خبرگزاری کار ایران

زرندی:

صادرات بیش از ۶ میلیارد دلار کالا از ابتدای سال ۹۹/ از سرمایه گذاری کشورهای دوست در کشور استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۷۹۱

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در برنامه های سال جاری وزارتخانه، تمرکز به صادرات به کشورهای دوست و همسایه است.

به گزارش شاتا، سعید زرندی گفت: هدفگذاری صادرات غیر نفتی در سال 99 حدود 41 میلیارد دلار پیش بینی شده است که عمده آن را روی کشورهای همسایه برنامه ریزی کرده ایم.

وی افزود: شیوع بیماری کرونا و بسته شدن برخی از مرزها و مشکلات حمل و نقل، مشکلاتی را برای صادرات غیر نفتی ایجاد کرد و در سه ماهه ابتدای سال 99 حدود 6 میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات انجام شد.

زرندی گفت: این روند کاهشی صادرات در همه کشورها اتفاق افتاده است و منحصر به ایران نبوده البته با تمهیدات انجام شده اغلب مرزهای تجاری ایران با کشورهای همسایه باز شده و روند مبادلات تجاری بهبود یافته است.

معاون طرح و برنامه افزود: محصولات پتروشیمی، داروی انسانی، سیمان، شمش آلومینیوم، شیشه جام، فولاد خام، کاتد مس ، کاشی و سرامیک و محصولات فولادی از اقلامی بودن که در این سه ماه علی رقم همه مسائل پیش آمده ، صادر شده است.

زرندی همچنین گفت: ما از ورود سرمایه گذاران خارجی خصوصا از کشورهای دوست استقبال می کنیم و برای سرمایه گذاران خارجی برخی امتیازات و خدمات ویژه در نظر گرفته ایم.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: ورود ایرانیان خارج از کشور به سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن را فرصت خوبی برای کشور می دانیم و آمادگی این همکاری در وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد.

زرندی افزود: فرصت های سرمایه گذاری و پیشران برای صنعت کشور را مشخص کردیم و تلاش داریم سرمایه گذاری ها را به این سمت سوق دهیم.

وی توضیح داد: در سه ماهه امسال 18طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی شده که پیش بینی سرمایه گذاری این طرح ها حدود نیم میلیارد دلار است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: یک از موضوعات مهم برای ما داخلی سازی محصولات مهمی است که هم اکنون واردات می شود و ما از سرمایه گذاری در این تولیدات حمایت می کنیم

وی افزود: اقدامات خوبی در این راستا در حال انجام است و ما هدف گذاری انجام داده ایم که امسال بیش از 3 میلیارد دلار از محصولات وارداتی خود را داخلی سازی کرد و در کشور تولید نماییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز