خبرگزاری کار ایران

در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد؛

افتتاح ١٣٣ پروژه تایید صلاحیت استاندارد با سرمایه ٣٠ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۹۷۳

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در مراسم افتتاح بیش از ١٠٠ پروژه آزمایشگاه و شرکت تخصصی تایید صلاحیت استاندارد گفت: برای تجهیز این مراکز، بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده که تمام این سرمایه‌گذاری آورده بخش خصوصی بوده و دولت یک ریال در آن نقشی نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی اسلام پناه بعدازظهر امروز سه شنبه در جمع معاونان و مدیران سازمان ملی استاندارد در مراسم  راه اندازی بیش از ١٠٠ آزمایشگاه و ١٣ شرکت تخصصی بازرسی فنی که به صورت ویدئو کنفرانس به مرکزیت کرج و در سراسر کشور انجام شد، اظهار کرد: این سومین مراسم افتتاحیه آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های بازرسی (نهادهای ارزیابی انطباقی) است که در بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: از مجموع ١٣٣ نهاد که شامل ١٢٠ آزمایشگاه و ١٣ شرکت واسطه افتتاح می‌شود، در بحث اعتبار بخشی با رشد ۴۶درصدی روبرو بودیم. 

اسلام پناه ٩ ماهه ١۴٠٢ را نسبت به ١٢ ماه سال گذشته مقایسه کرد و گفت: در سال ١۴٠١ کل ارزیابی اعتبار بخشی برای ٧٣۵ نهاد در ١٣۴٣ دامنه بود اما امسال تا دی ماه برای ٧٢١ نهاد در ١١٣٨ دامنه اتفاق افتاد که نسبت به مدت مشابه رشدی حدود ۴۶ درصدی را تجربه کرد.

این مدیر ملی تصریح کرد: از این نهادهایی که اعتبار بخشی شد حدود ١١٩ شرکت در ٢٨۵ دامنه، ۵٨۵ آزمایشگاه در ٨١٠ دامنه و ١٣ نهاد دائم در ٧۴ دامنه گواهی کننده فعالیت است که اعتبار بخشی شد. 

اسلام پناه با اشاره به افتتاح بیش از ١٠٠ پروژه آزمایشگاهی و ١٣ شرکت تخصصی تایید صلاحیت، اظهار کرد: برای تجهیز این تعداد آزمایشگاه و شرکت بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده که تمام آن بدون هیچ تبلیغ، کاملا آورده بخش خصوصی بوده و دولت یک ریال در آن نقش نداشته است.

معاون رئیس جمهور با عنوان اینکه با افتتاح این آزمایشگاه ها و شرکت‌های مرتبط، زمینه جذب و اشتغال فارغ‌التحصیلان نخبه دانشگاهی فراهم خواهد شد، اذعان داشت: با رشد ۴۶ درصدی اعتباربخشی امسال نسبت به مدت مشابه سال ١۴٠١، نشان از سرمایه‌گذاری هدفمند است که برای آینده کشور پایدار خواهد بود. با اعتباربخشی ١١٣٨ دامنه یعنی کمک به صادرات و اقتصاد کشور که به نوبه خود حائز اهمیت است.

رئیس سازمان استاندارد کشور با تاکید بر اینکه نظارت امر جدی است و در این امر با کسی شوخی نداریم، اظهار کرد: خط قرمز ما مردم هستند. سازمان استاندارد به وکالت از مردم، مدعی العموم ارزیابی انطباق خود را خواهد داشت لذا در کنار تمام نظارت و رصدهای استاندارد، ٢٨ نهاد ابطال و ٩٧ نهاد تعلیق شد. همچنین ١٣٧ پرونده به علت نداشتن شایستگی، مختومه گردید لذا از وظیفه نظارتی خود دریغ نمی‌کنیم چرا که معتقدیم ریزش‌ها به رویش کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز