنت حرارتی از کجا بخریم را به طور کامل پاسخ دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. شما هم می‌توانید نکات و تجربیات خود درباره خرید المنت حرارتی را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز