خبرگزاری کار ایران

راهنمای جامع انتخاب بهترین جراح لاغری کرج و تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۹۵۷

با توجه به فعالیت اکثر متخصصان لاغری در پایتخت و شهرهای بزرگ؛ انتخاب بهترین جراح لاغری در کرج و تهران دغدغه کاندیداهای عمل کاهش وزن است که در این راهنمای جامع ...

جراحی لاغری یا جراحی کاهش وزن اقدامی سودمند و اغلب ضروری برای درمان چاقی است. گاهی اوقات، جراحی لاغری تنها راهی است که افراد مبتلا به چاقی مفرط می‌توانند با استفاده از آن کنترل وزن خود را به دست آورند و زندگی سالم‌تری داشته باشند. تصمیم به انجام جراحی لاغری، تصمیم ساده‌ای نیست و باید به مؤلفه‌های زیادی توجه شود. با توجه به اینکه مجموعه ای از بهترین متخص و جراحان لاغری در تهران و کرج فعالیت می‌کنند، یکی از سؤالات مهم این است: «چگونه بهترین جراح لاغری کرج و تهران را انتخاب کنم؟» این سؤال خوبی است اما پاسخ‌دادن به آن ساده نیست.

عوامل بسیار زیادی در انتخاب بهترین جراح لاغری موثرند. همه جراحان مناسب نیستند اما شما می‌توانید با بررسی دقیق، جراحی را انتخاب کنید که از توانایی او برای انجام عمل با حداقل عوارض و پشتبیبانی در طول دوره نقاهت مطمئن باشید.

در این مقاله ابتدا به جراحی لاغری نگاهی می‌اندازیم و سپس نحوه انتخاب بهترین جراح لاغری کرج و تهران را بررسی خواهیم کرد.

جراحی لاغری برای چه کسانی مناسب است؟

 پس از اینکه تصمیم به بررسی جراحی لاغری گرفتید، باید فرایند احراز شرایط لازم را پشت سر بگذارید. تیمی از پزشکان، متخصصان تغذیه و روان‌شناسان با شما کار می‌کنند تا اطمینان یابند که از لحاظ جسمانی و روحی برای جراحی کاهش وزن آمادگی دارید.

الزامات جسمانی برای جراحی لاغری

مهم‌ترین شرایط برای جراحی لاغری عبارتند از:

  • شاخص توده بدنی (BMI) ۴۰ یا بالاتر
  • شاخص توده بدنی ۳۵ یا بالاتر همراه با مشکلات جدی مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع ۲، بیماری قلبی یا وقفه تنفسی در خواب

ارزیابی احساسی و جسمانی برای جراحی لاغری

اگرچه لزوماً افراد چاق دارای سابقه روان‌شناختی خاصی نیستند، اما همچنان شما باید با یک روان‌شناس ملاقات کنید. این مرحله بخش مهمی از روند کاهش وزنتان است. برای اطمینان از اینکه موفق خواهید شد، تیم مراقبتتان می‌خواهد مطمئن شود که شما برای ورزش پس از جراحی انگیزه دارید، آنچه جراحی لاغری مستلزم آن است را به‌خوبی درک کرده‌اید و از سیستم پشتیبان خوبی برخوردارید. روان‌شناس به شما کمک خواهد کرد تا زمینه‌هایی که پس از جراحی برای آنها به کمک بیشتری نیاز دارید مانند مقابله با افسردگی یا محرک‌های پرخوری هیجانی را شناسایی کنید.

جراح باید چقدر تجربه جراحی لاغری داشته باشد؟

 درحالی‌که بعضی از جراحان عمومی می‌توانند جراحی لاغری را انجام دهند، اما جراح‌هایی هستند که تخصص آنها جراحی کاهش وزن است. برای برخورداری از بهترین جراحی لاغری ممکن، فکر خوبی است که متخصص یا فوق تخصص جراحی لاغری را پیدا کنید که در انجام جراحی لاغری موردنیاز شما تجربه داشته باشد.

نتیجه مطالعه‌ای از جراح‌های بیمارستانی نشان داد که هرچه جراح عمل‌های لاغری بیشتری انجام داده باشد، میزان عوارض بیمار کمتر است:

تعداد جراحی‌های لاغری انجام شده در طول ۳ سال

درصد جراحی‌هایی با عوارض جدی ظرف سی روز پس از عمل جراحی

100 عمل جراحی

4/2 درصد

۱۰۰ تا ۲۴۹ عمل جراحی

4/2 درصد

بیش از ۲۵۰ عمل جراحی

9/1 درصد

هر چه جراح تجربه بیشتری در انجام جراحی لاغری داشته باشد، نرخ موفقیت شما افزایش می‌یابد. این یکی از سه عاملی است که در زمان انتخاب جراح لاغری باید به آن توجه کنید.

 

جراح چه نوع عملی انجام خواهد داد؟

راهنمای جامع انتخاب بهترین جراح لاغری کرج و تهران

 به‌طورکلی، جراحی لاغری عملی نسبتاً بی‌خطر است و بیشتر بیمارانی که این عمل جراحی را انجام می‌دهند، کاهش وزن موفقیت‌آمیز و نقاهت بدون عارضه را تجربه می‌کنند. بااین‌حال، مانند هر عمل جراحی دیگر ارزیابی عوارض عمل و مقایسه آن با احتمال موفقیت آن کار عاقلانه‌ای است. با درک عوارض احتمالی هر نوع جراحی لاغری، می‌توانید به طور صادقانه با جراحتان درباره نگرانی‌هایتان گفتگو کنید.

دو نوع رایج جراحی لاغری عبارتند از جراحی لاغری اسلیو معده (که گاسترکتومی آستینی نامیده می‌شود) و جراحی لاغری بای‌پس معده.

جراحی اسلیو معده یا گاسترکتومی آستینی

جراحی اسلیو معده یا گاسترکتومی آستینی جراحی کاهش وزن با بیهوشی عمومی است. جراح لاغری شما حدود ۸۵ درصد از معده‌تان را برمی‌دارد و فقط یک جداره نازک عمودی را باقی می‌گذارد و با منگنه‌های جراحی، معده شما را می‌بندد.

جراحی لاغری بای‌پس معده

در طول جراحی بای‌پس معده، بخش فوقانی معده شما به‌هم‌دوخته می‌شود تا کیسه کوچکی ایجاد شود. این امر باعث می‌شود تا درحالی‌که غذای کمتری مصرف می‌کنید، زودتر احساس سیری کنید. سپس، جراح روده کوچک شما را به این کیسه کوچک متصل می‌کند و اجازه می‌دهد تا غذایی که مصرف می‌کنید، معده شما را دور بزند. این امر باعث می‌شود تا بدنتان کالری کمتری جذب کند.

مقایسه جراحی اسلیو و بای پس معده

نتایج

جراحی اسلیو معده

جراحی بای‌پس معده

میانگین کاهش وزن پس از یک سال

به طور میانگین ۳۰ درصد کاهش در شاخص توده بدنی از 5/47 به 1/34

به طور میانگین ۴۰ درصد کاهش در شاخص توده بدنی از 7/47 به 2/31

میزان عوارض جدی ظرف ۳۰ روز

96/0 درصد

25/1 درصد

میزان مرگ‌ومیر ظرف ۳۰ روز

08/0 درصد

14/0 درصد

درعین‌حال که با جراح‌های لاغری مختلف صحبت می‌کنید تا بهترین جراح لاغری خودتان را پیدا کنید، یادتان باشد تا از بیماران سابق آنها درباره نرخ عوارض و موفقیت سؤال بپرسید یا نظرات وبسایت و اینستاگرامشان رو مرور کنید. جراحان ممتاز از بحث درباره این نرخ‌های مختلف و معنایی که آنها برای شما دارند استقبال می‌کنند.

آیا در گفتگو با جراحتان راحت هستید؟

 جراح لاغری باید کسی باشد که بتوانید ارتباط راحتی با او برقرار کنید. احساس ناراحتی یا معذب کننده، علائم هشداری هستند که باید به آنها توجه کنید. حتی اگر جراح بسیار ممتاز باشد، اگر در پرسش سؤالات از او راحت نیستید، احتمالاً انتخاب بهترین جراح لاغری نیست. این امر بسیار ذهنی است و حتماً به غریزه‌تان اعتماد کنید و اگر احساس ناراحتی می‌کنید به جستجو ادامه دهید.

آیا جراح در حد رضایتتان به همه سؤالات شما پاسخ می‌دهد؟

طبیعی است که درباره عمل لاغری سؤالات زیادی داشته باشید. هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین جراح کاهش وزن، به دنبال کسی باشید که با اطمینان به همه سؤالاتتان پاسخ می‌دهد. نباید هیچ سؤال بی‌جوابی داشته باشید و اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، حتماً سؤال بپرسید.

مطب جراح کجاست؟

گاهی برای جراحی لاغری باید سفر کنید؛ علی‌الخصوص اگر در منطقه روستایی زندگی می‌کنید که متخصصان جراحی لاغری در آن حضور ندارند. همان‌طور که بیان شد، توجه کنید که آیا جراح موردنظرتان پیش، در طول و پس از جراحی کاهش وزن به‌سادگی در دسترس شما قرار دارد یا خیر. با انتخاب بهترین جراح لاغری در تهران و کرج با خیالی راحت تر میتوان به اقدام به عمل جراحی لاغری کرد.

جراح چه مدارک معتبری دارد؟

درحالی‌که جراحان عمومی نیز می‌توانند جراحی‌های لاغری را انجام دهند و اغلب این کار را انجام می‌دهند، شما باید تصمیم بگیرید که آیا با معاینه توسط یک متخصص احساس بهتری دارید یا خیر. همان‌طور که در بالا بررسی شد، جراحان باتجربه‌تر در جراحی لاغری نسبت به جراحانی که تجربه این کار را ندارند نرخ موفقیت بالاتری دارند. برای درک بهتر مدارک معتبر جراح، می‌توانید سؤالات زیر را بپرسید:

  • در سال گذشته چه تعداد جراحی لاغری انجام داده‌اید؟
  • آیا به طور مداوم در دوره‌های آموزشی خاص جراحی لاغری شرکت می‌کنید؟
  • آیا عضو انجمن جراحی متابولیک و لاغری ایران و جهان هستید؟
  • آیا دارای مدرک برد پزشکی جراحی عمومی هستید؟
  • آیا جراح از بیماران پیشین رضایت‌نامه دارد؟

طبیعی است بخواهید با دیگر بیماران درباره تجربه‌ای که از جراح لاغری انتخابی شما داشته‌اند صحبت کنید. در صورت تقاضایتان، جراحتان می‌تواند رضایت‌نامه بیماران پیشین از جراحی لاغری را ارائه دهد. بعضی از آنها تمایل دارند تا درباره تجربه خود با شما صحبت کنند.

جراح پشتیبانی پس از عمل جراحی ارائه می‌دهد؟

 جراحی لاغری یک رویداد یکباره و مجزا نیست. این عمل جراحی مستلزم آماده‌سازی از پیش و همچنین تغییر سبک زندگی پس از عمل جراحی است. جراحان لاغری که پشتیبانی پس از عمل ارائه می‌دهند منبع بسیار خوبی هستند که به شما در پشت سر گذاشتن مرحله جدید زندگی‌تان کمک می‌کنند.

ده سوالی که باید در زمان ملاقات و انتخاب بهترین جراح لاغری بپرسید

راهنمای جامع انتخاب بهترین جراح لاغری کرج و تهران

سؤالات زیادی وجود دارد که برای انتخاب بهترین جراح لاغری پرسیدن آنها سودمند است. همچنین فکر خوبی است تا پیش از انتخاب با چندین جراح لاغری ملاقات کنید. در ادامه فهرستی از سؤالاتی که می‌توانید در زمان ملاقات از هر جراح بپرسید ارائه می‌شود:

  1. در سال گذشته چه تعداد جراحی لاغری انجام داده‌اید؟
  2. آیا به طور مداوم در دوره‌های آموزشی خاص جراحی کاهش وزن شرکت می‌کنید؟
  3. آیا عضو انجمن جراحی متابولیک و لاغری ایران و جهان هستید؟
  4. آیا دارای مدرک بورد پزشکی جراحی عمومی هستید؟
  5. آیا می‌توانم نظرات بیماران دیگر شما را ببینم؟ (معمولا این نظرات در شبکه های اجتماعی پزشک یا کلینیک کاهش وزن قابل مشاهده است)
  6. آیا پشتیبانی بعد از عمل ارائه می‌دهید؟
  7. برای هر نوع جراحی کاهش وزن که انجام می‌دهید نرخ موفقیت، شکست و میزان عوارضتان چقدر است؟
  8. آیا من نسبت به بیماران دیگر در معرض ریسک بیشتری قرار دارم؟ چرا؟
  9. چه نوع جراحی لاغری را به من پیشنهاد می‌دهید؟ چرا؟
  10. قبل و بعد از عمل جراحی باریاتریک چه توصیه‌هایی به بیماران جراحی لاغری می‌کنید؟

با انتخاب بهترین جراح لاغری در تهران و کرج به ممتازترین پزشکان در کشور دسترسی خواهید داشت. آنها بادقت گلچین شده‌اند و از تجربه انجام انواع مختلف جراحی‌های لاغری برخوردارند. برای آغاز فرایند انتخاب جراح لاغری، می‌توانید زمان ملاقاتی برای مشاوره رایگان با آنها تعیین کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز