خبرگزاری کار ایران

احتمال افزایش بی‌سابقه قیمت مسکن در چین

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۷۴۷

با افزایش تنش‌ها بین آمریکا و چین با افزایش نسبی قیمت مسکن رو به‌رو هستیم که مقام‌های چینی سعی در کنترل قیمت‌ها با وضع قوانین جدید دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ستاد قیمت‌گذاری مسکن چین هشدار داد که قیمت مسکن در برخی شهر هایی این کشور ممکن است افزایش بی‌سابقه داشته باشد که بیشتر ناشی از ترس نسبت به بازار و افزایش قیمت مصالح ساختمانی است.

خبرگزاری دولتی شینهوا در روز شنبه اعلام کرد که وزارت مسکن چین در شهر های سوژو، دالیان و نانینگ به اندازه کافی عرضه زمین برای تقاضای مسکن انجام داده است تا بتواند قیمت‌ها را در ثبات کافی نگه دارد.

شش شهر دیگر از جمله شهر «فوشان» با هشدار وزارت مسکن چین نسبت به افزایش قیمت‌ها روبه‌رو بود. این وزارتخانه اعلام کرد که قیمت‌ها را به صورت کامل رصد خواهد کرد.

بخش مسکن در چین بخش بسیار مهمی است که مستقیما بر سایر بخش‌ها همچون صنعت ساختمان و بازار مصالح تاثیر متقابل خواهد گذاشت. این بخش با وجود کاهش رشد اقتصادی چین با رشد خوبی همراه بوده است به طوری که مسئولان تلاش کرده‌اند تحرکات این بازار را در جهت حفظ رونق اقتصادی حفظ کنند.

تنش‌های به وجود آمده بین چین و آمریکا باعث شده است که مقا‌م‌های چینی به فکر مبارزه با ایجاد حباب در قیمت مسکن باشند و قیمت ها را با ابزار های مختلف کنترل کنند.

مطابق با یک تحقیق میدانی ماهانه، توسط اداره آمار چین،  قیمت مسکن در ۷۰ شهر چین به میزان شش دهم درصد رشد داشته است و برای خانه‌های نوساز نیز با تورم بیشتری همراه بوده است.

بر اساس این گزارش، وزیر مسکن چین در اظهاری‌نظر دیگری اعلام کرد: «خانه برای زندگی کردن است نه برای خرید و فروش و پیش‌بینی افزایش قیمت».

پیش از اظهار نظر وزیر نیز شهر «سوژو» در شمال شانگهای  با کنترل قیمت توسط ارگان‌های دولتی و سعی در ایجاد ثبات روبه‌رو بود.

مقام‌های شهر سوژو در تاریخ ۱۱ ماه می اعلام کردند که در برخی مناطق مردم قادر نخواهند بود تا سه سال خرید و فروش مسکن انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز