خبرگزاری کار ایران

توری حصاری چگونه و با چه ابزاری تولید می شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۷۵۸

حفاظت و ایجاد امنیت دغدغه ای است که از ابتدای پیدایش بشر تا هم اکنون همواره وجود داشته است و از گذشته تا الان امکانات و تجهیزات زیادی برای حفظ امنیت توسط انسان تولید شده است .

فنس یا توری حصاری  یکی از مواردی است که در ایجاد امنیت کاربرد فراوانی دارد و شامل این دسته از ابزارات است و برای جلوگیری از تجاوز به حریم خصوصی یا ملکی استفاده میشود. در تولید توری حصاری از دو روش دستی و ماشینی استفاده میشود و ارتفاعی که برای این توری ها در نظر گرفته میشود نیم متر تا سه متر است .

کاربرد توری حصاری:

از مهمترین کاربرد های این نوع توری اطراف باغ و زمین کشاورزی است، همچنین برای استفاده در مناطق ویژه یا حفاظت شده مناطق نظامی نیز بکار میرود. در گذشته توری حصاری به دلیل مقاومت کمی که داشت  نمی توانست کارایی بالایی داشته باشد و استفاده از آن محدود بود اما امروزه با پیشرفت صنعت محصولات با استحکام و دوام بالاترجایگزین روش های قدیمی شده اند. در ساخت توری حصاری بیشتر از فولاد گالوانیزه و ضدزنگ استفاده می شود که عمر آن را به 50 سال افزایش می دهد.

سیم مورد استفاده در توری بین 2 تا 4.75 متغیر میباشد و وزن این نوع توری بسته به قطر سیم بکار رفته در آن متغیر است و در واقع هرچه قطر سیم بکار رفته در این توری ها بیشتر باشد قاعدتا وزن آنها نیز افزایش خواهد یافت.

برای خرید توری حصاری باید نسبت به نیاز خود نوع جنس را انتخاب کرد تا علاوه بر ایجاد امنیت در منطقه خود از لحاظ اقتصادی هم نیز مقرون به صرفه باشد و در واقع باید به ویژگی هایی مثل عمر و دوام و مقاومت بالای توری حصاری ، نصب کردن آسان آن و امنیتی که ایجاد میکند هنگام خرید توری حصاری توجه داشته باشیم تا از جنس مناسب بهره مند شویم.

کدام یک از جنس های بکار رفته در توری حصاری بهتر است؟

توری حصاری از سه نوع ماده مختلف قابل ساخت است که عبارتند از :

1- فولاد سیاه که پایینترین کیفیت را دارد  و قابلیت زنگ زدگی دارد و شکل مناسبی ندارد و در پایین ترین سطح از لحاظ نوع جنس قرار میگیرد.

2- دومین مورد فولاد گالوانیزه است که ضد زنگ است و قیمت مناسبی هم دارد که در توری حصاری از این جنس بیشتر استفاده شده و بیشتر در اطراف باغ ها و زمین های کشاورزی این نوع توری های حصاری کاربرد دارد.

3- سومین جنس بکار رفته در توری حصاری فولاد گالوانیزه با پوشش پی وی سی و ضدزنگ است و ظاهر زیبایی دارد و نسبت به موارد قبلی قیمت نسبتا بالاتری دارد. این نوع توری ها معمولا در مناطقی بکار میرود که زیبایی و ظاهر یکی از المان های مصرف کننده است.

توری حصاری چگونه و با چه ابزاری تولید می شود؟

روش های مختلف تولید توری حصاری:

1-روش تولید ماشینی یا صنعتی : در این روش با استفاده از دستگاه های صنعتی و به صورت اتوماتیک توری حصاری را تولید میکنند که مراحل تولید این توری  به این شکل است که در ابتدا مواد لازم جهت ساخت و تولید توری حصاری مثل فولاد گالوانیزه یا فولاد سیاه را تهیه میکنند. بعد از تهیه یا خریداری ماده مورد نیاز مفتول را  در محل مخصوص خود در دستگاه قرار میدهند و دستگاه به صورت اتوماتیک شروع به تولید محصول میکند.

2-روش تولید دستی : اصول این روش تفاوتی با روش صنعتی ندارد فقط در این روش تمام مراحل به صورت دستی و توسط اشخاص این کار انجام میشود. در این روش وظیفه پیچاندن توری بر روی قالب بر عهده یک موتور الکتریکی است .

 فردی که وظیفه بافتن توری حصاری را بر عهده دارد با یک دست خود و با استفاده از یک اهرم موتور الکتریکی که وظیفه چرخاندن توری را بر عهده دارد را روشن کرده و سیم مفتول گالوانیزه را به دور قالب میپیچاند و به صورت فرم سینوسی در بین رج های بافته شده میرود و مانند یک قالی توری حصاری بافته میشود و در آخر رج هایی که بافته نشده اند را با یک پیچ گوشتی شارژی یا عادی به هم میبافد .

توری حصاری چگونه و با چه ابزاری تولید می شود؟

پس از پایان کار و بافته شدن توری حصاری فردی دیگر توری حصاری را در طول های خواسته شده به صورت رول درمی آورد یا به عبارتی لوله میکند .

در پایان توری آماده شده برای فروش به مراکز فروش این نوع کالاها فرستاده میشود تا به فروش برسند و به دست مصرف کننده ها برسد. مصرف کننده های توری حصاری معمولا صاحبان باغ یا زمین های کشاورزی هستند که بسته به محیط باغ یا زمین کشاورزی خود ضخامت و جنس توری حصاری برای آنها متفاوت خواهد بود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز