خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر یونیسف در ایران:

۸۰ درصد دختران و پسران ایرانی راه‌های مقابله با ایدز را نمی‌دانند

کد خبر : ۱۲۹۹۶۳

آمار آموزش و پرورش نشان می‌دهد نرخ ثبت‌نام خالص در مقطع ابتدایی چیزی حدود ۹۹ درصد و نرخ حضور دانش ‌آموزان در مدارس ابتدایی حدود ۹۷ درصد است؛ برابری جنسیتی تا حدود زیادی در مقاطع ابتدایی و متوسطه رعایت می‌شود.

ایلنا: رئیس دفتر یونیسف در ایران گفت: بر اساس مطالعه‌ای که وزارت بهداشت انجام داده فقط ۱۶ درصد دختران و ۲۰ درصد پسران راه‌های مقابله با ایدز را می‌دانند یعنی ۸۰ درصد آن‌ها در این خصوص اطلاعاتی ندارند.

به گزارش ایلنا، محمد منیر صفی‌الدین، رئیس دفتر یونیسف در ایران در نشست تخصصی پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش پایه که در سازمان نهضت سواد آموزی برگزار شد، گفت: یونیسف معتقد است جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش، مسیر قابل تحسینی را سپری کرده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۹۰ حدود ۸۴ هزار مدرسه در ایران وجود داشت و در سال ۲۰۱۰ این آمار به بیش از ۱۲۰ هزار مدرسه رسیده است. این اقدام مهم بسیار موثر و پیشرفتی برای کشور محسوب می‌شود که ۴۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس دفتر یونیسف در ایران افزود: آمار آموزش و پرورش نشان می‌دهد نرخ ثبت‌نام خالص در مقطع ابتدایی چیزی حدود ۹۹ درصد و نرخ حضور دانش ‌آموزان در مدارس ابتدایی حدود ۹۷ درصد است؛ برابری جنسیتی تا حدود زیادی در مقاطع ابتدایی و متوسطه رعایت می‌شود.

وی افزود: در چند سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه بهبود کیفیت آموزشی در ایران مثل تمیز و پرلز صورت گرفته است و میزان یادگیری کودکان در ۱۰ سال گذشته به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است.

وی گفت: البته هنوز هم چالش‌هایی وجود دارد. ضمن ارج نهادن به موفقیت‌ها، باید راهی برای مقابله با چالش‌ها پیدا کرد برای مثال در خاورمیانه و شمال آفریقا، ایران بهترین کشور در زمینه آموزش کودکان است هرچند خاورمیانه و شمال آفریقا دومین منطقه در جهان از نظر پایین بودن و بی‌کیفیت بودن آموزش هستند.

محمد منیر صفی الدین اظهار کرد: یونیسف امیدوار است ایران جایگاه خود را در کل جهان به عنوان موفق‌ترین کشور‌ها در خصوص آموزش با کیفیت با کودکان بالا ببرد و آماده‌ایم در این خصوص به ایران کمک کنیم.

رئیس دفتر یونیسف در ایران گفت: همه معتقد هستیم که آموزش چیزی فرا‌تر از سواد آموزی است؛ آموزش برای مقابله با چالش‌های پیش روی زندگی فرد است و آن را از سوادآموزی صرف متفاوت می‌کند و این‌‌ همان چیزی است که انگیزه افراد برای رفتن به کلاس را بالا می‌برد.

وی ادامه داد: یونیسف امیدوار است چالش‌هایی که نظام آموزشی ایران با آن روبه‌رو است، از سر راه بردارد.

رئیس دفتر یونیسف در ایران گفت: بر اساس مطالعه‌ای که وزارت بهداشت انجام داده فقط ۱۶ درصد دختران و ۲۰ درصد پسران راه‌های مقابله با ایدز را می‌دانند یعنی ۸۰ درصد آن‌ها در این خصوص اطلاعاتی ندارند. یکی دیگر از چالش‌ها اعتیاد است و همین طور حوادثجاده‌ای که دومین عامل مرگ و میر در ایران است.

وی افزود: باید کودکان و نوجوانان در سیستم آموزشی، راه‌های مقابله با اعتیاد و ایدز و حوادثرا بیاموزند و چه کسی بهتر از معلمان و مدارس می‌توانند این آموزش‌ها را به کودکان بیاموزند و این‌‌ همان ارزش افزوده آموزش است یعنی توانمند کردن فرد برای مقابله با چالش‌های روبه‌رو با زندگی و چالش دیگر که نه فقط ایران بلکه در همه جای دنیا فارغ التحصیلان با مشکل بیکاری روبه‌رو هستند و دلیل آن عدم ارتباط بازار کار و نظام آموزشی عالی است و امیدواریم ایران بتواند الگویی برای دیگر کشور‌ها در خصوص ارتباط معنادار دانشگاه و بازار کار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز