خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور در گفتگو با ایلنا:

عدم توسعه جایگاه‌های عرضه بنزین یورو۴ / هنوز در تبدیل کارمزد به حق‌العمل در مضیقه هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۳۲

بنزین یورو ۴ بر اساس استاندارد اروپاست و با توجه به اینکه اکتان بالاتری دارد سوخت را تسهیل کرده و احتراق بیشتری ایجاد می‌کند لذا تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد.

با وجود استقبال از مصرف بنزین یورو۴ در شهر تهران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اقدامی در زمینه توسعه و افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه کننده این نوع سوخت انجام نداده است.

ناصر رئیسی فرد رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص عرضه سوخت یورو ۴ در جایگاه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲ جایگاه در سطح شهر تهران این بنزین را عرضه می‌کنند و استقبال مردم نیز در استفاده از این بنزین خوب بوده است.

وی افزود: قرار بود عرضه بنزین یورو ۴ در تهران و کلانشهرها توسعه یابد اما متاسفانه تاکنون شرکت پخش فرآورده‌های اقدامی در خصوص افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه این سوخت انجام نداده است.

رئیسی فرد تصریح کرد: بنزین یورو ۴ بر اساس استاندارد اروپاست و با توجه به اینکه اکتان بالاتری دارد سوخت را تسهیل کرده و احتراق بیشتری ایجاد می‌کند لذا تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد.

وی با اشاره به کم‌کاری شرکت‌های خودروسازی داخلی جهت مطابقت با مصرف سوخت یورو۴ در اتومبیل‌ها خاطرنشان کرد: اگر خیابان‌ها استاندارد باشد و ترافیک نیز کاهش یابد مصرف بنزین یورو۴ علاوه برکمک به کاهش آلودگی در مصرف سوخت نیز صرفه جویی می‌شود.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور در ادامه به مشکلات جایگاه‌داران اشاره و اظهار داشت: جایگاه داران هنوز بابت عملیاتی نشدن تبدیل کارمزد به حق‌العمل در مضیقه هستند ضمن اینکه مشکلات درجه‌بندی جایگاه‌ها نیز به این مشکلات اضافه شده است.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه جایگاه‌ها را بر اساس کارمزد درجه‌بندی کرده‌اند این مسئله را اهرمی برای تحمیل هرآنچه بخواهند در دست گرفته‌اند و به این شکل در قالب درجه بندی، جایگاه‌ها را در مضیقه قرار می‌دهند که با رایزنی‌هایی که با شرکت پخش انجام شده، قرار است به زودی این مسئله حل شده تا نقصانی در عرضه سوخت بوجود نیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز