خبرگزاری کار ایران

در جهت ارتقاء توسعه فضای سبز روستایی؛

کاشت «درخت وضو» در روستاهای البرز فرهنگ‌سازی شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۰۸

طرح کاشت «درخت وضو» در راستای ایجاد فرهنگ درختکاری و مسجد محوری در روستا‌ها ضروری‌ست.

ایلنا: سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز طرح کاشت «درخت وضو» را در راستای ایجاد فرهنگ مسجد محوری در روستا‌ها ضروری عنوان کرد و گفت: این طرح جهت ارتقاء فرهنگ درخت کاری در روستاهای استان عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج، مجید سریزدی با بیان این مطلب در نشست شورای فرهنگ روستایی استان البرز اظهار داشت: در این طرح کاشت یک اصله درخت به نام «درخت وضو» به نام هر شخص ثبت می‌شود و آبیاری آن نیز به این صورت است که درخت با آب وضوی اشخاص صورت می‌گیرد.

وی افزود: امروزه به رغم رشد و شکوفایی و رساندن امکانات رفاهی به روستا‌ها، متاسفانه به توسعه فضای سبز روستایی کمتر توجه شده است.

این مسئول تصریح کرد: از این رو معاونت امور عمرانی استانداری البرز، بر این اعتقاد است تا با ارائه این طرح در روستاهای استان البرز به چند هدف نائل آید.

وی افزود: طرح کاشت درخت وضو با آب وضوی افراد حرکتی است در جهت بهبود فضای سبز روستایی و فرهنگ سازی برای حفظ و توسعه آنکه در آموزه‌های دینی نیز بر آن تاکید فراوانی شده است.

سریزدی با اشاره به تلاش برای احیاء سنت‌های حسنه در البرز افزود: در زمان‌های قدیم پدران و مادران ما در حیاط منازل خود درختی با عنوان درخت وضو داشتند که در پای آن درخت ضمن وضو گرفتن باعثآبیاری درخت با آب وضو نیز می‌شدند که این بهترین روش جهت حفظ و گسترش فضای سبز شهر بود.

گفتنی است این نشست با حضور مدیران کل امور فرهنگی مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، کتابخانه‌های عمومی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز