خبرگزاری کار ایران

در استان البرز؛

دوره آموزشی پزشکان پایش سلامت ایثارگران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۱۷۵

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در دوره آموزشی پزشکان پایش سلامت ایثارگران گفت: نشست های آموزشی بر اساس نیازهای جامعه هدف تعریف میشود و خروجی آن باید در فرآیندهای درمانی ایثارگران بکارگیری شود و موثر واقع شود.

به گزارش ایلنا از البرز، سلیمان رستمیان در حاشیه برگزاری دوره آموزشی پزشکان پایش سلامت ایثارگران که امروز با حضور پزشکان پایش سلامت استان های البرز، قزوین و تهران، برگزار شد، اظهار داشت: این برنامه باهدف ارتقاء سطح سلامتی جامعه ایثارگری و آشنایی بیشتر پزشکان پایش سلامت با نیازمندی های جامعه ایثارگری در دوران سالمندی برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه تصریح کرد: عمده توجهات بنیاد از گذشته در حوزه رسیدگی به موضوعات درمانی ایثارگران در بخش های مختلف بوده است و امروز کهولت سن و سالمندی ایثارگران سبب شده تا تلاش بیشتری در این حوزه صورت پذیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز برای درمان ایثارگران نیازمند کمک همه سیستم های درمانی، آموزشی و پزشکی هستیم، گفت: درگذشته پژوهش هایی در راستای درمان ایثارگران صورت گرفت که متاسفانه فرآیندهای درمانی طراحی شد ابتر باقی ماند و عملیات های پژوهشی عملیاتی نشد، امروز بیش از 70درصد والدین به کهولت سن رسیده اند و میانگین سنی جانبازان هم 58 سال است و درمان این عزیزان نیازمند انجام کارهای پژوهشی و علمی بیشتر است. 

رستمیان افزود: روند رسیدن به سالمندی در افرادی که آسیب دیدگی جسمی دارند به دلیل مصرف داروهای متعدد یا عوارض جسمی به مراتب بیشتر از افراد عادی است، لذا این عزیزان نیازمند یکسری اقدامات درمانی به صورت خاص هستند.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز بر لزوم برگزاری نشست های آموزشی تاکید کرد و گفت: برگزاری نشست های آموزشی قطعا بر اساس نیازهای جامعه هدف تعریف میشود و خروجی آن نیز باید در فرآیندهای درمانی ایثارگران بکارگیری شود و در نهایت موثر واقع شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه امروز مشکلات زیادی در حوزه درمان ایثارگران داریم، گفت: ارتباطات و فرآیندهای درمانی باید به صورت علمی به سمتی حرکت کند که ما بتوانیم به ایثارگران کمک کنیم، امروز درمان ایثارگران باید با استفاده از امکانات به روز و روشهای علمی مرتفع شود.

رستمیان در خاتمه بر اهمیت مراجعه پزشکان پایش به منازل ایثارگران اشاره و تصریح کرد: حضور پزشکان پایش در منازل ایثارگران یک ارتباط موثر و تکریم است که درکنار آن کار درمانی هم صورت میگیرد. در این بخش هم با توجه به فرآیندهای درمانی مختلف و تخصص های متعدد نواقصی وجود دارد که باید با همفکری مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز