خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز مطرح کرد:

ضرورت بسترسازی در حوزه گردشگری البرز / اشتغال 2400 نفر با تسهیلات 6 درصدی روستایی

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۶۲۸

معاون فنی و عمرانی استانداری البرز با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی سال گذشته، افزود: در این ارتباط 624 فقره تسهیلات 6 درصدی اعطا شده و با توجه به حدود 5 هزار و 200 بیکار روستایی، برای بیش از 2 هزار و 400 نفر از آنها اشتغال زایی انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی درویش پور عصر سه‌شنبه برای پاسخگویی به سئوالات اصحاب رسانه در نشست خبری حاضر شد و گفت: اعتقاد دارم که هیچ شهر و استانی توسعه پیدا نمی‌کند مگر با حضور، اطلاع رسانی و انتقاد منصفانه فعالان اجتماعی که می تواند به کارکرد مسئولان سرعت دهد.

درویش پور با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی  از محل صندوق توسعه ملی سال گذشته، افزود: در این ارتباط 624 فقره تسهیلات 6 درصدی اعطا شده و با توجه به حدود 5 هزار و 200 بیکار روستایی، برای بیش از 2 هزار و 400 نفر از آنها اشتغال زایی صورت گرفت و در نظر داریم سایر متقاضیان نیز به اشتغال برسند.

وی افزود: با توجه به همجواری استان البرز با تهران، علیرغم اینکه این استان را با امکانات لازم بهره مند نکرده است بلکه در حوزه های مختلف، شاخصه های توسعه زیبنده و شایسته مردم البرز نیست و باید با جدیت بیشتر این نقیصه را جبران کرد.

درویش پور با اشاره به حوزه گردشگری، گفت: باید زیرساخت این حوزه با منابع مختلف تامین شود ولی با توجه به اعداد و ارقام البرز در مقایسه با سایر استانها، اعتبار البرز کافی نیست.

معاون فنی و عمرانی استانداری البرز گفت: در سال 98 و با وجود بارندگی های بهاری و اخطار از سفرهای غیر ضروری، بالغ بر 36 میلیون تردد در البرز گزارش شد ولی اقامت بسیاری از این مسافران در استان مهیا نشد چراکه زیرساخت لازم وجود نداشت.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه گردشگری در نوروز 99 از تحولی قابل توجه برخوردار خواهیم بود، اضافه کرد: در زمان اوج ترافیک بیش از 18 درصد تردد کشوری در این استان گزارش شده است لذا موضوع ترافیک یکی از مهمترین مواردی است که با سرعت پیگیری می شود.

وی افزود: پروژه آزاد راه تهران شمال که بیش از 20 سال طول کشیده و اتمام قطعه اول با جدیت دنبال می شود چراکه با بهره برداری از این قطعه، بخشی از ترافیک استان کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: با تخصیص اعتبارات ملی در حوزه عمران، در سال جاری شاهد  تکمیل قطعه اول آزاد راه تهران شمال، احداث قطار شهری هشتگرد _کرج و بهره برداری کامل از مسکن مهر شهر جدید هشتگرد خواهیم بود. 

وی در خصوص تصمیماتی که برای بسترسازی مهاجرت معکوس در سطح روستاهای البرز دنبال شده است،  افزود: به دنبال پیگیری موضوعات جدی در بحث مدیریت های شهری هستیم چون حدود 92/6 درصد جمعیت البرز در شهرهای استان ساکن است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز همچنین با اشاره به فعالیت های البرز در حوزه کشاورزی خاطر نشان کرد: بزرگترین واحدهای صنعتی پرورش دام و طیور و استقرار بزرگترین صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از توفیقات روز افزون البرز در صنعت کشاورزی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی درحوزه منابع آب استان البرز به بهره برداری از آب تجدید پذیر اشاره کرد و اضافه کرد: پسماند و ساماندهی آن نیز یکی از مسائل بسیار مهم استان البرز است و برای جلوگیری از آلودگی و شیوع پیامدهای پیرامونی آن، ضرورت دارد اجرای پروژه های مدیریت پسماند در اولویت قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی تاکید کرد: با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های کم نظیر زیست محیطی استان البرز، در راستای صیانت از این منابع طبیعی و ملی، باید نسبت به بازیافت پسماند اهتمام جدی داشته باشیم.

درویش پور با تاکید بر اینکه در شهرستان های فردیس، چهارباغ و ماهدشت در سطح شوراها مشکلاتی داریم که باید حل شود، افزود: رویکرد ما در این خصوص این است که از مدیران سرسخت و پرتوان مدیریت های شهری که در مسیر کاری خود پرتلاش هستند حمایت می کنیم اما اگر خلافی صورت گیرد قضایا را توسط هیات حل اختلاف رسیدگی می کنیم.

معاون استانداری البرز با اشاره به مشکلات بیمارستان امام خمینی که بیش از 5 سال ادامه دارد بیان کرد: در خصوص تعیین تکلیف این بیمارستان نیز تشریفات قانونی برای فروش در حال انجام است، در این میان یک عده مشکلاتی ایجاد می کنند اما تا مرداد ماه سال جاری تکلیف این بیمارستان را مشخص خواهیم کرد. 

وی همچنین بر تکمیل پروژه های نیمه تمام تاکید کرد و گفت که اتمام این طرح و پروژه ها نسبت به راه اندازی پروژه جدید دارای اهمیت بیشتری است و در این راستا پروژه های فرهنگی دارای اولویت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز