خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار:

لایحه هوای پاک به زودی در دولت مطرح می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۵۳

هنوز در کشور بنزین با این استاندارد را نداریم ولی فکر می‌کنم شهر تهران تا پایان سال بنزین نزدیک به استاندارد یورو ۴ را در ۱۲۰ جایگاه عرضه خواهد کرد. به همین ترتیب شهرهای دیگری چون اهواز و اراک در اولویت قرار دارند.

ایلنا: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین لایحه هوای پاک در دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " معصومه ابتکار "، پس از استماع اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران درباره وضعیت محیط زیست تهران یک بار دیگر به پشت تریبون شورا رفت و از تدوین لایحه هوای پاک خبر داد.

وی ادامه داد: به زودی این لایحه در دولت مطرح می شود این لایحه همان لایحه کاهش آلودگی هواست که با بازنگری انجام شده در آن به زودی از طریق دولت برای تصویب به مجلس تقدیم می شود.

وی درباره پارک پردیسان نیز گفت: ساخت و سازها در این پارک مصوبه کمیسیون ماده ۵ را دارند و برای واگذاری مدیریت آن به شهر نیز در حال بررسی نهایی هستند.

وی افزود: کیفیت سوخت در کشور یکی از مسائل مهم در آلودگی هوا است. این موضوع نه تنها برای تهران، بلکه برای اکثر شهرهای بزرگ کشور مطرح است. با مذاکرات و جلسات بسیاری که با بخش‌های مختلف وزارت نفت داشتیم قرار شد استانداردها در این فرایند ارتقاء پیدا کند و اجرای دقیق کیفیت سوخت براساس استاندارد یورو ۴، براساس زمانبندی که در شورای عالی محیط زیست قرار است به تصویب برسد، اجرایی خواهیم کرد. مسوولین وزارت نفت نیز در این رابطه اهتمام لازم را در نظر گرفته‌اند.

ابتکار درباره شلیک به گوزن نیز در پارک پردیسان نیز گفت: این گوزن از بزرگراه به آن تیراندازی شده است این اتفاق نادر و عجیب است تحلیل های مختلفی برای آن وجود دارد اما سازمان به صورت محکم برای مقابله با هرگونه شکار غیرمجاز اعلام آمادگی می کند.

وی با بیان اینکه تنها در تهران توسط اداره کل محیط زیست با ۱۴۰ مورد تخلف سنگین در حوزه شکار در چند ماه اخیر برخورد شده است اعلام کرد در راستای رایزنی با نیروهای مسلح در حال جمع آوری سلاح های غیرمجاز هستیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان این که قرار بود در شهر تهران بنزین پاک و نزدیک به استاندارد یورو ۴ عرضه شود، تاکید کرد: هنوز در کشور بنزین با این استاندارد را نداریم ولی فکر می‌کنم شهر تهران تا پایان سال بنزین نزدیک به استاندارد یورو ۴ را در ۱۲۰ جایگاه عرضه خواهد کرد. به همین ترتیب شهرهای دیگری چون اهواز و اراک در اولویت قرار دارند.

ابتکار با بیان اینکه مصوبه ای برای حفاظت از پارک ملی خوجیر و سرخه حصار در دست تهیه داریم تا بتوانیم از این دو پارک ملی حفاظت کنیم اظهار داشت: همچنین به دنبال آن هستیم تا مصوبه دیگری برای محیط زیست ارتفاعات البرز و مرکزی و مقابله با حوادثآن داشته باشیم.

وی سپس در جمع خبرنگارات حاضر شد و به جلسات با صنایع خودروساز کشور پرداخت و افزود: درخواست کرده ایم استانداردهای یورو ۴ را بند به بند رعایت کنند. نشستی با سردار مومنی ریس پلیس راهور ناجا در این مورد داشتیم تا از شماره‌گذاری خودروهای فاقد استاندارد جلوگیری شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره پارازیت‌ها نیز گفت: در شورای شهر تهران قبلا مصوبه خوبی مصوب شده بود و بحثنظارت بر تمامی دکل‌های مخابراتی به وزارت مخابرات داده شده بود تا موضوع را پیگیری کند. سازمان حفاظت محیط زیست در گذشته هیچ زیرساختی برای پارازیت‌ها فراهم نکرده بود که در این دوره ما مقدمات زیرساخت‌های مربوط به پارازیت‌ها را در سازمان فراهم می‌کنیم.

وی به عضویت سازمان حفاظت محیط زیست کشور در کارگروه مربوط به امواج و پارازیت‌ها در وزارت مخابرات اشاره کرد و افزود: با جدیت و نگاه زیست محیطی این مساله را همچون گذشته پیگیری می‌کنیم.

ابتکار درباره برنامه‌ برای حفاظت از کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست و محیط بانان به خبرنگاران گفت: کارکنان سازمان برای سلاح‌های خود دستورالعمل دارند و در حقیقت ضابط قوه قضائیه هستند و آموزش‌های لازم را می‌بینند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز