خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف البرز خبر داد:

عزاداری ماه محرم و صفر در ۵۰ امامزاده البرز/پروژه بزرگ کاشت میسکانتوس با مشارکت اوقاف، الگوی کشوری شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۱۵۳

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از حمایت شرکت های دانش بنیان استان خبر داد و گفت: پروژه بزرگ کاشت میسکانتوس به عنوان الگوی کشوری یکی از مشارکت های بزرگ ما در حوزه کشاورزی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، حجت الاسلام علی دشتکی، امروز در نشست خبری که در آستانه محرم و برگزاری مراسم این ماه برگزاد شد، اظهار داشت: در بیش از ۵۰  امامزاده در طول دهه اول و دوم و ماه صفر برنامه و سخنرانی و عزاداری به مناسبت ایام محرم خواهیم داشت و اجرای این برنامه ها در مساجدی که دارای موقوفات هستند نیز برگزار می شود.

دشتکی با اشاره به اجرای برنامه های بصیرت عاشورایی در ۱۰۰ نقطه از استان البرز، افزود: اوقاف در برنامه محرم و صفر توجه به تشکل سازی اجتماعی با محوریت هیئات مذهبی و امامزادگان را اهمیت خواهد داد.

وی گفت: در بیش از ۷۰ درصد از موقوفات استان در مراسم و مناسبت های دینی به ویژه محرم از دهه اول تا پایان صفر این برنامه ها با توجه به نیت واقفین‌ اجرا می شود.

حجت الاسلام علی دشتکی در پاسخ به سئوال ایلنا مبنی بر حمایت اوقاف استان البرز از تولید و اشتغال و شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: حمایت اوقاف البرز به صورت عملیاتی دنبال می شود و در این ارتباط شرکت های دانش بنیان که در حوزه الکترونیک فعالیت دارند، طرح های جدیدی ارائه شده که می تواند سرمایه قابل توجهی به البرز وارد کند.

وی افزود: در حال حاضر اشتغال حدود ۲۵۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی که اکثر آنها تحصیلات تکمیلی دارند در این شرکت های الکترونیک ایجاد شده است که تا اشتغال ۳۰۰ نفر افزایش خواهد داشت.

این مسئول به حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی اشاره و تصریح کرد: در اشتهارد حدود ۱۰۰ هکتار از عملیات اجرایی پروژه بزرگ کاشت میسکانتوس اجرا شد که عملیات اجرایی این طرح به عنوان الگوی کشوری با مشارکت اوقاف و امور خیریه دنبال شد.

حجت الاسلام دشتکی تصریح کرد: از مزایای اجرا و بهره‌برداری از این طرح، می‌توان به جلوگیری از ریزگردهای دشت اشتهارد و همچنین تولید خمیر کاغذ نام برد.

وی با عنوان اینکه این گونه طرح ها به دلیل مهم بودن قابل توسعه است، گفت: کاشت میسکانتوس طرحی جدید است که در کشورهای پیشرفته به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گرفته است چراکه این گیاه، آب‌بری بسیار پایینی دارد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از حمایت اوقاف البرز در توسعه باغات طالقان یاد کرد و اظهار داشت: این شهرستان با توجه به موقعیت خاص خود شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان را ندارد اما اوقاف بدون هیاهوی خبری شرکت های دانش بنیان را به شهرستان طالقان هدایت کرد که آثار و نتایج فعالیت این شرکت ها در آینده مشخص خواهد شد.

وی گفت: برای به روز کردن سرمایه ها خیلی فاصله داریم اما نسبت به گذشته فعالیت قابل ملاحظه ای داشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز