خبرگزاری کار ایران

توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ در تبریز آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۶۲۵

بخش نخست پروژه طرح بنزین سازی پالایشگاه تبریز شامل نیروگاه جدید با مشخصه دو دستگاه ژنراتور گازی، سیستم بازیافت حرارتی و ایستگاه برق، قسمت دوم پروژه شامل گوگرد زدایی از نفتا، واحد افزایش عدد اکتان بنزین، احیاء کاتالیست مداوم و اکستروکشن بنزن و بخش سوم پروژه نیز مخازن ذخیره، تجهیزات جانبی و تکمیلی را شامل می شود.

توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ در تبریز از یکم تیرماه بمنظور حفاظت و صیانت از محیط زیست و کاهش آلایندگی هوا، در جایگاه های عرضه سوخت این کلانشهر آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به نقش بنزین در آلودگی هوا و بویژه هوای کلانشهرها، افزود: توزیع بنزین پاک علاوه بر کاهش آلایندگی، افزایش راندمان در ناوگان حمل و نقل را نیز بهمراه دارد.

محمدباقر دخیلی با اشاره به میزان بنزین مصرفی شهر تبریز یادآوری کرد: این شرکت بطور متوسط روزانه یک میلیون الی یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین پاک را در اختیار شرکت پخش فرآورده های نفتی آذربایجان شرقی قرار خواهد داد.

دخیلی با تاکید بر اینکه مصمم به تامین و تولید بنزین پاک هستیم، گفت: تأمین بنزین با مشخصات یورو ۴ با ظرفیت ۲۰ هزار بشکه در روز عمده ترین برنامه این شرکت در سال جدید برای مصرف در کلانشهر تبریز است.

وی ادامه داد: بخش نخست پروژه طرح بنزین سازی پالایشگاه تبریز شامل نیروگاه جدید با مشخصه دو دستگاه ژنراتور گازی، سیستم بازیافت حرارتی و ایستگاه برق، قسمت دوم پروژه شامل گوگرد زدایی از نفتا، واحد افزایش عدد اکتان بنزین، احیاء کاتالیست مداوم و اکستروکشن بنزن و بخش سوم پروژه نیز مخازن ذخیره، تجهیزات جانبی و تکمیلی را شامل می شود.

مدیر عامل پالایشگاه تبریز با بیان اینکه افزایش تولید بنزین به میزان یک میلیون لیتر و قابل افزایش تا سه میلیون لیتر در روز(در صورت تامین خوراک)، از اهداف این شرکت است، افزود: همچنین امکان تولید بنزین با اعداد اکتان ۹۰،۹۲ و ۹۵ براساس استاندارد یورو ۴، تولید روزانه ۷۵۰ بشکه محصول بنزن با درجه خلوص ۹۹.۹ درصد و کاهش هزینه های عملیاتی از جمله اهداف پیش بینی شده درطرح بهینه سازی فرآیند و بهیود کیفیت فرآورده این پالایشگاه محسوب می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز