خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه:

امضای قرارداد با ایران راهبردی و بلندمدت است/ فرصت مغتنمی است تا شرکت‌های ایرانی در سوریه حاضر شوند

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۰۷۰

وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه گفت: این قرارداد، توسعه پایدار و همه جانبه را برای سوریه به ارمغان خواهد آورد.این یک توافق ۲۰ ساله است است و فرصت مغتنمی است تا شرکت‌های ایرانی در سوریه حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش مشترک ایران و سوریه، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه گفت: مهم‌ترین محور قرارداد دو کشور که امروز متن آن نهایی شد را مباحث اقتصادی، سرمایه گذاری مالی و بانکی بین دو کشور بیان کرد.

محمد سامر خلیل ادامه داد: امروز پس از ۷ سال سوریه از شر جنگ و گروه‌های تروریستی رها شده و توانسته با حروف طلایی موفقیت خود را رقم بزند ما امروز همزمان با اینکه آخرین مراحل پیروزی کامل خود را طی می‌کنیم قراردادی را با ایران امضا می‌کنیم که یک قرارداد راهبردی و بلند مدت است.

خلیل تصریح کرد: این قرارداد، توسعه پایدار و همه جانبه را برای سوریه به ارمغان خواهد آورد.این یک توافق ۲۰ ساله است است و فرصت مغتنمی است تا شرکت‌های ایرانی در سوریه حاضر شوند و در تمامی حوزه‌ها سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: برای اولین بار توافقی در چنین سطح بین دو کشور امضا می‌شود، این توافقنامه تسهیل کننده تبادلات تجاری بین دو کشور خواهد بود و تمامی موانع موجود در راه همکاری‌های مشترک اقتصادی، مالی و بانکی بین دو کشور را رفع خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز