خبرگزاری کار ایران

۹ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی تعطیل شناسایی و به سرمایه گذاران جدید معرفی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۹۹۹

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: ۹۸۲۱ واحد راکد در کشور شناسایی شده که احیای آنها و همچنین تکمیل واحدهای نیمه تمام ازاولویت های وزارتخانه در سال جاری می باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: معتقدیم، یک سرمایه گذار جدید نباید از صفر کار را شروع کند و بهترین حالت این است که واحدهای تعطیل و یا در واحدهای نیمه تمام سرمایه گذاری کند.

وی افزود: در شرایطی که در فشار تحریم هستیم باید همه عزم خود را جزم کنیم تا با رفع موانع تولید به تسهیل در امور تولیدکنندگان کمک کنیم.

معاون طرح و برنامه تصریح کرد: باید در سیاست‌ها و رویکردهای ما در نوع واگذاری‌های زمین تجدید نظر کنیم و مانند برخی کشورهای پیشرفته به جای فروش زمین به تولید کننده آن را اجاره ۲۵ ساله دهیم و در سر موعد یک بازنگری و به روز رسانی در روند کارخانه صورت گیرد تا زمین هم از چرخه دلالی خارج شده و تولید هم متوقف نشود.

زرندی اضافه کرد: باید بستر تولید برای حضور افراد دارای اهلیت مهیا شود و حمایت مناسب نیز از این سرمایه گذاران در طول سال صورت گیرد تا تولید متوقف نشود.

معاون طرح و برنامه گفت: واحدهای تعطیل شده در کشور شناسنامه دار شده و در سایت بهین یاب بارگذاری شده و اولویت ما کمک به فعال شدن آن، اول توسط صاحبان اصلی واحدهاست و پس از آن سرمایه گذار جدید را به سوی واحدهای تعطیل سوق می دهیم.

زرندی اظهار داشت: فعال شدن واحدهای راکد و تکمیل واحدهای نیمه تمام از مهمترین اولویت‌های وزارتخانه در سال جاری است و با کمک مدیران استان‌ها ضمن شناسایی واحدهای نیمه فعال برای احیای این واحدها اقدام خواهد شد.

زرندی گفت: در حال حاضر ۹۸۲۱ واحد تولیدی راکد در سراسر کشور شناسایی شده که برای احیای آن اقدام لازم آغاز شده است.

معاون طرح و برنامه افزود: در سال گذشته ۱۶۰۰ واحد راکد فعال و احیا شد و امسال نیز تلاش می‌کنیم بخشی از واحدهای تعطیل وارد چرخه تولید شود تا اشتغال و جهش تولید محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز