خبرگزاری کار ایران

در پی اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران؛

استفاده از محصولات هوآوی برای سازمان‌های ژاپنی ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۶۰۹

وزارتخانه‌های دولتی ژاپن روز دوشنبه دستورهایی دریافت کردند که بر اساس آن باید از خرید کامپیوترهای شخصی، سرورها و تجهیزات مخابراتی از شرکت هوآوی و دیگر شرکت‌های چینی اجتناب کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارتخانه‌های دولتی ژاپن و نیروهای امنیتی این کشور روز دوشنبه دستورهایی دریافت کردند که بر اساس آن باید از خرید کامپیوترهای شخصی، سرورها و تجهیزات مخابراتی از شرکت هوآوی و دیگر شرکت‌های چینی اجتناب کنند.

ایالات متحده جدیدا نگرانی خود را مبنی بر وجود بدافزارهایی در محصولات چینی که در جهت نشت اطلاعات به کار می‌رود، اعلام کرده است.

این دستورالعمل ها برای جلوگیری از انتشار اطلاعات حساس طراحی شده‌اند. شرکت هوآوی مظنون به نقض تحریم‌ها و صادرات محصولات به ایران است.

علاوه بر این، ایالات متحده نگران این موضوع است که چین برخی از تجهیزات الکترونیکی و تجهیزات مخابراتی را با نرم افزارهای مخرب که قادر به جمع‌آوری اطلاعات حساس هستند، جایگزین کند.

قوانین جدید در این حوزه درباره ممنوعیت‌ها از سال آینده بعد از یک دوره آموزشی به اجرا در می‌آیند.

سفارت چین در توکیو «نگرانی‌های جدی» خود را نسبت به شایعاتی مبنی بر اینکه ممنوعیت دولت ژاپن برای  خرید تجهیزات هوآوی  و زد . تی. ای ، بیان کرد.

بر اساس بیانیه موجود در وب سایت سفارت چین«شواهدی وجود ندارد که محصولات هوآوی  و زد. تی. ای  دارای خطرات امنیتی باشند.»

سفارت چین افزود که تصمیم به ممنوعیت خرید این محصولات باعث سوءظن‌هایی مبنی بر اینکه ژاپن اعمال تبعیض آمیزی علیه شرکت‌های خاص در کشورهای خاص اعمال می‌کند، می‌شود که نه تنها برای ژاپن در جذب سرمایه‌گذاری خارجی، بلکه برای همکاری اقتصادی بین چین و ژاپن، نامطلوب است.

این دستورالعمل شامل کامپیوترهای شخصی، سرورها، روترها و سایر تجهیزات مورد استفاده توسط سازمان‌های دولتی ژاپن است. اگر نرم افزارهای مخرب و ویروس‌ها در چنین تجهیزاتی جاسازی شده باشند، داده‌ها می‌تواند انتشار یابد و سیستم‌ها نمی‌توانند کار کنند.

در ماه آوریل، واشنگتن زد. تی. ای  را به دلیل فروش تجهیزات به ایران و کره شمالی، به رغم تحریم‌ها، متهم کرد.

در ماه اگوست ، واشنگتن قانون مجوز دفاع ملی یا NDAA را تصویب کرد که شامل ممنوعیت برنامه‌ریزی شده برای شرکت‌هایی در سراسر جهان است که از محصولات هوآوی یا سایر شرکت‌های فن‌آوری چینی استفاده نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز