خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری البرز خبر داد:

ایجاد هاب صادراتی کشور در البرز به مدد فرودگاه پیام

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری البرز گفت: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های البرز و همچنین وجود فرودگاه بین المللی باری پیام، این استان توانایی تبدیل شدن به هاب صادراتی کشور را دارد.

به گزارش ایلنا در البرز، صمد بهزاد با اعلام این خبر افزود: یکی از مذاکرات مهمی که در جریان سفر اخیر هیات اقتصادی البرز به ریاست استاندار به مسکو انجام شد، موضوع صادرات کالا‌ها از منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان تنها فرودگاه باری کشور بود.

وی با اشاره به رویکرد دولت یازدهم در خروج از وابستگی به درآمدهای نفتی از طریق توسعه صادرات غیر نفتی، خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، در حال حاضر بازار روسیه به عنوان بازار بسیار مناسبی برای انتقال و فروش کالاهای تولیدی استان ارزیابی شده است.

بهزاد با اشاره به تمایل طرف روس برای ادامه تعاملات و معاملات تجاری با استان البرز گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از سبزیجات و صیفی جات که در این استان تولید می‌شود در مسکو طالب و خریدار دارد، لذا برنامه ریزی‌های ما نیز بر این اساس خواهد بود تا محصولات تولیدی استان در شکلی بازار پسند منطبق با استانداردهای روز بسته بندی به مسکو و سایر نقاط صادر شود.

وی افزود: با توجه به این ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی و صادراتی در البرز در صدد آن هستیم تا صادرات و حمل ونقل هوایی کالایی را از طریق خطوط هوایی فرودگاه پیام استان البرز توسعه دهیم.

کد خبر : ۳۸۵۵۴۷