خبرگزاری کار ایران

انواع سرامیک کف همراه با بررسی قیمت ، مزایا و معایب

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۷۶۰

گروه صنعتی کاشیران یکی از بزرگ ترین فروشگاه های عرضه کننده کاشی و سرامیک به صورت عمده در ایران است که توانسته است با بیش از 15 سال سابقه در زمینه فروش کاشی و سرامیک داخلی و خارجی به نامی آشنا در میان عرضه کنندگان کاشی و سرامیک کشور تبدیل شود. سرمایه این گروه بزرگ اعتماد مشتریانی است که از کاشیران را از میان تمامی فروشگاه های حال حاضر انتخاب کرده اند.

برای خرید انواع سرامیک کف و کسب اطلاعات کامل در رابطه با قیمت، مزایا و معایب این کفپوش های پرکاربرد، به وب سایت کاشیران مراجعه کنید و ضمن مطالعه مقالات تخصصی حوزه کاشی و سرامیک، دانش خود را در این زمینه بالاتر ببرید.

انتخاب سرامیک کف به سلیقه افراد نیز بستگی دارد. سرامیک های کف را می توان بر اساس ظاهر، جنس ، درجه سختی، ابعاد و .... از یکدیگر تفکیک کرد. سرامیک های کف بر اساس جنس به دو نوع سرامیک های کف پرسلانی و غیر پرسلانی دسته بندی می شوند.

سرامیک ها یکی از متنوع ترین مصالح مصرفی در صنعت ساختمان سازی می باشند که انتخاب آن ها و همچنین خرید آن ها کار نسبتا دشواری می باشد. سرامیک های کف انواع مختلف و متنوعی دارند که برای انتخاب بهترین سرامیک باید با ویژگی های آن ها، مزیت و معایب آن ها آشنا شوید. البته لازم به ذکر است که انتخاب سرامیک کف به سلیقه افراد نیز بستگی دارد. در اینجا قصد داریم به معرفی انواع سرامیک کف بپردازیم و همچنین مزیت و معایب آن ها، قیمت و عوامل تاثیر گذار در قیمت آن ها را بیان کنیم.

انواع سرامیک کف همراه با بررسی قیمت ، مزایا و معایب

 

انواع سرامیک کف و دسته بندی آن ها

سرامیک های کف را می توان بر اساس فاکتورهای متعددی تقسیم بندی کرد:

تفکیک سرامیک ها بر اساس جنس

 سرامیک های کف از نظر جنس به سرامیک های پرسلانی و سرامیک های غیر پرسلانی تقسیم می شوند که فرآیند تولید هر کدام از آن ها منحصر به فرد می باشد. در تولید سرامیک های پرسلان از خاک رس تصفیه شده استفاده می شود، از دیگر مواد استفاده شده در ساخت آن ها می توان به ماسه بسیار ریز و پودر فلدسپات اشاره کرد. پخت سرامیک های پرسلانی در دمای بسیار بالا و همچنین فشار زیاد انجام می گیرد. در مقابل، سرامیک های غیر پرسلان، سرامیک هایی می باشند که در تولید آن ها از خاک رس تصفیه شده استفاده نمی شود. درجه حرارت استفاده شده در پخت این نوع سرامیک ها نسبت به سرامیک های پرسلانی بسیار کمتر می باشد.

سرامیک های کف پرسلان مزیت های زیادی دارند که در ادامه به بیان آن ها پرداخته ایم.

  • نگهداری آسان: این نوع سرامیک ها جذب آب بسیار ناچیزی دارند در نتیجه می توان آن ها را در محیط های مرطوب مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه و ..... مورد استفاده قرار داد. توجه کنید که این نوع سرامیک ها دوام بالایی دارند و به راحتی با آب تمیز می شوند.
  • زیبایی ظاهری: سرامیک های کف پرسلانی به دلیل کیفیت بالای مواد مصرفی در دسته سرامیک های لوکس قرار می گیرند و ظاهر بی نظیری دارند. طرح ها و نقش های زیبای این نوع سرامیک توانسته حیرت همگان را برانگیزد.
  • قابلیت استفاده از آن ها در محیط های پر رفت و آمد: از دیگر مزیت های سرامیک های کف پرسلان، قابلیت استفاده از آن ها در محیط های پر رفت و آمد می باشد. سرامیک های نامبرده مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی، سایش، شکستگی و همچنین رطوبت دارد در نتیجه از این نوع سرامیک می توان در محیط های پر رفت و آمد استفاده کرد.
  • دوام: دوام بسیار بالای سرامیک های پرسلان از دیگر مزیت هایی می باشد که سبب تمایز آن ها از دیگر سرامیک های کف شده است.
  • تنوع بسیار بالا: سرامیک های پرسلانی تنوع بسیار زیادی دارند در نتیجه انتخاب آن ها با هر نوع سلیقه ای امکان پذیر خواهد بود. از انواع سرامیک های کف پرسلانی می توان به سرامیک پرسلانی لعاب دار، سرامیک های پرسلانی بدون لعاب، پولیش خورده، دو لایه و بافت دار اشاره کرد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند.

این نوع از سرامیک ها معایبی هم دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • نصب نسبتا دشوار: سرامیک های پرسلانی تراکم بالایی دارند در نتیجه نصب آن ها نیز دشوار می باشد. برای نصب سرامیک های پرسلانی بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید.
  • وزن سنگین: وزن سرامیک های پرسلان نسبت به سایر سرامیک ها، بیشتر می باشد. در نتیجه حمل آن ها و همچنین نصب آن ها نیز دشوار خواهد بود.
  • قیمت بالا: سرامیک های پرسلانی قیمت بسیار بالایی نسبت به انواع سرامیک های کف دارند، در نتیجه یکی از معایب این نوع سرامیک ها، قیمت بالای آن ها می باشد.

انواع سرامیک کف همراه با بررسی قیمت ، مزایا و معایب

انواع سرامیک کف از نظر ظاهر

سرامیک های کف را می توان بر اساس ظاهر به دو نوع مات و براق تقسیم کرد که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند.

مزیت و معایب سرامیک های براق:

  • از مزیت های سرامیک های براق می توان به ایجاد جلوه ای لوکس در محیط، بزرگتر نشان دادن محیط، تمیز کردن راحت تر آن ها، افزایش روشنایی محیط و .... اشاره کرد.
  • نمایش واضح تر آلودگی های موجود در سطح سرامیک های براق، تمیز کردن مداوم آن ها، لغزنده بودن سطح آن ها و ..... از معایب این نوع سرامیک ها می باشد.

مزیت و معایب سرامیک های مات:

  • سرامیک های مات مزیت های زیادی دارند که می توان به چسبندگی بالای آن اشاره کرد در نتیجه از این نوع سرامیک می توان در محیط های پر رفت و آمد مانند آشپزخانه و ..... استفاده کرد تا احتمال بروز خطرات مانند سر خوردن کاهش پیدا کند.  از دیگر مزیت های آن نشان دادن کمتر لک و کثیفی نسبت به سرامیک های براق و در نتیجه نظافت ساده تر آن ها و ..... می باشد.
  • سرامیک های مات تاثیری در تقویت روشنایی محیط و بزرگ تر جلوه دادن محیط ندارند در نتیجه از این نوع سرامیک باید در محیط هایی استفاده کرد که نور کافی داشته باشند.

 

قیمت سرامیک کف

همان طور که گفته شد قیمت سرامیک های پرسلانی نسبت به سایر سرامیک ها بیشتر است. البته کیفیت سرامیک ها، نوع مواد مصرفی، فرآیند تولید آن ها، استحکام و مقاومت آن ها، درجه سرامیک، ابعاد آن ها، میزان ساییدگی آن و ...... از عوامل تاثیر گذار در قیمت نهایی سرامیک ها می باشند. برای اطلاع دقیق از قیمت سرامیک کف بهتر است لیست قیمت را از طریق مرجعی مطمئن پیگیری کنید.

وب سایت کاشیران بهترین منبع برای اطلاع از آخرین قیمت انواع کاشی و سرامیک است.

خرید سرامیک های کف

برای خرید انواع سرامیک کف می توانید از سایت فروشگاهی کاشیران کمک بگیرید. این مرکز یکی از مراکز معتبر عرضه سرامیک است که توانسته رضایت مشتریان را از سرتاسر کشور جلب کند. کاشیران با فراهم کردن امکان و شرایط فروش غیر حضوری کار خرید سرامیک کف را از همیشه برای شما آسان تر کرده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز