خبرگزاری کار ایران

اولین جلسه کارگروه تقویت درونزایی و رونق تولید تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۷۱۹

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: معاون طرح و برنامه وزارت صمت در آغاز این جلسه با مروری بر 7 محور اصلی فعالیت های وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخشی از نتایج حاصله از 34 برنامه اجرایی این وزارتخانه از ابتدای امسال تاکنون را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شاتا، وظایف و تکالیف ۹ کارگروه اقتصاد مقاومتی، با هدف اجرای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و محوریت توسعه و رونق تولید در سال جاری با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۸ تحت عنوان سال رونق تولید ابلاغ شده است.

در همین راستا اولین جلسه "کارگروه تقویت درونزایی و رونق تولید" با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیری رئیس امور صنعت، معدن، بازرگانی و ارتباطات سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت امور زنان و خانواده، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق اصناف ایران و اتاق تعاون ایران به عنوان هسته اندیشه‌ورزی کارگروه تشکیل شد.

محورها و اولویت‌های در دستورکار این کارگروه شامل استفاده حداکثری از توان داخلی، شناسایی، اولویت‌بندی و تکمیل حلقه‌های مفقوده زنجیره ارزش، اصلاح نظام توزیع کالا، کاهش وابستگی تولید به واردات، امنیت غذا و درمان و تولید محصولات راهبردی، توسعه معدن و صنایع معدنی، اصلاح سیاست‌های تجاری و صنعتی و مدیریت آثار تحریم است.

زرندی: با همراهی همه بخش ها می توانیم وضعیت تولید را بیش از این بهبود ببخشیم

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در آغاز این جلسه با مروری بر 7 محور اصلی فعالیت های وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخشی از نتایج حاصله از 34 برنامه اجرایی این وزارتخانه از ابتدای امسال تاکنون را تشریح کرد.

سعید زرندی اظهار داشت: طی بررسی های به عمل آمده و همچنین رصد مستمر برنامه های تدوین شده، در اکثر موارد نتایج خوبی بدست آمده و امیدواریم ذیل ترتیبات "کارگروه تقویت درونزایی و رونق تولید" و همکاری بیشتر سایر بخش ها وضعیت را بیش از این بهبود ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت صمت در حوزه تعمیق ساخت داخل گام های موثری برداشته، در بخش معاون و اکتشافات فعالیت های گسترده ای را آغاز و در حوزه تجارت و تامین زیر ساخت های لجستیکی آن و همچنین در توسعه صادرات نتایج امیدوار کننده ای را از ابتدای امسال به دست آورده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز