خبرگزاری کار ایران

مهدی مهرور:

مهاجرپذیری البرز، ضرورت نظارت بر ساخت و ساز را دو چندان می کند

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۳۶۴

مدیرکل بحران استانداری البرز با تاکید بر اهمیت نقش مهندسان ناظر در کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی، تصریح کرد: با توجه به مهاجرپذیری و تراکم جمعیت بالای استان البرز، ساختمان ها با طبقات بالا، گسترش یافته که باید با تدابیر نظام مهندسی، ایمن سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی مهرور امروز در همایش روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش خطرات ناشی از گاز و بلایای طبیعی که با شعار تدبیر در حوادث برای کاهش خسارات در راستای اقتصاد مقاومتی، برگزار شد، اظهار داشت: 5 دی ماه و سالگرد وقوع زلزله بم، برای ایران و ایرانی، روز خاص محسوب می شود و دلیل برگزاری این همایش، اطلاع از چگونگی حفظ جان و مال شهروندان است.

وی با عنوان اینکه سه اولویت برتر در حوزه مدیریت بحران، پیش بینی، پیشگیری و آموزش است، افزود: باید بدانیم چگونه می توان در حوزه پیشگیری و پیش بینی از خسارات چندین میلیاردی جلوگیری کرد.

مهرور با اشاره به اینکه برای پیشگیری از خسارت های ناشی از حوادث طبیعی باید به طرح های آموزشی توجه بیشتری داشت، گفت: از هر 31 حادثه که در کشور، رخ می دهد، استان البرز 21 حادثه را تجربه کرده است و سال گذشته بعد از 170سال، زلزله 5.2 ریشتری در این استان تجربه شد لذا وقوع زلزله های شدیدتر در استان البرز دور از ذهن نیست.

وی با تاکید بر اهمیت نقش مهندسان ناظر در کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی، تصریح کرد: با توجه به مهاجرپذیری و تراکم جمعیت بالای استان البرز، ساختمان ها با طبقات بالا، گسترش یافته که باید با تدابیر نظام مهندسی، ایمن سازی شود.

مهرور با عنوان اینکه علاوه بر ساختمان های مسکونی، نظارت بر ساختمان های اداری، پل ها و سازه های عمرانی، مهم است، گفت: برای ساخت سازه های عمرانی با توجه به تجارب وقوع زلزله های مختلف در کشور باید برای امدادرسانی، تدابیر جدی، لحاظ کرد و در این میان ایمن سازی انشعابات برق، آب و گاز از دیگر موارد مهمی است که غفلت از آن علاوه بر ویرانی سازه، حوادث جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

وی ضمن تاکید بر آموزش و پیشگیری، گفت: تیم مهندسان شهرداری باید پیش از احداث سازه های عمرانی ضمن نظارت کامل سازه از کنترل و مدیریت انشعابات نیز آگاهی کسب کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز