خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا:

۳۰ سال است فقط شعار «جدایی نفت از بودجه» را می‌دهیم/ خدا پدر ترامپ را بیامرزد که با فشارهایش باعث شد نفت را از بودجه حذف کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۸۶۶

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از گذشت ۳۰ سال هنوز نتوانستیم نفت را از بودجه جدا کنیم! خدا پدر ترامپ را بیامرزد که فشار آورد و ما در حال حذف کردن نفت از بودجه هستیم.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا ، درباره افزایش قیمت ارز و تاثیر آن بر زندگی و معیشت مردم، گفت: افزایش قیمت ارز نکات منفی و مثبتی را با هم دارد که ما می‌توانیم هر دو این واکنش‌ها را در زندگی و معیشت مردم احساس کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نکات مثبت افزایش قیمت ارز می‌توانیم حس رقابت در بازار تولید را نام ببریم. زمانی که تولیدکننده ما احساس کند که می‌تواند قدرت رقابت با تولیدکننده خارجی را داشته باشد، بهتر عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه روال طبیعی افزایش قیمت ارز در دولت‌ها اتفاق افتاده است، عنوان کرد: در دولت آقای هاشمی قیمت ارز ۴ برابر، دولت آقای خاتمی ۲.۷ برابر و در دولت آقای احمدی‌نژاد نیز از ۹۰۰ تومان به ۳۰۰۰ تومان افزایش یافت.

 ضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: اینکه افزایش قیمت ارز را به تحریم‌ها گره بزنیم درست نیست، تاثیر تحریم‌ها در قیمت ارز بلااثر شده زیرا قیمت ارز در حال رسیدن به آن چیزی است که باید روند طبیعی خود را طی می‌کرد.

لاهوتی ادامه داد: اگر افزایش قیمت ارز را در هر دولت ۳ برابر در نظر بگیریم، قیمت ارز امروز باید ۹ هزار تومان باشد که این اتفاق افتاده است، بنابراین ما باید آن را حفظ کنیم و نباید بگذاریم که کمتر و یا بیشتر شود.

وی ادامه داد ما می‌گوییم که افزایش قیمت‌ها باید روال طبیعی خودش را طی کند اما کاری انجام نمی‌دهیم در صورتی که باید سعی کنیم مدیریت داشته باشیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه ۳۰ سال است بودجه ما متکی به نفت است، برای این جداسازی چه باید انجام دهیم گفت: بله جای سوال دارد، چرا بعد از گذشت ۳۰ سال هنوز نتوانستیم نفت را از بودجه جدا کنیم! خدا پدر ترامپ را بیامرزد که فشار آورد و ما در حال حذف کردن نفت از بودجه هستیم.

 وی ادامه داد:  وزیر اقتصاد باید به دنبال جداسازی نفت از اقتصاد باشد. نباید شعار بدهیم، بلکه باید دست  به عمل بزنیم .

این نماینده  در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما فقط حرف می‌زنیم که اقتصاد بدون نفت داشته باشیم اما هیچکس اقدامی در این مورد نمی‌کنیم، فشارهای مثبت تحریم باعث شد که به بودجه بدون نفت هم فکر کنیم، یا حتی افزایش قیمت ارز باعث شد برای اولین بار تولیدکنندگان احساس کنند که باید دست به تولید بزنند و واردات را کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز