خبرگزاری کار ایران

همکاری بنیادین با صنعت خودروسازی چین

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۶۶۷

 

فرصتی مناسب در قرارداد همکاری 25 ساله

این روزها بحث از قرارداد25 ساله اقتصادی و صنعتی میان ایران و چین است که چون هر حرکت دیگر دارای موافقان و مخالفان است  شدت یافته، در این بین مباحث صنعت خودرو در ذهن کارشناسان و مردم علاقمند مطرح میشود و به نوعی جای سوال دارد . عده ایی می گویند ایران برای نجات صنعت خودروسازی خود تنها باید به سمت شرکتهای غربی ، ژاپنی و کره ایی برود و عده ایی دیگر معتقدند که غربی ها در طول این سالها چیزی جز وابستگی به ما ندادند و حال چین فرصتی جدید است که با توجه به رشد سریع و پرقدرت و برخی منافع مشترک همکاری با آن میتواند عواید مطلوبی را برای صنعت کشور داشته باشد .

آنها باور دارند که این چین دیگر چین 1 دهه قبل و یا حتی 5 سال پیش هم نیست قدرت رشد و حرکت آن آنقدر سریع است که شاید گاهی غیر قابل باور و درک باشد . کل صنایع از سنگین تا مصرفی ، نظامی و هوافضا و تولید علم و تکنولوژی با سرعت در حال حرکت است و در خیلی جاها در حال پیشروی و برتری از کشورهای مدعی است  و حتی در بسیاری موارد خاص هم سطح آمریکایی ها در حال حرکت هستند .

در صنعت خودرو نیز اوضاع به همین شکل است و اتفاقا خودروسازان چینی و سرعت رشد سریع آنها در تکنولوژی  خود بازتاب دهنده پیشرفت شگرف انگیز صنعتی این کشور میباشد .چینی ها از سالهای گذشته هوشمندانه آینده بازار خودرو را پیش بینی نمودند و سرمایه گذاری کلانی را در خودروهای برقی نمودند که امروز در این زمینه کاملا پیشتاز هستند و با برنامه و قدرت و اعتماد به نفس در حال ورود به بازارهای آمریکای شمالی و اروپای غربی هستند آنهم سهم بالای بازار را می خواهند ، NIO ، هونگ شی ، بی وای دی ، هاوال ، چری، جیلی ، سایک، GAC و.... بسیاری از زیرمجموعه های آنها نامهایی هستند که حداقل در طول 1 دهه آینده  به بسیاری از بازارهای بزرگ جهان ورود خواهند کرد و نام آنها به وفور شنیده میشود .

خودروهای چینی به لحاظ تکنولوژی نیز خود را به آخرین متد روز دنیا مجهز کرده اند نمونه قابل لمس برای ما همین خودروی چری تیگو8 پرو است که با سر و صدای زیاد وارد بازار گردید و رسانه های گوناگون آنرا تست کردند صحبت از بالاترین حد امکانات رفاهی و ایمنی و حتی رانندگی نیمه خودکار بود و بسیاری از چینی های دیگر که پایشان به کشور نرسیده و یا در آینده نزدیک خواهند آمد و شگفتی ما را بیشتر هواهند کرد. پس قرارداد 25 ساله فرصتی مناسب است تا تکنولوژی های روز را بتوانیم در قالب همکاری عمیق وارد کشور کنیم و از این فرصت و جهش چینی ها برای کل بازار خودروی جهان استفاده کنیم و سهم خود را بگیریم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز