خبرگزاری کار ایران

در جلسه ماهانه اتاق بازرگانی مطرح شد؛

انتقاد رئیس کنفدراسیون صادرات از بخشنامه جدید بانک مرکزی

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۶۵۵

لاهوتی اظهار داشت: بانک مرکزی نباید مسیر بازگشت ارز را برای صادرکنندگان کانالیزه کند بلکه باید از ابزار مهم واردات در مقابل صادرات بیشترین بهره را ببرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در دومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با انتقاد از هجمه‌هایی که طی ماه گذشته علیه صادرکنندگان به وجود آمده، علت اصلی آن را ارائه آمار غیرواقعی بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط یکی از مسئولین دانست.

لاهوتی ادامه داد: این حملات به صادرکنندگان در حالی صورت می‌گیرد که درآمدهای نفت دولت هر روز کاهش پیدا می‌کند و ارزش ارز صادراتی صادرکنندگان دوبرابر می‌شود. ما ضمن آنکه از این مسئله گله‌مند هستیم اما خوشحالیم که ریاست بانک مرکزی با اعلام آمار 18.7 میلیارد دلار که حدود 60 درصد صادرات غیرنفتی را تشکیل می‌دهد، خط بطلانی بر مسائل مطرح شده کشید.

وی ادامه داد: علیرغم تلاش‌هایی که کمیته عرضه اتاق ایران طی چهار ماه گذشته کشیده بود در جلسه اخیر با ریاست کل بانک مرکزی شاهد بخشنامه‌ جدیدی برای نحوه بازگشت ارز صادراتی در سال 98 بودیم.

لاهوتی افزود: بخشنامه روز گذشته بانک مرکزی برای بازگشت ارز صادراتی نگرانی‌های فعالان اقتصادی در حوزه صادرات را بیشتر کرد. این بخشنامه سرعت بازگشت ارز حاصل از صادرات را کاهش می‌دهد.

عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: بانک مرکزی نباید مسیر بازگشت ارز را برای صادرکنندگان کانالیزه کند بلکه باید از ابزار مهم واردات در مقابل صادرات بیشترین بهره را ببرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز