خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کاهش ۸۰ درصدی متقاضیان بنزین سوپر/ لزوم جلوگیری از زیان و بیکاری کارکنان جایگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۵۳۲

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران کل کشور گفت: بنزین سوپر فقط با قیمت آزاد عرضه می‌شود و مردم با قیمت فعلی طالب آن نیستند و استفاده از بنزین معمولی یا یورو را ترجیح می‌دهند.

اسدالله قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت توزیع بنزین سوپر در جایگاه‌ها گفت: از آبان‌ماه سال گذشته با افزایش قیمت سوخت و سپس با شیوع کرونا شاهد کاهش چشمگیر تقاضای مردم برای بنزین سوپر بوده‌ایم و این میزان بیش از ۸۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه مصرف بنزین سوپر ۸۰ درصد کاهش یافته است، درباره ناموجود بودن بنزین سوپر در جایگاه‌ها نیز گفت: جایگاه‌ها در حال عرضه این فرآورده هستند، ولی برای توزیع بنزین سوپر با مشکلاتی مواجه بوده‌اند که از جمله می‌توان به تبخیر این فرآورده و زیان مالی جایگاه‌ها اشاره کرد. همچنین در حالیکه قیمت بنزین سوپر بیشتر و متقاضی آن کمتر است، حق‌العمل آن نسبت به بنزین معمولی یا یورو تفاوتی ندارد. ضمن اینکه وقتی جایگاه این فرآورده را خرید می‌کند و در مخازن قرار می‌دهد، زمانبر شدن فروش آن زیان‌های مالی متوجه جایگاه می‌کند.

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران کل کشور ادامه داد: در مواقعی که چنین شرایطی پیش می‌آید و یا کمبود تولید بنزین سوپر وجود دارد، سکوهای مربوط به این فرآورده در هر جایگاه، عاملی برای زیان‌دهی می‌شوند و حق دارند بر هر نحو مقتضی از این زیان جلوگیری کنند، در شرایط فعلی همه بلاتکلیفند و تنها راه حل جلوگیری از بروز چنین مشکلی ایجاد تناسب قیمتی و توجه به عرضه و تقاضا است، به خصوص اینکه این فراورده فقط با قیمت آزاد عرضه می‌شود و مردم با قیمت فعلی طالب بنزین سوپر نیستند و استفاده از بنزین معمولی یا یورو را ترجیح می‌دهند.

وی تاکید کرد: با توجه به الزامات زیست محیطی و همچنین جلوگیری از زیان جایگاه‌ها و بیکاری کارکنان و احترام به انتخاب مردم، مسئولین باید وضعیت فعلی را به نفع مردم و بخش خصوصی تعیین تکلیف کنند و  نسبت به تعیین حق‌العمل جایگاه‌ها به جهت استمرار در توزیع بنزین سوپر توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز