خبرگزاری کار ایران

مهرور خبر داد:

آماده باش دستگاه های اجرایی البرز در پی ورود سامانه بارشی

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۲۳۴

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اعلام خبر ورود سامانه بارشی به منطقه البرز مرکزی، از آماده باش دستگاه های اجرایی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرور با اعلام این خبر گفت: با توجه به اخطاریه مورخ 16/12/97 اداره کل هواشناسی استان، بررسی آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از ورود و فعالیت سامانه بارشی از فردا صبح جمعه تا صبح شنبه به منطقه البرز مرکزی است. 

وی افزود:  پی آمد آن در دشت البرز مرکزی بارش باران و رعد و برق ، بعضی ساعات بارش برف، وزش باد و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی بارش متناوب برف خواهد بود.

مهرور گفت:  با توجه به مقادیر بارش ها آب گرفتگی معابر شهری، و نیز در ارتفاعات و دامنه ها و جاده ها ی کوهستانی استان ریزش سنگ و سقوط بهمن مورد انتظار می باشد .

مدیر کل مدیریت بحران از دستگاه های اجرایی و اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستانها در خواست کرد ضمن حضور در محل کار و حفظ آمادگی همچنین حضور در محل کار به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی تدابیر و تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند. 

وی تصریح کرد: اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها انجام پذیرد. 

مهرور بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها توسط شهروندان تاکید کرد. 

مدیرکل مدیریت بحران بر لایروبی قنوات، رودخانه ها، کانالها، انهار و زیر پلها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و برون شهری ، برخودداری از سفرهای غیرضروری درجادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی توسط شهروندان تاکید کرد.

مهرور بر پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاههای امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردم، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، حفظ آمادگی شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی؛ برق؛ گاز؛ تلفن همراه و ثابت؛ آب منطقه ای و حضور شهرداران در محل کار و حفظ آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرداریها تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز