خبرگزاری کار ایران

8 وسیله مهم و ضروری برای هر اتاق خواب

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۹۲۲

همان طور که گفته شد اتاق خواب محلی است که افراد برای ایجاد آرامش و استراحت کردن از آن استفاده می‌کنند. بنابراین باید به تمامی وسایلی که در این اتاق استفاده می‌شوند توجه شود.

در تمامی فرهنگ‌ها اتاق خواب را مکانی می‌دانند برای آرامش جسم و روح. پس باید در انتخاب وسایل آن دقت کنید تا یک فضای آرام بخش را ایجاد نمایید. همان طور که می‌دانید در هر اتاق خوابی باید وسایلی وجود داشته باشد و بعضی از آیتم‌ها همچون تختخواب و کمد لازم و ضروری هستند. البته برای طراحی و دیزاین اتاق خواب فرمول ثابت و مشخصی در نظر گرفته نشده است. اما استفاده از بعضی وسایل مهم می‌تواند به شکل فوق ‌العاده‌ای باعث تزیین اتاق گردد.

مثلاً نوع فرش یا نوع نورپردازی در زیبایی اتاق تاثیرگذار است. در این مطلب قصد داریم وسایل مهمی که باید داخل هر اتاق خواب وجود داشته باشد را به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید. 

وسایل ضروری اتاق خواب: 

همان طور که گفته شد اتاق خواب محلی است که افراد برای ایجاد آرامش و استراحت کردن از آن استفاده می‌کنند. بنابراین باید به تمامی وسایلی که در این اتاق استفاده می‌شوند توجه گردد. زیرا اتاق خواب‌ها علاوه بر آن که خستگی‌های جسمی ما را برطرف می‌کنند بر روی روحیه و ذهن ما نیز تأثیرگذار هستند. پس باید در چیدمان یا استفاده از وسایل مختلف در آن دقت کرد. در اتاق خواب انواع و اقسام وسایل وجود دارد که از جمله وسایل مهم آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

تخت ‌خواب، کمد لباس، کنسول و میز آرایش، پرده، فرش، چراغ خواب، مبلمان راحتی تابلوی زیبا و... که هر کدام از این موارد را در زیر به صورت خلاصه برای شما دوستان عزیز توضیح داده‌ایم: 

8 وسیله مهم و ضروری برای هر اتاق خواب

اتاق خواب

تخت خواب: 

 

اصلی‌ترین وسیله‌ای که در هر اتاق خوابی باید وجود داشته باشد تخت خواب است. تخت خواب وسیله‌ایی بسیار محبوب است که در هنگام خستگی و خواب از آن استفاده می‌کنیم. در واقع اگر تخت خواب در اتاق خواب‌تان وجود نداشته باشد شاید نتوان نام آن را اتاق خواب نهاد. استفاده از تخت خواب در زمان خوابیدن باعث می‌گردد تا ما خوابی راحت و شیرین داشته باشیم. به همین دلیل به عنوان یکی از اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین لوازم این اتاق شناخته خواهد شد. البته برای این که یک انتخاب مناسب داشته باشید باید به نکاتی مانند اندازه تخت خواب، اندازه اتاق، تعداد نفراتی که از تختخواب استفاده می‌کنند یا سبک و جنس آن دقت نمایید. در کل می‌توان گفت که تخت خواب‌ها در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. پس شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون، نیاز و همین طور سلیقه خود آن‌ ها را انتخاب کنید. مثلاً در اتاق‌هایی که از نظر فضا کوچک هستند بهتر است از تخت خواب‌های تاشو استفاده شود. 

 

کمد لباس: 

 

یکی دیگر از وسایل مهم در هر خانه استفاده کمد لباس است که در لیست لوازم مربوط به اتاق خواب دیده می‌شود. امروزه کمد لباس در طرح‌های مختلفی طراحی می‌شود. البته بعضی از افراد از کمدهای متحرک استفاده می‌کنند یا بعضی از افراد در اتاق خود کمدهای دیواری ایجاد می‌نمایند که کاملا سلیقه‌ایی است‌. کمد لباس علاوه بر این که در اتاق خواب‌های بزرگسالان نقش اساسی دارد، در اتاق کودکان نیز باید وجود داشته باشد. بنابراین اگر کمد لباس مناسبی را انتخاب کنید قطعاً یکی از اصلی‌ترین نیازهای اتاق خواب‌تان را برطرف کرده‌اید. اما توجه داشته باشید که کمد لباس باید با دیگر وسایل موجود در اتاق همخوانی داشته باشد تا محیط اتاق شلخته دیده نشود. 

 

دراور، کنسول و میز آرایش: 

 

از دیگر وسایل مهم در هر اتاق خواب می‌توان به دراور، کنسول و میز آرایش اشاره کرد. این وسایل علاوه بر آن که از نظر کاربردی اهمیت بسیار ویژه‌ای دارند، قابلیت دکوراتیوی نیز خواهند داشت. دراور‌ها را می‌توان به عنوان نوعی باکس کشودار دانست که شما می‌توانید برای نگهداری وسایل شخصی، لباس‌ها یا هر نوع وسیله دیگری از آن ها استفاده کنید. کنسول و میز آرایش نیز از نظر کاربردی مانند دراورها خواهند بود. ولی کمی شیک‌تر و تجملاتی‌تر هستند. به هر حال این وسایل برای خانم‌ها بسیار کاربردی هستند و مورد توجه قرار گرفته‌اند. 

8 وسیله مهم و ضروری برای هر اتاق خواب

 

میز آرایش

پرده: 

 

همه ما از پرده‌ها برای ایجاد زیبایی بیشتر در پنجره‌ها استفاده می‌کنیم. اما در اتاق خواب پرده‌ها تنها برای زیبایی پنجره‌ها استفاده نمی‌شوند و بیشتر برای ایجاد حریم خصوصی استفاده می‌گردند. علاوه بر آن شما می‌توانید با نصب پرده نور اتاق را همان‌ طور که می‌پسندید تنظیم نمایید. بهتر است بدانید هر چقدر بر روی طراحی اتاق خواب‌تان تمرکز کنید و از لوازم بسیار متفاوت برای زیباتر شدن آن استفاده نمایید، اما اگر از پرده استفاده نکنید اتاق خواب‌تان تکمیل نخواهد شد. پس نصب پرده را نیز می‌توان از جمله وسایل مهم مربوط به اتاق خواب‌ها دانست.‌ به طور کلی می‌توان گفت استفاده از پرده‌ها نوعی احساس امنیت و آرامش را در اتاق ایجاد می‌کند.‌ البته توجه داشته باشید بهتر است از پرده‌هایی که بافت ظریفی دارند استفاده شود تا اگر در طول روز قصد خوابیدن داشتید نور خورشید شما را اذیت نکند. یک نکته مهم دیگر که در هنگام انتخاب پرده باید توجه آن شود هماهنگ بودن رنگ پرده‌ها با دیگر وسایل اتاق خواب و رنگ دیوارها خواهد بود. 

 

فرش: 

 

یکی از وسایل مهم دیگر در هر خانه ایرانی فرش است که در دکوراسیون خانه‌ها استفاده می‌شود. شاید استفاده از فرش در آن اتاق خواب به نظر مهم نرسد. اما بسیاری از افراد آن را به عنوان وسایل اصلی و الزامی اتاق خواب‌شان می‌دانند. علاوه بر آن استفاده از فرش یا قالیچه نرم باعث می‌گردد تا در فصل‌های سرد سال از گردش سرما در اتاق خواب‌تان جلوگیری گردد. همچنین این وسایل اتاق را جذاب‌تر و دلپسندتر خواهند کرد. البته توجه داشته باشید که بهتر است برای اتاق خواب‌تان فرشی را انتخاب نمایید که دارای الگوی زیبا، رنگ جذاب و همچنین بافت با کیفیتی باشد تا هم بتوانید از زیبایی فوق ‌العاده آن لذت ببرید و همین که در هنگام راه رفتن نرمی و لطافت آن، احساس خوشایندی را به شما القا خواهد کرد. 

 

8 وسیله مهم و ضروری برای هر اتاق خواب

فرش

مبلمان راحتی: 

 

درست است که اتاق خواب جای مناسبی برای دور هم نشستن خانوادگی نیست، اما در اتاق‌های امروزی که معمولاً به سبک‌های مدرن طراحی می‌شوند استفاده از یک مبل راحتی تک نفره در کنار تختخواب باعث زیبایی بیشتر خواهد شد یا این که شما می‌توانید در لحظاتی که می‌خواهید بدون خوابیدن و استراحت کردن با دیگر اعضای خانواده صحبت کوتاهی داشته باشید می‌توانید به راحتی از این مبلمان‌ها استفاده کنید.‌ 

 

چراغ خواب: 

 

نورپردازی از جمله مواردی است که باید در تمام قسمت‌های خانه به آن دقت شود. اما این موضوع در اتاق خواب اهمیت بسیار بیشتری خواهد داشت. معمولا خانواده‌ها برای اتاق خواب‌شان از چراغ خواب به عنوان یک منبع نور بیشتر استفاده می‌کنند. در واقع چراغ خواب که در کنار یا بالای سر تختخواب قرار می‌گیرد برای مواقع ضروری است. البته می‌توانید در اطراف اتاق خواب از چراغ‌های پایه دار نیز استفاده کنید یا این که در کنار میز آرایش‌تان یک چراغ مناسب قرار دهید. به هر حال استفاده از چراغ خواب‌ در اتاق خواب‌ها بسیار ضروری است که باید به آن توجه گردد. 

 

استفاده از تابلوهای زیبا: 

 

همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد اتاق خواب باید به گونه‌ای باشد که راحتی و آرامش را به شما هدیه کند. پس بهتر است در طراحی و تزیین آن دقت نمایید تا پس از ورود به اتاق بتوانید آرامش مورد نیاز خود را به دست آورید. علاوه بر تمام وسایلی که در بالا گفته شد استفاده از چند تابلوی زیبا باعث می‌شود تا فضای اتاق لطیف‌تر شود‌. البته بهتر است این تابلوها در جایی نصب شود که بیشتر دیده می‌شود. در واقع استفاده از تابلوهای هنری و زیبا باعث می‌شود تا اتاق خواب‌تان حال و هوای بهتری پیدا کند یا حتی بعضی از این تابلوها حالتی زنده و پویا به دیوارها می‌بخشند. علاوه بر تمام این موارد زمانی که صبح چشم هایتان را باز می‌کنید با دیدن یک صحنه زیبا احساس خوبی پیدا خواهید کرد. پس با خرید یک تابلوی هنری و زیبا حس و حال خوبی را به اتاقتان ببخشید.

سخن آخر:

 

در نهایت می‌توان گفت اتاق خواب محلی برای کسب آرامش و استراحت است. اما برای استراحت نیز وسایل مختلفی مورد نیاز است. از جمله وسایلی که در هر اتاق خواب باید وجود داشته باشد می‌توان به تخت خواب، آینه، میز آرایش، چراغ خواب، فرش، کمد لباس و... اشاره کرد. همچنین استفاده از وسایل تزیینی مانند تابلوهای زیبا نیز می‌تواند باعث ایجاد آرامش بیشتر گردد. البته باید به حریم خصوصی اتاق خواب نیز توجه شود و برای پنجره‌ها پرده استفاده گردد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز