خبرگزاری کار ایران

صدور ۳۵ فقره گواهینامه مهارت برای متقاضیان بیمه بیکاری در البرز

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۶۸۶

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز گفت: ۳۵ نفر از متقاضیان بیمه بیکاری، پس از آزمون‌های تعیین صلاحیت حرفه ای، موفق به اخذ گواهینامه مهارت در این استان شده اند.

به گزارش ایلنا از البرز؛ بهزاد غفاری با اشاره به صدور ۳۵ فقره گواهینامه مهارت برای متقاضیان بیمه بیکاری در البرز، اظهار کرد: این تعداد گواهینامه طی ۲ ماهه اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری، برای ۳۵ نفر از متقاضیان بیمه بیکاری آموزش‌ های فنی و مهارتی ارائه شده که پس از آزمون‌ های تعیین صلاحیت حرفه ای، موفق به اخذ این مدرک در این استان شده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز افزود: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مشمولان بیمه بیکاری با هدف افزایش توانمندی‌های شغلی و بازگشت مجدد افراد بیکار شده به بازار کار بر اساس تقاضای واحد‌های تولیدی است.

غفاری با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار، بازآموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای فراهم می نماید، خاطرنشان کرد:  شرکت در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و دریافت گواهینامه مهارت، از شرایط برقراری حقوق بیمه بیکاری کارگران اخراجی واحد‌های تولیدی و خدماتی بوده که از طرف شعب تامین اجتماعی این استان مطابق تفاهم نامه کشوری مربوط به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این استان معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه کسب مهارت‌ های جدید، مشمولان بیمه بیکاری را برای ایجاد کسب و کار جدید و یا ورود مجدد به بازار کار آماده می‌ کند، افزود: از آن جا که دوره‌های فنی و حرفه‌ای بیش از ۷۰ درصد کار عملی دارند، پس از اتمام دوره‌های آموزشی و آزمون‌های تعیین صلاحیت، از طریق مشاوره و هدایت شغلی به کار مجدد در زمینه مهارت‌های فرا گرفته مشغول می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز