خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد؛

آیا رقم تعیین شده درآمدهای نفتی در بودجه ۹۹ بلندپروازانه است؟

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۷۷

با صادرات حداقل ۲۰۰ هزار بشکه در روز و همچنین با در نظر گرفتن نرخ تسعیر ارز نیمایی، رقم تعیین شده در بودجه ۹۹ پوشش داده می‌شود.

به گزارش ایلنا، براساس پیش بینی لایحه بودجه سال ۹۹، دولت درآمد ۴۵ هزار میلیارد تومانی از محل صادرات نفت خواهد داشت. محمد چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تحقق  این رقم از صادرات نفت در بودجه ۹۹ اظهار داشت: اگر دولت از توان و نیروی کارآمد استفاده کند، هدف تعیین شده چه در چارچوب صادرات مستقیم و یا تسویه با طلب‌کاران قابل دست یافتن است.

وی افزود: علاوه بر تسویه با مطالبات از کانال‌های غیرمرسوم امور بین الملل نفت امکان تحقق این رقم وجود دارد، بنابراین رقم تعیین شده بلندپروازانه نیست، به شرطی که از روش‌های کارآمد استفاده شود.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: در حال حاضر برخی حوزه‌های انرژی از جمله نیروگاه‌ها از دولت مطالبه دارند، در مقابل دولت نیز نگران است که اگر نفت را به صورت اعتباری در اختیار کسی قرار دهد به پول آن دسترسی پیدا نکند، بنابراین می‌تواند به این پیمانکاران و تولیدکنندگانی که در حوزه انرژی از دولت طلب دارند، نفت را واگذار کند، آنها می‌توانند دنبال بازاریابی و پیدا کردن مشتری در احجام کوچک‌تر باشند.

وی خاطرنشان کرد: با صادرات حداقل ۲۰۰ هزار بشکه در روز و همچنین با در نظر گرفتن نرخ تسعیر ارز نیمایی، رقم تعیین شده در بودجه ۹۹ پوشش داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز