خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

سایه رکود بر سر بیش از 20 درصد واحدهای تولیدی کشور/ محدودیت‌های واردات؛ فرصتی برای تولیدکنندگان و رونق تولید

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۷۵۳

معاون وزیر صمت و رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: فعالیت‌های بین 20 تا 22 درصد واحدهای تولیدی کشور با رکود مواجه است.

محسن صالحی‌نیا امروز در حاشیه سفر به استان قزوین و بازدید از شرکت ارتباط نورآور شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: در حدود 850 شهرک  و ناحیه صنعتی در حال بهره‌برداری در کل کشور سیاست‌گذاری لازم را انجام می‌هند که حدود 44 هزار واحد در این شهرک‌ها مستقر هستند.

وی افزود: طبق وجود سامانه آن لاینی که وجود دارد و وضعیت  واحدها را نشان می‌دهد، مشخص شده که فعالیت‌های بین 20 تا 22 درصد واحدهای تولیدی با رکود مواجه است.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پاسخ به این سئوال که چه برنامه‌هایی برای خروج واحدهای تولیدی از رکورد در دستور کار دارید، توضیح داد: برنامه‌های مختلفی اعم از تامین تسهیلات، پایش وضعیت تولید، رفع مشکلات واحدها در صورت وجود مشکل با دستگاه‌های اجرایی در کارگروه رفع موانع تولید و غیره در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

صالحی‌نیا با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران شناسایی مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی و صنعتی را بر عهده دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه امسال، سال رونق تولید است تلاش بر این است تا مشکلات و مسائل واحدها به نحوی حل شود.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در امر واردات برای تولید، می‌توان گفت که فرصتی برای تولیدکنندگان است تا بتوانند شرایط لازم تولید را فراهم کنند و در رونق تولید گام‌های موثری بردارند.

رشد 2 تا2.5 برابری مواد اولیه

معاون وزیر صمت در پاسخ به این سئوال که عمده مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی چیست، اذعان کرد: تامین نقدینگی، رشد نهاده‌های تولیدی، رشد 2 تا 2.5 برابری تامین مواد اولیه، نرخ ارز و هزینه مترتب بر تولید بیشترین مشکلات و تقاضای بیان شده از سوی واحدهای تولیدی است که به منظور استمرار تولید، نقدینگی لازم باید برای واحدها فراهم شود.

صالحی‌نیا افزود: با هماهنگی شبکه بانکی و ابلاغیه بانک مرکزی برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی اقدام می‌شود.

وی مطرح کرد: رو زگذشته از سوی وزیر صمت اعلام شد که بیش از 29 هزار میلیارد تومان برای تامین تسهیلات، سرمایه در گردش و تامین و نوسازی ماشین‌آلات واحدها اختصاص یافته است.

این مقام مسئول امیدواری کرد: با رایزنی‌هایی که انجام می‌شود و منابعی که بانک‌ها از منابع داخلی و منابع ریالی صندوق توسعه ملی در نظر گرفته می‌شود، بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی را رفع کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز