خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

راه اندازی صندوق اشتغال در تمامی استان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۴۴۰

امسال ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در شورای عالی اشتغال تصویب شده است. / اختصاص ۳۰۰ ۲میلیارد تومان یارانه تولید از وجوه اداره شده کشور / اجرای سیاست اشتغالزایی از خانه تا کارخانه در دولت یازدهم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعال شدن صندوق اشتغال در سراسر استانهای کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، علی ربیعی در آیین افتتاح نخستین مجموعه آموزشی و تولید صنعت پوشاک کشور در اشتهارد، با بیان اینکه امروز مهم‌ترین مسئله کشور اشتغال است، اظهارداشت: بدون تردید اشتغال در سیاست داخلی نیز مهم‌ترین مسئله محسوب می‌شود چرا که رفاه پایدا و ماندگار از مسیر توسعه اشتغال حاصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: سیاست رفاهی بخشی از برنامه‌های دولت در حمایت از طبقات پایین اجتماعی است و این مهم به عنوان یک تکلیف بر عهده دولت قرار داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به مهم دانستن نقش اقتصاد و اشتغال از سوی ریاست جمهوری، افزود: آینده ایران، شادابی و رضایت مردم در گرو موفقیت ما در سوق دادن سیاست‌های سنتی به سمت تقاضا است و رئیس جمهور بار‌ها در شوراهای مختلف دولت موضوع رفاه و اشتغال را در کنار هم دو موضوع مهم دولت قلمداد کرده‌اند.

وی از اختصاص ۷ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در ۵ ماهه اول سال ۹۳ نیز خبر داد و گفت: همچنین به منظور حمایت از تولید چند روز گذشته در دولت مصوب شد ۲۳۰۰ میلیارد تومان از وجوه اداره شده به منظور یارانه تولید تخصیص داده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شادابی و نشاط ایران در گرو موفقیت در فضای اشتغال است، اظهار کرد: اکنون تمام سیاست‌ها در بحثاشتغال به سمت تقاضای نیروی کار بوده است اما آنچه مهم است این است که امروز توجه تنها نباید به سمت تقاضای نیروی کار باشد بلکه باید عرضه کار مورد بررسی قرار گیرد که دولت تدبیر این دو مورد را در کنار هم در دستور کار دارد.

ربیعی در ادامه گفت: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بسته سیاستی اجرایی توسعه اشتغال پایدار به دنبال افزایش فرصت‌های شغلی هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید براینکه از دیگر برنامه‌های دولت در بسته سیاستی اشتغال جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های نیمه فعال است، گفت: یکی از مباحثمهمی که امسال در دستور کار داریم جهت گیری ۵۰ درصدی تسهیلات به سمت تولید است تا بتوانیم از این طریق به رشد مطلوب اقتصادی و در ‌‌نهایت بهبود وضعیت بیکاری دست یابیم.

ربیعی ادامه داد: تورم و بیکاری نیروی تحصیل کرده یکی از مسائل مهمی است که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در دستور کار داریم. مهارت آموزی می‌تواند استراتژی خوبی برای آماده کردن نیروی تحصیلکرده بیکار به بازار کار باشد.

وی بیان کرد: برنامه‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی نیروی تحصیل کرده از موارد مهمی است که دنبال می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیاست‌های اشتغال دولت در دو سطح کلان و خرد بررسی می‌شود، گفت: راه اندازی عمومی تولید که منجر به رشد ۷ درصدی در اقتصاد می‌شود از سیاست‌های اشتغالی در سطح کلان است و در سطح خرد ایجاد سالیانه ۵۰۰هزار شغل در شورای عالی اشتغال تصویب شده است که برای تحقق این موضوع قصد داریم کاریابی‌ها را فعال و نیروی کار پس از شناسایی تفکیک و توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش مهارت دیده و سپس برای دریافت تسهیلات به صندوق مهر امام رضا(ع) معرفی می‌کنیم.

ربیعی در ادامه افزود: بحثفرهنگ نیروی کار مسئله مهمی است که باید به صورت جدی دنبال شود قصد داریم سیاست اشتغالی از خانه تا کارخانه را به صورت تعاونی، پشتیبانی با مشارکت موثر کارآفرینان به صورت تخصصی و بین رشته‌ای آموزش تا فروش محصول دنبال کنیم.

وی از راه اندازی صندوق اشتغال در سراسر استان‌ها خبر داد و گفت: تقویت سازمان‌های کارآفرینی و ایجاد صندوق اشتغال از برنامه‌های مهم این وزارتخانه است تا بتوانیم ایجاد اشتغال پایدار را با اجرای عدالت آموزشی به ویژه اموزش‌های فنی و حرفه‌ای، جلب مشارکت کارآفرینان به منظور حفظ و ایجاد اشتغال دنبال می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ثبت ۸۰۰ هزار بیمه شده جدید در آمار تأمین اجتماعی نشان دهنده علائم خروج از رکود است که از این میزان ۳۰۰ هزار نفر برای اولین بار بیمه شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز