خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران:

هم‌افزایی بین ایران و سوریه باعث تقویت محور مقاومت می‌شود/ مشارکت ایران در ساخت و ساز سوریه اشتغالزایی در این کشور را به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۷۴۱

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران گفت: ایران خاستگاه مواد معدنی و ساختمانی مناسب و ارزان است که می‌توان از این پتانسیل در ساخت ساختمان های سوریه و اشتغالزایی در این کشور استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ماشاالله عظیمی عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران در جلسه هم‌اندیشی هیات تجاری سوریه با اعضای اتاق تعاون ایران اظهار کرد: ایران و سوریه در زمان غم و شادی و جنگ‌هایی که برای دو کشور رقم خورده در کنار یکدیگر بوده‌اند. امروز زمان قرار دادن سوریه در جایگاه اصلی خود در زمینه‌های مختلف اقتصادی است و ایران در این زمینه به سوریه کمک خواهد کرد.

وی افزود: ما در قانون اساسی ایران سه رکن داریم که رکن دوم آن اقتصاد مردم محور و تعاونی است.   از ۲۳۰ هزار شرکت ثبت شده ۱۰۰ هزار شرکت تعاونی ما فعال هستند.

عظیمی تصریح کرد: بهترین معادن  ایران و بهترین ظرفیت های کشاورزی، دام، طیور و آبزی‌پروری در بخش تعاون قرار دارد و این بخش دارای تکنولوژی های بسیار نوین است.

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران با اشاره به صنعت ساختمان سازی خاطرنشان کرد: در زمینه صنعت ساختمان هم ۲۵ درصد از gdp ایران در این صنعت است. ما در بخش ساختمان ۱۵ درصد از اشتغال مولد و ۲۵۰ رشته فعال داریم.

عظیمی تاکید کرد: ایران خاستگاه مواد معدنی و ساختمانی مناسب و ارزان است که می‌توان  از این پتانسیل در ساختمان های سوریه و اشتغال زایی در این کشور استفاده کرد.

وی افزود: از جمله توانمندی های ایران در حوزه زیرساخت، فناوری و فعالیت‌های دانش‌بنیان است ما ده‌ها تعاونی دانش بنیان در رشته های مختلف داریم.

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران گفت: ما دست برادری به شما داده ایم و در کنار ویرانه‌ها تنها نمی‌گذاریم. این هم افزایی باعث تقویت محور مقاومت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز